turbo
Moderators: denny, vtspower, webmasters
turbo
hallo zoals al eerder vermeld heb ik mij een ax gti aangeschaft om me te race . nu na een beetje zoekwerk heb ik precies de indruk dat er nog geen gti rond rijd met een turbo op gebouwd of ben ik verkeerd .
nu mijn vraag is het mogenlijk enzo ja hoe kan dit het best gebeuren volgens jullie . van motorisch tunnen ben ik niet vies maar turbo techniek heb ik nog niet veel ervaring ( plaatsen dan )
maar ben niet bang om te experimenteren .
alle hulp is welkom en natuurlijk jullie mening over dit project ook
nu mijn vraag is het mogenlijk enzo ja hoe kan dit het best gebeuren volgens jullie . van motorisch tunnen ben ik niet vies maar turbo techniek heb ik nog niet veel ervaring ( plaatsen dan )
maar ben niet bang om te experimenteren .
alle hulp is welkom en natuurlijk jullie mening over dit project ook
uiteraard is alles mogelijk
dus een turbo plaatsen ook! in India hebben ze de Proton Tiara (kloon vd ax) en daar heeft wel iemand een turbo erop geschroeft. en er bestaan ook saxo's met turbo's en dat is hetzelfde motorblok alleen met meer ruimte onder de kap
dingen die je iig moet hebben:
-turbo
-aangepast (zelfgemaakt) uitlaat spruitstuk
-aangepaste luchtinlaat
-intercooler
en een zak geld
dus een turbo plaatsen ook! in India hebben ze de Proton Tiara (kloon vd ax) en daar heeft wel iemand een turbo erop geschroeft. en er bestaan ook saxo's met turbo's en dat is hetzelfde motorblok alleen met meer ruimte onder de kap
dingen die je iig moet hebben:
-turbo
-aangepast (zelfgemaakt) uitlaat spruitstuk
-aangepaste luchtinlaat
-intercooler
en een zak geld

toevoeging:
je kan overigens maar zeer geringe druk rijden als het blok niet verder aanpast.. ik heb eens gelezen tussen de 0,3en0,5 bar geschat.
dus dat geeft wel een leuk stootje maar niet echt veel meer!
het blok is er niet op gebouwd en de compressie al redelijk hoog, voor hogere getallen meot je serieus gaan denken aan andere zuigers en drijfstangen. en om dan optimaal profeit te hebben van het ingepompte jaarsalaris moet je eigenlijk ook je cilinderkop en je inlaatspruitstuk helemaal polijsten en flowen zodat de doorstroming en daardoor cilindervulling zo optimaal mogelijk is.
overigens ben ik zeker GEEN expert, maar een vriend van me is wel redelijk hoog gestegen in turbo-techniek en ik leer dus van hem
en bovendien zijn deze discussies al vrij vaak gemaakt op dit en andere fora's
je kan overigens maar zeer geringe druk rijden als het blok niet verder aanpast.. ik heb eens gelezen tussen de 0,3en0,5 bar geschat.
dus dat geeft wel een leuk stootje maar niet echt veel meer!
het blok is er niet op gebouwd en de compressie al redelijk hoog, voor hogere getallen meot je serieus gaan denken aan andere zuigers en drijfstangen. en om dan optimaal profeit te hebben van het ingepompte jaarsalaris moet je eigenlijk ook je cilinderkop en je inlaatspruitstuk helemaal polijsten en flowen zodat de doorstroming en daardoor cilindervulling zo optimaal mogelijk is.
overigens ben ik zeker GEEN expert, maar een vriend van me is wel redelijk hoog gestegen in turbo-techniek en ik leer dus van hem


-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
En je hebt een aangepast motormanangement nodig of een piggyback die een sloot benzine inspuit op het moment dat je turbodruk op loopt.
je compressie zal verlaagt moeten worden.
Al met al een paar duizend euro. (begint bij 5)
je compressie zal verlaagt moeten worden.
Al met al een paar duizend euro. (begint bij 5)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Als je wilt experimenteren is dit misschien een goede site voor je:
http://www.turboshoet.nl/turbo_aan.php3?turbo_aan_ID=30
Turbo is bedoeld voor een ax diesel maar is zeker op een tu benzine blokje te krijgen!
Dit is ook een mooie:
http://www.pr-design.dk/shop/default.asp?ProductID=2378
Geen idee wat de omgerekende prijs is naar euros!
De turbo van een renault 5 gebruiken ze in engeland veel op axen en daar rijden er 3! Het uitlaat spruitstuk moet dan worden aangepast maar er is hier al iemand die t kan dus mogelijkeheden genoeg!
Daarnaast rijden er in engeland een stuk of 4 met een saxoturbo op een saxoblok...
Succes ermee, ik zou idd wel de pakkingen vervangen en de keerringen anders heb je zoiezo niet zo lang plezier!
http://www.turboshoet.nl/turbo_aan.php3?turbo_aan_ID=30
Turbo is bedoeld voor een ax diesel maar is zeker op een tu benzine blokje te krijgen!
Dit is ook een mooie:
http://www.pr-design.dk/shop/default.asp?ProductID=2378
Geen idee wat de omgerekende prijs is naar euros!
De turbo van een renault 5 gebruiken ze in engeland veel op axen en daar rijden er 3! Het uitlaat spruitstuk moet dan worden aangepast maar er is hier al iemand die t kan dus mogelijkeheden genoeg!
Daarnaast rijden er in engeland een stuk of 4 met een saxoturbo op een saxoblok...
Succes ermee, ik zou idd wel de pakkingen vervangen en de keerringen anders heb je zoiezo niet zo lang plezier!
Mzzls Geert

Wie niet snel is.......is laag!!

Wie niet snel is.......is laag!!