hele hoop stroom dingetjes doen het niet.

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
dombo1967
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: SunMay15, 2005 12:43:37 PM

hele hoop stroom dingetjes doen het niet.

Post by dombo1967 »

Ik heb de auto pas sinds een paar weken , maar zo langzamerhand kom ik erachter dat
de ruitensproeiers (voor en achter) het niet doen (ik hoor ook geen motorgeluiden),
daschbordverlichting rondom de aanjager doet het niet.
aanjager doet het niet
mistlampen doen het niet (kan evt. niet aangesloten zijn)
.
:?: :?:
Als jullie dit lezen , lijkt het er dan op dat ik alles een voor een moet oplossen of een gezamelijk probleem
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Re: hele hoop stroom dingetjes doen het niet.

Post by TTF »

dombo1967 wrote:de ruitensproeiers (voor en achter) het niet doen (ik hoor ook geen motorgeluiden)

dat kan een zekering zijn of als je je wielen helemaal naar links uitstuurt dan zie je de 2 motortjes zitten van de ruitensproeiers.. kijk eens of deze stekkertjes nog wel goed zitten, of dat deze niet verroest zijn.. of haal ze er eens af en meet of er stroom op staat.

daschbordverlichting rondom de aanjager doet het niet

grote kans dat dat het lampje is .. onder het knop je zit een schroefje deze kan je los halen en dan kan je het lampje vervangen
aanjager doet het niet

zekering?

mistlampen doen het niet (kan evt. niet aangesloten zijn)

kan ook een zekering zijn onder je motorkap vlak bij je hoofdremcilinder zit een bakje waar nog wat zekeringen zitten en anders eens meten of ze wel stroom krijgen.. want de lampjes kunnen ook nog eens kapot zijn of dat de mistlampen verroest zijn.
.
:?: :?:
Als jullie dit lezen , lijkt het er dan op dat ik alles een voor een moet oplossen of een gezamelijk probleem
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ff iets heel anders tussendoor: probeer eens met polytrol die bumpers weer rood te maken, dat werkt echt super.

Ik zou trouwens idd eerst ff de zekeringen checken.

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Ghehe, ten eerste complimenten om je naam. Grijns op mn gezicht toen ik hem las :P

Ten tweede > je elektrische probleempje(s).

Tjek eerst eens al je zekeringen, goed kans dat daar een fout in zit. Tjek vervolgens al je lampen en wissel deze ook om (linkse lampje in rechter lampunit en kijken offie het dan nog niet doet.)

Contactspreay en een multimeter doen wonderen. Denk dat je dan al een deel van je problemen opgelost hebt.

Doet je aanjager het wel in de hoogste stand? Dan is je weerstand kapot > bekend AX probleem, niks aan doen als het je niet stoort.

Succes ermee

dombo1967
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: SunMay15, 2005 12:43:37 PM

Post by dombo1967 »

lampjes zijn nagekeken, waren een beetje zwart, 'k zal nieuwe halen.
.
op de aanjager staat geen stroom, op de schakelaar ook niet.
wat nu.,
.
koelventilator doet het wel als ik er rechtstreeks stroom op zet, waarschijnlijk dus de temperatuurvoeler kapot.
.
Wel druk geweest, en veel geprobeerd, maar eigenlijk nog niks verder gekomen :(
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dombo1967 wrote:Wel druk geweest, en veel geprobeerd, maar eigenlijk nog niks verder gekomen :(


menig ander zal met me eens zijn dat je wel degelijk verder gekomen bent. Je hebt namelijk dingen uitgesloten die het niet zijn..

ik neem aan dat je de 'groepen' vd zekering gecontroleerd hebt? dus of dat op 1 groep zit of wellicht zelfs op 1 relais?
Image

dombo1967
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: SunMay15, 2005 12:43:37 PM

Post by dombo1967 »

de zekeringen zijn allemaal oke, ook die onder de motorkap zitten, Weet iemand welk relais ik zou moeten hebben.
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dombo1967 wrote:de zekeringen zijn allemaal oke, ook die onder de motorkap zitten, Weet iemand welk relais ik zou moeten hebben.


dat de zekeringen ok waren ging ik ook vanuit (dat je dat gecontrolleerd had) maar ik bedoel eigenlijk meer of het niet teovallig allemaal bij 1 groep hoort, dus dat er misschien daar ergens de kabels versmolten kunnen zijn ofzo
Image

Post Reply