Laurens aka Lohran (AX GT 1.4 '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Laurens aka Lohran (AX GT 1.4 '90)

Post by Lohran »

Goedendag allemaal!

Ik ben pas lid, maar heb nog geen AX! Ik ben nog een beetje aan het kijken wat ik wil namelijk, misschien wel een Peugeot 309 1.4, maar de AX GT maakt een zeer grote kans! Erg leuke autootjes zijn het.

Nog even over mezelf. Ik ben dus Laurens, ik woon in Hoorn Nh, ben 18 jaar en studeer Bedrijfskundige Informatica in Amsterdam. In het weekend werk ik bij het transport van het ziekenhuis hier in Hoorn.
M'n hele leven ben ik al bezig met auto's en heb er ook al 2 in m'n bezit gehad, maar daar straks meer over. Daarnaast ben ik graag bezig op de computer, doe ik erg graag aan wintersport en ga binnenkort weer beginnen met wielrennen (gewoon voor mezelf, niet wedstrijden ofzo). Ik heb al een tijd gemountainbiked, maar vanwege de weinige voorzieningen hier, heb ik deze maar verkocht. Ik heb ook heel lang aan wedstrijdzwemmen gedaan, wat ik nog steeds wel leuk vind eigenlijk, maar niet zoveel tijd voor heb.

Op 8 augustus 2004 ben ik 18 geworden en begon zo snel mogelijk met m'n rijbewijs. Uiteindelijk kon ik deze al op 1 september ophalen. 20 augustus had ik dan ook al een auto gekocht, namelijk een: Peugeot 205 GTi 1.9 122pk uit 1991. Erg vette wagen, was er echt heel blij mee. Helaas heb ik 'm vorige week moeten verkopen, omdat hij gewoon teveel kosten meebracht, ik heb er heel veel aan moeten laten repareren.
Image

Deze foto is nog vorige week gemaakt, voordat 'ie opgehaald werd, zelfs m'n hond ging 'm missen :wink: Hij was nog bijna helemaal standaard (dat wilde ik), op een beetje verlaagde achteras na (wilde ik ook weer omhoog brengen). Verder waren er wat puntjes die slecht waren, zo was 1 deurtje niet echt mooi meer en de voorbumper. Verder zag hij er nog erg goed uit, binnen ook.

Tijdje terug alweer had ik alvast een andere auto gekocht, omdat dit een erg goede aanbieding was. Ik was namelijk op zoek naar een betrouwbare auto, die comfortable, luxe en ruim is. Toen ben ik bij de Subaru Legacy uitgekomen, maar omdat ik voor een goede prijs een AWD kon krijgen, ben ik er voor zo 1 gegaan. Een 2.2 16v Boxer AWD met 136pk uit 1992 met nog maar 115000km, deze heeft me maar 900 euro gekost. Alleen de koppeling moest vervangen worden (moet nog steeds gebeuren, maar deze auto gaat ook weer weg).
Hij zit vol met luxe: Stuurbekrachtiging, elec. ramen + spiegels, ABS, stoelverwarming, elec. opendak, koplampsproeiers, winter- + zomerbanden etc. En zee?n van ruimte natuurlijk. Hij rijdt erg lekker, op de koppeling na (die slipt behoorlijk).
Image

Maar deze auto staat op m'n ouders naam en die hebben weer een verhaaltje in Autoweek gelezen hoe gevaarlijk het is. Daarom hebben we maar besloten dat ik een licht autootje zou nemen, die op m'n eigen naam kan. En zodoende ben ik bij de AX GT uitgekomen, net als de 309 uiteraard. Vanmiddag komt er iemand voor de Subaru kijken en als het meezit en hij wilt 'm kopen, komt 'ie 'm volgende week ophalen en kan ik voor een andere auto gaan kopen!

Dus als je nog een zwarte AX GT te koop hebt, voor rond de 800 euro. Waar de motor nog gewoon goed van is en alles goed werkt, meld het dan maar! Een Chic zou helemaal vet zijn! Ik heb al contact met Atmozz die er 1 te koop heeft overigens.

Nou, dat is een behoorlijk lang verhaal geworden :roll:

Mvg, Laurens



Updates:

2-6-2005
Vandaag heb ik eindelijk een AX GT 1.4i uit 1990gekocht! Deze stond al in de aangebode sectie, van een autohandelaartje.
Vandaag ben ik dus langs gegaan en de auto beviel me wel! Er mankeren wel wat dingen aan, zo werken de mistlichten niet, de homokineet rechts bonkt aardig, dashboard maakt een raar geluidje en de dempers zijn niet helemaal tof meer denk ik (of het komt door de dikke wielen). Ook zit er een wit plekje op het dak en zit er wat roest achter de passagiersstoel, maar dat is niet veel.
Verder ziet 'ie er erg goed uit! Interieur is top en hij heeft maar 117500km gereden! Ook zit er een onderhoudsboekje bij tot 1999 en daar is in te zien dat 'ie veel grote en kleine onderhoudsbeurten heeft gehad. De distributieriem is ook bij 96000 vervangen, dus dat is ook gunstig.
Even wat foto's dan maar?
Image
Image
Image

Als opties heeft 'ie dus Cituning velgen van 15", wat iedereen wel opgevallen zal zijn. Daarnaast heeft 'ie ook een dubbele Devil uitlaat, dat nog een beschaafd geluid maakt. Hij heeft ook nog APK tot 30 mei 2006!
De velgen wil ik waarschijnlijk verkopen en er dan standaard steelies onder (in mat zwart eigenlijk). Maar dit komt later wel, belanghebbenden kunnen wel alvast een pb sturen uiteraard!

Maar ik ben er erg blij mee en ik hoop dat deze eens wat langer meegaat dan m'n 205 GTi en Subaru!

6-6-2005
Vandaag heb ik een MP3 CD-speler gekocht! Een JVC, ik ben er erg blij mee.
Image

Ook heb ik witte knipperlichten besteld.

9-6-2005
De witte knipperlichten heb ik er in gezet, staan vet! Kan alleen geen foto maken, omdat mijn ouders de digicam mee op vakantie hebben.

22-6-2005
Vandaag de zwarte steelies opgehaald! Staan erg goed, foto's volgen nog!

26-6-2005
Er zaten rode stickers op de voorbumper en letters (Citroën AX). Deze heb ik er afgehaald, omdat ze al aardig versleten waren en ik meer van standaard houd :roll: Ook zit er op m'n achternaam een totaal versleten Cituning sticker, die ik er ook af probeer te halen.
Cituning sticker er eindelijk afgekregen, was echt een rotwerk! Ik moest het gewoon met m'n nagel doen, maar kwam er achter dat een ijskrabbertje ook werkt (tip!) 8) Maar nu is m'n achterraam weer mooi schoon.

29-6-2005
Vandaag zijn mijn ouders terug, dus meteen even wat foto's gemaakt! Wat er verandert is sinds het begin, kun je hierboven dus lezen.
Image
Al onze auto's op een rijtje. De zwarte Sc?nic 2.0 16v 140pk is van m'n pa en ma en de rode Twingo 1.2 van m'n pa en broer en uiteraard die schitterende AX GT van mij 8-)

Image
De achterkant van mijn AX en de Sc?nic van m'n vader. Je kunt wel zien dat het zwarte van vader naar zoon is doorgestroomd :roll:

Image
En hier nog 1tje van schuinvoor. Ik ben erg blij met de nieuwe velgen! Staat erg goed zo 8) Ook icm de weer geheel zwarte bumper.

7-7-2005
Vandaag de NL sticker met succes van de achterklep verwijderd. Daarnaast heb ik nog de AutoLock stickers van de achterste zijruitjes verwijderd en heb ik ook de raamrubbers weer helemaal schoongemaakt van de eerder genoemde ruiten (waren groen). Maakt 'm weer net even wat netter!

30-8-2005
Ik heb m'n achterlichten zwart gemaakt, maar weet nog niet of ik het laat zitten. Zie het resultaat op de 3e pagina.
Last edited by Lohran on WedAug31, 2005 5:29:04 PM, edited 11 times in total.

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Wlkom bij de club...

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

Hee welkom .

Goede keus hoor , een AX proberen te kopen.
Die chic van atmoss is zeker een optie voor je, ik heb h,m gezien
Na een goede schoonmaak en poets beurt een nette auto lijkt mij.

En hier bij de club alle informatie en tips die je maar kan bedenken.

Laat maar weten hoe het allemaal gaat verlopen , dus nogmaals WELKOM.

Gr Cees (OpaGT)
ER IS WEER EEN Image. C 1

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Als je een auto zoekt die snel is, licht, en goedkoop in onderhoud is een ax zeker een goede optie. Die GT chiq van jeroen is een nette ax volgens mij hoor! En niet duur!
Deze is ook niet duur, maar kheb geen idee of ie netjes en/of betrouwbaar is.
klik hier !!!

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Heeey welkom hier!
Veel succes met de zoektocht naar een zwarte GT

En dat een AX een goede keus is, spreekt natuurlijk voor zich :P

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Zonde om te horen van de 205, ik heb er zelf ook een gehad (weliswaar geen gti) en het zijn zeer leuke wagentjes maarja een gti is eenmaal zeer onderhoudsgevoelig xu blokken zijn niet zo simpel en stevig gebouwd als de tu blokjes.Natuurlijk willen wij dat je een ax koopt! :lol: maar zou een 205xs niets voor je zijn?.

Ik zou eens goed naar die zwarte kijken die browny aangeeft, ondanks dat het een type1 is ziet hij er goed uit.

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Bedankt voor de warme welkom!

Ik had die gozer van die type 1 inderdaad al gemaild. Maar ik vind de Chic van Atmozz dan even wat mooier (althans, met halfleer etc.), maar het blijft een goede optie!
Een 205 XS is inderdaad ook leuk, maar toevallig heeft gisteren een vriend van me die gekocht (ben mee geweest) en ik vind het dan wat minder leuk om dezelfde te kopen.
En ik houd jullie op de hoogte uiteraard!!

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Van harte welkom bij deze super gezellige club en leuk dat je ons forum hebt gevonden.
Over de aankoop van een AX kan ik kort maar krachtig zijn: GEWOON DOEN :!:
Echt fantastische auto's ?n niet te vergeten een hele leuke club :wink: :lol:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Ik heb eindelijk een AX! Zie de eerste post hier voor de foto's en een verhaaltje 8)

Overigens waren de verkopers (handelaartjes) zeer aardig en behulpzaam! Ze hebben me goed geholpen en zeiden dat als er iets mee gebeurd dat ik ze altijd kan bellen en dan komen we er wel uit!

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Ik vind die voorbumper ook wel wat hebben met dat Citroen AX erop! :)

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Proficiat!
Eindelijk je AXje, toch maar goed dat iedereen hier heeft meegeholpen om je over te halen! :)
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

Zoals op het andere forum al reeds gezegd :wink:

Proficiat en veel plezier met je huidige wagen (zal wel gaan lukken, helemaal met hetpk/gewichtsverhouding)......

Enne je kameraad een XS gekocht waarom jij dan geen rallye 8) :D :wink:

Groeten,
Eric

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Bedankt voor de reacties! Vind de bumper inderdaad ook wel leuk, met dat rode lijntje en de tekst!

205rallye wrote:Zoals op het andere forum al reeds gezegd :wink:

Proficiat en veel plezier met je huidige wagen (zal wel gaan lukken, helemaal met hetpk/gewichtsverhouding)......

Enne je kameraad een XS gekocht waarom jij dan geen rallye 8) :D :wink:

Groeten,
Eric


Ja, omdat ik al een GTi had, beetje te vergelijken en dan kom ik met de verzekering niet zo goed uit :roll:

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Eindelijk eens nieuwe foto's kunnen plaatsen!
Zie de openingspost :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ziet er goed uit met die zwarte gepoedercoate velgen :)

nice hoor!

en zwart is best mooi he ;)
Image

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Ziet er leuk uit!! Geinig ook om erbij te zetten welke autos je allemaal nog meer hebt gereden!

Veel plezier op t forum en mocht je m ooit weg willen doen, laat maar weten want zwart GT's zijn mijn favoriet!!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Erg mooie kleur ja! 8)

En ik zal het aanbod onthouden! Kan nog wel even duren overigens :roll:

Berry
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: SunJan16, 2005 4:24:15 PM
Location: Vreeland
Contact:

Post by Berry »

Leuk topic!
Nog geen jaar 18, en al aan je 3e auto! :lol: :lol:
Nette AX heb je, ook die kleine wijzigingen die je hebt gedaan vind ik zeer strak!
En toch blijf ik bij VW...

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Gaaf man 8) Nou nog even naar beneden gooien die hap :)
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Dat komt nog wel een keer, eerst even de nodige reparaties (aandrijfassen) laten doen.
Maar ziet er goed uit he 8)

Inderdaad, al m'n derde auto :roll: Door de samenloop van omstandigheden is het zo gegaan, helaas. Als m'n 205 GTi nou betrouwbaarder was geweest, had ik die nog, erg vet was die. Of als m'n ouders het niet erg vonden op hun naam, maar ik vond het ook wel een risico, had ik m'n Sloep nog. Maar dit is ook een vet bakkie! 8)

Post Reply