Erwin AKA Airwin (momenteen geen AX)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Airwin

Erwin AKA Airwin (momenteen geen AX)

Post by Airwin »

Zo ff een update

Ik ben Erwin en heb in januari 2005 mijn eerste AX gekocht, nadat ik mijn Megane uit 1998 total loss had gereden :cry:

Ik heb toen een rode AX 1.5 Diesel gekocht waar ik tot augustus mee heb gereden. Voor de keuring moest nogal wat gebeuren (nieuwe voorruit, schokbrekers, handremkabel etc etc) en was niet rendabel om dit allemaal te gaan vervangen. Ben toen op de dag dat de APK verliep nog ff mee naar Duitsland gejaagd en uitgerekend daar begaf de koppakking het :x Mijn AXje is toen naar een sloperij bij onze Oosterburen gebracht en ben met de taxi naar huis gegaan, wat trouwens een leuk ritje was, daar die beste man met een gemiddelde snelheid van 200 km/u over de auto vloog 8)

Daarna nog ff een 106 1.5 Diesel gereden, maar niet lang plezier van gehad.
Rijdt nu rond in de Clio 1.5 Dci (ik heb wat met 1.5 Diesels :wink: ) uit 2003 van mijn moeder. Tenzij ik een leuk ax dieseltje tegenkom blijf ik daar mooi gebruik van maken en heb ook nog een OV, dus ik ben wel mobiel :lol:
Last edited by Airwin on WedApr05, 2006 1:11:29 PM, edited 6 times in total.

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

He, welkom!
Op de foto ziet je Axje er nog heeeel mooi rood uit! :D
Dat veranderen aan je auto komt vanzelf wel, het AX-virus krijgt je toch wel te pakken, is bij mij ook gebeurd :wink:
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Airwin

Post by Airwin »

Waarom worden niet alle foto's weergegeven? Heb de grootte al een paar keer angepast, maar heeft geen invloed :?

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Airwin wrote:Waarom worden niet alle foto's weergegeven? Heb de grootte al een paar keer angepast, maar heeft geen invloed :?

Bij geeft ie er een paar weer, de 1ste keer toen ik hier keek zag ik er maar 1. Volgens mij ligt het hier aan de gare pc's(school).

Maar als ik de foto's eerst in een apart scherm open en dan weer je wie is wie dan komen ze wel (duurt wel heel lang).

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

je doet het goed het lijkt erop als jouw webserver het niet ondersteund!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Airwin

Post by Airwin »

aha, das mooi :lol: Ik zat al de hele tijd het formaat en bestandsgrootte aan te passen, maar dat maakt dus niet uit. Naja, als jullie de foto's zien is het oke! 8)

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ze staan niet in je profiel zelf, maar als je erop klikt is het wel te zien :)
Zo lukt het ook wel :P

Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Wolfje »

In ieder geval welkom :)
I don't like my AX,I love it!!!

Airwin

Post by Airwin »

Dankjewel :D Ben al vanaf januari bijna dagelijks op dit forum te vinden, erg leuk allemaal! Vanaf nu ook maar is actief op het forum :wink:

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

Welkom hier! Als je al vanaf januari hier zit weet je vast ook wel dat je de meetings in Nieuwegein niet moet missen :D
Image

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by gertjuh »

Ja idd, je kan je nog steeds aanmelden. Is wel lache hoor, ennuh erg gezellig.

Welkom op dit mooie en leuke forum dan maar... 8)
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

Airwin

Post by Airwin »

Joost wrote:je doet het goed het lijkt erop als jouw webserver het niet ondersteund!

Hoe kan ik het instellen dat mijn webserver het wel ondersteund :?:

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

dat kan je helaas niet zelf :(
Image

Airwin

Post by Airwin »

jammerz :o

Airwin

rijden op zonnebloemolie

Post by Airwin »

Rijd nu ook gedeeltelijk op zonnebloemolie :D Tank meestal bij tankstation vol met diesel en dan voeg ik na 400 km 15 liter zonnebloemolie toe. Rijdt perfect. Ik koop het spul bij de aldi voor 59 cent, en dat komt uit de fabriek in Hamm, Duitsland. Laat daar nou net mijn vriendin wonen :lol: Maar daar kost zonnebloemolie bij de Aldi zelfs 79 cent en bij de andere winkels ook..... :? Strange
Dus blijf het spul maar gewoon hier kopen :)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: rijden op zonnebloemolie

Post by Kakelbont »

Airwin wrote:Rijd nu ook gedeeltelijk op zonnebloemolie :D Tank meestal bij tankstation vol met diesel en dan voeg ik na 400 km 15 liter zonnebloemolie toe. Rijdt perfect. Ik koop het spul bij de aldi voor 59 cent, en dat komt uit de fabriek in Hamm, Duitsland. Laat daar nou net mijn vriendin wonen :lol: Maar daar kost zonnebloemolie bij de Aldi zelfs 79 cent en bij de andere winkels ook..... :? Strange

dan rijdt jij de laatste 400km van je tank dus op ong 25liter diesel met 15 liter zonnebloem olie 8)

Gaat inderdaad uitstekend he :) Maarreh, een extra brandstof voorverwarmer is toch wel fijn hoor met onze lucas pompjes. Of heb jij er toevallig een bosch pomp in zitten? In dat geval heb je geluk en dan nog is een voorverwarmer altijd goed voor het behoud v/d pomp en verstuivers.

Denk erom dat je pomp al bijna wel 3 ton gedraaid heeft en dus met respect behandeld moet worden :P Dus met plantenolie in je tank extra voorzichtig met koude motor (en olie). Als de motor op temperatuur is, dan liefst nog even wachten met stampen tot ook je motorolie lekker warm is. TU Diesels zijn zowiezo nogal gevoelig. (iedereen hier met een diesel heeft zijn koppakking al tenminste 1x moeten vervangen).

Suc6 ermee!!
Groeten Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Airwin

Post by Airwin »

Kakelbont wrote:[Gaat inderdaad uitstekend he :) Maarreh, een extra brandstof voorverwarmer is toch wel fijn hoor met onze lucas pompjes. Of heb jij er toevallig een bosch pomp in zitten?

Bij een mengsel van 60% diesel en 40% zonnebloemolie zal het wel niet zo snel problemen geven als je rustig met een koude motor rijdt. Waar kan ik trouwens zien of het een Bosch of Lucas is? Heb je maybe een foto? Zal wel een Lucas zijn.... :wink:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:
Airwin wrote:Rijd nu ook gedeeltelijk op zonnebloemolie :D Tank meestal bij tankstation vol met diesel en dan voeg ik na 400 km 15 liter zonnebloemolie toe. Rijdt perfect. Ik koop het spul bij de aldi voor 59 cent, en dat komt uit de fabriek in Hamm, Duitsland. Laat daar nou net mijn vriendin wonen :lol: Maar daar kost zonnebloemolie bij de Aldi zelfs 79 cent en bij de andere winkels ook..... :? Strange

dan rijdt jij de laatste 400km van je tank dus op ong 25liter diesel met 15 liter zonnebloem olie 8)

Gaat inderdaad uitstekend he :) Maarreh, een extra brandstof voorverwarmer is toch wel fijn hoor met onze lucas pompjes. Of heb jij er toevallig een bosch pomp in zitten? In dat geval heb je geluk en dan nog is een voorverwarmer altijd goed voor het behoud v/d pomp en verstuivers.

Denk erom dat je pomp al bijna wel 3 ton gedraaid heeft en dus met respect behandeld moet worden :P Dus met plantenolie in je tank extra voorzichtig met koude motor (en olie). Als de motor op temperatuur is, dan liefst nog even wachten met stampen tot ook je motorolie lekker warm is. TU Diesels zijn zowiezo nogal gevoelig. (iedereen hier met een diesel heeft zijn koppakking al tenminste 1x moeten vervangen).

Suc6 ermee!!
Groeten Rob

1x maar vervangen, ik zit al aan 2x (ok, 1e keer niet goed gedaan)
Mijn 93'er heeft overigens een rotodiesel pomp volgens de ATH cd, bosch ziet dr heel anders uit, zijn die dingen van lucas?

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master

Post by CitroënAXDriver »

Hey Erwin, van harte welkom hier bij DE club voor de echte AX-rijder :wink:
Zoals Peter al verkondigde... kom eens gezellig naar een meeting :!:
Is namelijk altijd wel de moeite waard, ook als je geen getunede auto hebt (wat ook helemaal niet nodig is voor de AXCLUB)
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Citro?nAXDriver wrote:Hey Erwin, van harte welkom hier bij DE club voor de echte AX-rijder :wink:
Zoals Peter al verkondigde... kom eens gezellig naar een meeting :!:
Is namelijk altijd wel de moeite waard, ook als je geen getunede auto hebt (wat ook helemaal niet nodig is voor de AXCLUB)

Bij diesels valt dr niet veel meer als optisch tunen te doen, motorisch kan je dr niet zoveel mee :lol:

Post Reply