Ook probleem met versnellingsbak
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ook probleem met versnellingsbak
Ik stond gisteren onverwacht stil. Bij nader onderzoek bleek dat de versnellingspook eruit gesprongen was. Er loopt een buis tot ongeveer onder de moter die de versnelling aanstuurt, deze maakt een knik naar een volgende buis en deze horen verbonden te zijn. Bij mij is ie los en ik weet niet of zij met een bout verbonden worden of op een andere manier. Kan iemand mij hiermee verder helpen? Ik weet eerlijk gezegt niet wat ik moet doen.
Die pijp die vanaf je pook naar voren loopt heeft aan de voorkant een stukje pijp zitten. Tegen je schutbord zit een soort scharnier. Aan het onderste armpje van dat scharnier zit een rubber bolletje wat in dat stukje pijp valt. Dan zitten er ook nog 3 stangetjes die los kunnen zitten.
Wat doet ie precies niet meer. Schakelt ie bevoorbeeld nog wel naar 3 en 4 en niet meer naar de rest of die ie zelfs dat niet meer.
Wat doet ie precies niet meer. Schakelt ie bevoorbeeld nog wel naar 3 en 4 en niet meer naar de rest of die ie zelfs dat niet meer.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
De pook ligt als het ware uit de versnellingsbak. Deze pook "sprong" helemaal naar links en valt niet meer in een versnelling, maar zit continue in zijn vrij al is die opmerking niet helemaal terecht want waar de pook zich nu bevind is niet de positie voor de "vrij". Hij wil dus in geen enkele versnelling meer.
De pijp die van de pook naar voren loopt , maakt geen verbindig meer met de versnellingsbak (middels schanier of bout). Wat daar dus hoort te zitten weet ik niet en al helemaal niet hoe dit eruit ziet om voor vervanging te kunnen zorgen. Ik weet dan ook niet of daarmee het hele probleem is opgelost, maar dit is het zichtbare probleem.
De pijp die van de pook naar voren loopt , maakt geen verbindig meer met de versnellingsbak (middels schanier of bout). Wat daar dus hoort te zitten weet ik niet en al helemaal niet hoe dit eruit ziet om voor vervanging te kunnen zorgen. Ik weet dan ook niet of daarmee het hele probleem is opgelost, maar dit is het zichtbare probleem.
Ja, daar heb ik gezien dat er geen verbinding meer wordt gemaakt; de versnellingbak met de pook, maar ik weet niet hoe die verbinding gemaakt moet worden. Ik ben niet zo technisch onderlegd. De pijp die onder de pook ligt is losgesprongen en opzij gedrukt doordat er geen verbinding meer is met de bak. Deze pijp heb ik bewogen en toen zag ik dat de verbinding (ongeveer ter hoogte van de motor) ontbrak, waar pijp naar de versnellingsbak gaat (AX 1.1 uit '89) Ik hoop dat bij het herstellen van de verbinding het probleem is opgelost, maar ik weet niet wat ik nodig heb hiervoor, je refereerde al naar een rubber bolletje maar ik durf je niet te zeggen of die daar ooit gezeten heeft.