eric II (Ax 1.1 Volcane '95)
Moderator: webmasters
eric II (Ax 1.1 Volcane '95)
100pk is lekker, maar wat weegt een vts op kenteken,
het is natuurlijk allemaal blik, en een ax heeft veel plastiekjes...
mijn ax volcane weegt 604kg en heeft 85pk..
het is natuurlijk allemaal blik, en een ax heeft veel plastiekjes...
mijn ax volcane weegt 604kg en heeft 85pk..
[quote="Eric"]100pk is lekker, maar wat weegt een vts op kenteken,
het is natuurlijk allemaal blik, en een AX heeft veel plastiekjes...
mijn AX volcane weegt 604kg en heeft 85pk..[/quote]
kentekengewicht is 895 kg
jouw pk/gewichtverhouding is beter
klopt ook wel want ik kan een GT maar net bijblijven.
Dat is dan wel tot ongeveer 120km want ik heb eenlange bakverhouding,daarboven heb ik meer adem dus ga dan sneller.
Als ik mij niet vergis loop de GT bij 4000 toeren ongeveer 120km.
Met 4000 toeren rij ik al dik boven de 140 km.
2000 op de teller is bij mij 5400 toeren
een AX op top zit dan bijna aan zijn max toeren of niet?
het is natuurlijk allemaal blik, en een AX heeft veel plastiekjes...
mijn AX volcane weegt 604kg en heeft 85pk..[/quote]
kentekengewicht is 895 kg
jouw pk/gewichtverhouding is beter
klopt ook wel want ik kan een GT maar net bijblijven.
Dat is dan wel tot ongeveer 120km want ik heb eenlange bakverhouding,daarboven heb ik meer adem dus ga dan sneller.
Als ik mij niet vergis loop de GT bij 4000 toeren ongeveer 120km.
Met 4000 toeren rij ik al dik boven de 140 km.
2000 op de teller is bij mij 5400 toeren
een AX op top zit dan bijna aan zijn max toeren of niet?
ik rag hem makkelijk ver voorbij de 6000
meeste koppel bij 5200 toeren,
er zit wel een openluchtfilter op en getweakte inlaathuizen
en andere bougies.. de orginele blies ik er steeds uit...
bij 7200 toeren grijpt het motormanagement in, en gaat ie haperen;
maar pas na 10 seconden
in 3 naar 120 (5800rpm)
in 4 naar 150 (6200rpm)
in 5 naar +/- 190 (5500rpm)
tot nu toe redde ik alleen deze niet :
een 4x4 wrc
lancia delta intergrale
106 rally
de rest gaat allemaal in de binnenspiegel
meeste koppel bij 5200 toeren,
er zit wel een openluchtfilter op en getweakte inlaathuizen
en andere bougies.. de orginele blies ik er steeds uit...
bij 7200 toeren grijpt het motormanagement in, en gaat ie haperen;
maar pas na 10 seconden
in 3 naar 120 (5800rpm)
in 4 naar 150 (6200rpm)
in 5 naar +/- 190 (5500rpm)
tot nu toe redde ik alleen deze niet :
een 4x4 wrc
lancia delta intergrale
106 rally
de rest gaat allemaal in de binnenspiegel
ik ben van plan dit eens te filmen, op mijn schouder
en te posten op het forum als topic/video
en mijn blokje is nog helemaal droog,
er zijn wel wat voorwaarden voordat je dit kunt doen...
rustig warmrijden...
ieder 30.000 nieuwe distributiesnaar...
chiptuning...
reservewiel eruit
super 98 tanken ipv euro 95
etc
en te posten op het forum als topic/video
en mijn blokje is nog helemaal droog,
er zijn wel wat voorwaarden voordat je dit kunt doen...
rustig warmrijden...
ieder 30.000 nieuwe distributiesnaar...
chiptuning...
reservewiel eruit
super 98 tanken ipv euro 95
etc
een volcane 1995 weegt oelgen, michelin xt1 H band,p kenteken 687 kg...
das behoorlijk lichter dan een GT.
ik heb alle rommel eraf gesloopt, het reserve wiel ook
hoedenplank, niet nodig, achterbank is audio...
krik weg, je komt een heel eind hoor,#
lichtmetalen velgen met michelin xt1 H band
dat scheel enorm veel, en op dit moment weegt ie 604 kg met een half lege tank...
dat weet ik toevallig door de weegbrug hier bij de gemeentewerf, waar je je afval brengt...
ik vond het zelf ook wel vedergewicht...
wel lekker hoor, probeer maar eens bank erui, wiel weg en half lege tank,
dan vanuit stilstand lekker wegtrekken tot 6000+ toeren,
en je gaat diep in je stoeltje.
heerlijk heerlijk,
met super 98 in de tank gaat het spinnend tot 40km/h
das behoorlijk lichter dan een GT.
ik heb alle rommel eraf gesloopt, het reserve wiel ook
hoedenplank, niet nodig, achterbank is audio...
krik weg, je komt een heel eind hoor,#
lichtmetalen velgen met michelin xt1 H band
dat scheel enorm veel, en op dit moment weegt ie 604 kg met een half lege tank...
dat weet ik toevallig door de weegbrug hier bij de gemeentewerf, waar je je afval brengt...
ik vond het zelf ook wel vedergewicht...
wel lekker hoor, probeer maar eens bank erui, wiel weg en half lege tank,
dan vanuit stilstand lekker wegtrekken tot 6000+ toeren,
en je gaat diep in je stoeltje.
heerlijk heerlijk,
met super 98 in de tank gaat het spinnend tot 40km/h
Eric wrote:ik rag hem makkelijk ver voorbij de 6000
meeste koppel bij 5200 toeren,
er zit wel een openluchtfilter op en getweakte inlaathuizen
en andere bougies.. de orginele blies ik er steeds uit...
bij 7200 toeren grijpt het motormanagement in, en gaat ie haperen;
maar pas na 10 seconden
in 3 naar 120 (5800rpm)
in 4 naar 150 (6200rpm)
in 5 naar +/- 190 (5500rpm)
tot nu toe redde ik alleen deze niet :
een 4x4 wrc
lancia delta intergrale
106 rally
de rest gaat allemaal in de binnenspiegel
denk dat je er een paar vergeet zoals een 5 GT turbo, golf vr6, 106 gti, enz
check www.staytunedijsselland.nl regelmatig voor de volgende meeting
1.1tje
ja gewoon met een 1.1tje
ik heb het effe uitgezocht, maar die volcane 1.1 uit 1995 is inderdaad extreem licht,
de ax first impression van vrouwlief weegt maar liefst 741kg op kenteken..
ik vermoed dat er met die volcane iets is, wat we niet weten,
waar zit dat gewichtsverschil in,
ik zag dat er iemand uit friesland met een rode volcane in het forum zit,
misschien kan die eens op zijn kentekenbewijs kijken.
ps : ik til hem van voren op de rand tussen radiotor en klepslot zo op,
samen met mijn broer....
dat is wel erg vreemd,
nou ja, minder pk`s is niet erg bij minder gewicht...
ik heb het effe uitgezocht, maar die volcane 1.1 uit 1995 is inderdaad extreem licht,
de ax first impression van vrouwlief weegt maar liefst 741kg op kenteken..
ik vermoed dat er met die volcane iets is, wat we niet weten,
waar zit dat gewichtsverschil in,
ik zag dat er iemand uit friesland met een rode volcane in het forum zit,
misschien kan die eens op zijn kentekenbewijs kijken.
ps : ik til hem van voren op de rand tussen radiotor en klepslot zo op,
samen met mijn broer....
dat is wel erg vreemd,
nou ja, minder pk`s is niet erg bij minder gewicht...
gewichten
ik heb effe gezocht en gevonden :
Version 1 (AX GT)
1360cc
4 cilinders 8 valves 1 double SOLEX carburettor
85 hp/6400 rpm
115 Nm/4000 rpm
709 kg
Version 2
(AX GT injection)
1360cc
4 cilinders 8 valves
U9 monopoint injection
75 hp/6200 rpm
104 Nm/4000 rpm
730 kg
Version 3
(AX GT injection + AX Furio)
1360cc
4 cilinders 8 valves
Bosch MA3.0 "mono-motronic" -injection
75 hp/5800 rpm
111 Nm/3400 rpm
750 kg
dat is dus allemaal flink veel zwaarder dan de volcane uit 1995...
volcane 1995 = 678kg officieel met 60pk
lichter en iets minder pk`s geeft dan toch betere acceleratie...
maar eens testen op een meeting met een GT mk-II..
-eric-
Version 1 (AX GT)
1360cc
4 cilinders 8 valves 1 double SOLEX carburettor
85 hp/6400 rpm
115 Nm/4000 rpm
709 kg
Version 2
(AX GT injection)
1360cc
4 cilinders 8 valves
U9 monopoint injection
75 hp/6200 rpm
104 Nm/4000 rpm
730 kg
Version 3
(AX GT injection + AX Furio)
1360cc
4 cilinders 8 valves
Bosch MA3.0 "mono-motronic" -injection
75 hp/5800 rpm
111 Nm/3400 rpm
750 kg
dat is dus allemaal flink veel zwaarder dan de volcane uit 1995...
volcane 1995 = 678kg officieel met 60pk
lichter en iets minder pk`s geeft dan toch betere acceleratie...
maar eens testen op een meeting met een GT mk-II..
-eric-
saxovts wrote:Eric wrote:100pk is lekker, maar wat weegt een vts op kenteken,
het is natuurlijk allemaal blik, en een AX heeft veel plastiekjes...
mijn AX volcane weegt 604kg en heeft 85pk..
kentekengewicht is 895 kg
jouw pk/gewichtverhouding is beter
klopt ook wel want ik kan een GT maar net bijblijven.
Dat is dan wel tot ongeveer 120km want ik heb eenlange bakverhouding,daarboven heb ik meer adem dus ga dan sneller.
Als ik mij niet vergis loop de GT bij 4000 toeren ongeveer 120km.
Met 4000 toeren rij ik al dik boven de 140 km.
2000 op de teller is bij mij 5400 toeren
een AX op top zit dan bijna aan zijn max toeren of niet?
ik wou ook dat die van mij 2000 op de teller kon rijden (werkt de flitsapparatuur ook niet meer

ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX liefhebber
- Posts: 281
- Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
- Location: Hillegom
- Contact:
heel simpel 85 pk red je niet uit een 1.1 zonder vreselijke aanpassingen. Als ik zometeen die turbo erop heb dan zit ik waarschijnlijk (optimistisch) tussen de 90 en de 100 pk. 85 pk uit een 1.1 door een andere chip en een ander plastic buisje is gewoon onzin.
Net als 8000 toeren daar is namelijk het hele uitlaatsysteem veel en veel te restrictief voor. Krijg je zulke gigantische tegendruk. Met een standaard uitlaatsysteem houd de power echt wel op bij hooguit 6000 toeren. Daarna gaat al het vermogen zitten in het door de catalysator persen van de uitlaatgassen.
Net als 8000 toeren daar is namelijk het hele uitlaatsysteem veel en veel te restrictief voor. Krijg je zulke gigantische tegendruk. Met een standaard uitlaatsysteem houd de power echt wel op bij hooguit 6000 toeren. Daarna gaat al het vermogen zitten in het door de catalysator persen van de uitlaatgassen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Heel leuk 40 met slippende wielen dat haal ik ook op droog asfalt met me standaart 1.1 met 15 inch licht er onder en 100 kg hout in de achter bak en met zijn 2e
is dus niet zo boeiend zeg maar !
40 met slippende wielen, dat red ik nu ook makkelijk... en in de 2 wil ie ook wel glijden.... komt omdat ik een 100 kg aan motorblok achter m'n achterwielen heb liggen. de achteras is zwaar belast nu, dus wordt voor lichter..
maar wat lees ik nou? Sander een jaar geleden nog aan de 1.1 turbo?
