Heb via marktplaats twee wielen met zo goed als nieuwe michelins gekocht. Maar even niet goed opgelet. Onder m'n ax 1.1 tge zitten 155/70/13 banden achter en 155/80/13 voor. Die ik gekocht heb zijn 135/70/ 13. Ik wilde ze gebruiken voor achter. Kan dit gewoon of gaan er dan toch ergens problemen door ontstaan??
Of beter de 135 voor en de 155 achter?
bandenmaat
Moderators: denny, vtspower, webmasters
bandenmaat
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
135 is inderdaad voor de 1.0.
145 voor de 1.1
155 voor de 1.4 (waarom die dan weer onder mijn 1.1 zitten weet ik ook niet).
Dit haal ik uit het werkplaatshandboek. Maar het zijn op zich mooie bandjes nog dus eigenlijk zonde om niks mee te doen.
145 voor de 1.1
155 voor de 1.4 (waarom die dan weer onder mijn 1.1 zitten weet ik ook niet).
Dit haal ik uit het werkplaatshandboek. Maar het zijn op zich mooie bandjes nog dus eigenlijk zonde om niks mee te doen.
Jeetje das wel heel smal hoor.
Zou er niet graag mee rijden. Lijkt me dat je vrij snel uit de bocht gaat.
En onder mijn 1.1i zaten ook standaard 155 bandjes. Volgens mij zit het zo. De 1.1i met LM velgen hebben 155. Zonder LM 145.
Zou er niet graag mee rijden. Lijkt me dat je vrij snel uit de bocht gaat.
En onder mijn 1.1i zaten ook standaard 155 bandjes. Volgens mij zit het zo. De 1.1i met LM velgen hebben 155. Zonder LM 145.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Dat zou heel goed kunnen. Heb gewoon stalen velgen met wieldoppen en toch 155 breed, maar wie zegt dat dat origineel was. Op zich denk ik dat het de wegligging wel iets ten goede kan komen, want iets plattere banden komt het stuurgedrag wel ten goede over het algemeen. Vind 'm nu namelijk heel erg onderstuurd.
Ik probeer het gewoon en als het echt niets is dan probeer ik ze wel weer te verkopen.
Ik probeer het gewoon en als het echt niets is dan probeer ik ze wel weer te verkopen.
TB wrote:Dat zou heel goed kunnen. Heb gewoon stalen velgen met wieldoppen en toch 155 breed, maar wie zegt dat dat origineel was. Op zich denk ik dat het de wegligging wel iets ten goede kan komen, want iets plattere banden komt het stuurgedrag wel ten goede over het algemeen. Vind 'm nu namelijk heel erg onderstuurd.
Onder mijn AX 1.1i Volcane zitten standaard ook stalen velgen met banden in de maat 155/70 R13
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
Gewoon erop draaien die bandjes (ookal zijn het net kruiwagenwieltjes
).
Kijk ff naar de volledige typeaanduiding op de bandjes > daar staat achter de maat een getal (getal = normering voor gewichtsbelasting) en een letter/lettercombinatie (letter = normering voor max. snelheid). Dan weet je het zeker. Heel misschien zal je KM-teller beetje gek doen.
Ik verwacht met michelinbandjes sowieso geen problemen > die hebben de zaakjes wel onder controle.

Kijk ff naar de volledige typeaanduiding op de bandjes > daar staat achter de maat een getal (getal = normering voor gewichtsbelasting) en een letter/lettercombinatie (letter = normering voor max. snelheid). Dan weet je het zeker. Heel misschien zal je KM-teller beetje gek doen.
Ik verwacht met michelinbandjes sowieso geen problemen > die hebben de zaakjes wel onder controle.