skirts en bumpers cleanen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
dombo1967
AX Starter
AX Starter

skirts en bumpers cleanen

Post by dombo1967 »

effe een vraagje,
hoe krijg ik bij mijn rode volcane de bumpers weer mooi en egaal rood, ze zijn erg vuil.
ik heb ze al ingespoten met cockpitspray maar dat helpt maar even natuurlijk (ach t'is i.i.g. al beter als dat doffe), maar ik zou ze zo graag goed schoonmaken.

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Eerst met Vanish insmeren, dan trek je al het vuil eruit. Dan met Polytrol erover en je bumpers zijn weer als nieuw!

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

In de wie is wie van Anouschka staan meerdere methodes beschreven.

of: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=4769
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

haha, daar heb je de deskundige al :D :wink:

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Haha, ja als ie eerst mijn hele wie is wie door moet spitten...

Dit is tenslotte de korte omschrijving, meer kan ik er niet echt van maken. Ik ben er natuurlijk wel ff vanuit gegaan dat het om kunststof bumpers gaat, zou die Vanish zooi maar niet op je lak smeren. :D

dombo1967
AX Starter
AX Starter

Polytrol ?????

Post by dombo1967 »

allemaal bedankt voor jullie vlotte reactie,
ga ik zeker proberen.
wat is trouwens ..Polytrol... ,

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Een of ander goedje wat ze ook voor boten gebruiken, het haalt de kleuren van kunststof weer gigantisch op. Ze verkopen het alleen niet overal, ik kan het zelf ook nergens kopen in de buurt. En versturen mag niet meer (heb ik ff voor geinformeerd) Mijn Polytrol heb ik dankzij Browny gekregen op een meeting. Misschien dat ze het bij jou in de buurt wel verkopen?

En als je met Vanish aan de slag gaat, doe plastic handschoentjes aan! Geloof mij maar, je krijgt er spijt van als je het niet doet :wink: (spreek uit ervaring haha)

Succes ermee!

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Zat een beetje te snuffelen op internet (wil van de zomer ook de kleuren van zowel de lak als de bumpers 's goed ophalen) en vond de leverancier van zowel Polytrol als Owatrol:

http://www.owachem.nl/

Dat superspul van hun is zowel voor staal, hout als polyester in buitenomstandigheden. Die lui met 2cv's smeren hun hele chassis in met de owatrol tegen de roest.
En omdat ik voor mijn werk ook als een soort klachtenmannetje voor nieuwbouw woningen werk ga ik zeker van de week contact met ze opnemen om te vragen waar je dat spul lokaal kunt kopen.
Als ik meer weet volgt het forum snel :wink:

ps, via een watersport forum werd er als goedkoper alternatief geadviseerd om bij de lokale tuinwinkel een behandelingset te kopen voor plastic tuinmeubilair

Airwin

Post by Airwin »

Mijn achterbumper was verkleurd en heb ik vervolgens met tyre-gel ingesmeerd, dat is spul om je banden mooi te laten glimmen. Mijn achterbumper ziet er nu weer prachtig uit :lol: Kijken hoelang het mooi blijft.... :wink:

Image

delbanco
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by delbanco »

Ik heb zo'n beetje het hele forum doorgeploegd, maar kan nergens vinden waar dat polytrol te koop is. Ik heb ook even op hun website gekeken, maar hier kan je niet als particulier bestellen. Kan iemand mij misschien vertellen of er een grote winkelketen of zoiets is wat het verkoopt? Misschien een beetje overbodig, maar als het kan, beetje regio noord holland. Alvast bedankt!!!

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

bij auto-indus in woerden heb ik het gekocht. http://www.autoindus.nl/
Het is ook te koop bij George Kniest botenwinkels in Oosterbeek, almere en enkhuizen. http://www.georgekniest.nl/
bij owachem (waalwijk) kan je informeren naar andere verkooppunten http://www.owachem.nl/

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bz10 »

blijft dit nou echt vo9or langere tijd goed of kan ik weer netzo goed mn bumpers met motorolie insmeren?
erg goed effect maar na 2 weken bn je weer een kwartier bezig :lol:

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

blijft zeker langer als 2 weken zitten, tis voor mij nu al een paar maanden geleden dat ik t heb gebruikt, wordt nu pas een klein beetje valer weer.

Post Reply