Wiellager, waar zit die precies in?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Wiellager, waar zit die precies in?
Als ik mijn wiellager moet vervangen kost me dat ong. 80 euro bij de garage. Wat moet ik vervangen om deze reparatie te voorkomen. Als ik andere veerpoten koop met daarop andere draagarmen is het dan opgelost?
fusee??? Dat is het draaipunt van je veerpoot naar je draagarm.
Je wiellager zit in je veerpoot geperst. Je wiel zit samen met je schijf op je naaf geperst. Je naaf zit in het lager geperst, en het lager dus weer in de veerpoot. Het lager wordt bij elkaar gehouden door je aandrijfasmoer. Daarom moet je ook nooit je auto zonder aandrijfasmoer op de grond zetten. Laat staan ermeer rijden.
Je wiellager zit in je veerpoot geperst. Je wiel zit samen met je schijf op je naaf geperst. Je naaf zit in het lager geperst, en het lager dus weer in de veerpoot. Het lager wordt bij elkaar gehouden door je aandrijfasmoer. Daarom moet je ook nooit je auto zonder aandrijfasmoer op de grond zetten. Laat staan ermeer rijden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
Sander wrote:fusee??? Dat is het draaipunt van je veerpoot naar je draagarm.
Je wiellager zit in je veerpoot geperst. Je wiel zit samen met je schijf op je naaf geperst. Je naaf zit in het lager geperst, en het lager dus weer in de veerpoot. Het lager wordt bij elkaar gehouden door je aandrijfasmoer. Daarom moet je ook nooit je auto zonder aandrijfasmoer op de grond zetten. Laat staan ermeer rijden.
sorry, foutje in typ werk.
ik bedoel de naaf.
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...