Hoedenplank Maat

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
to4ho
Vlotte starter
Vlotte starter

Hoedenplank Maat

Post by to4ho »

Ik kom binnenkort in het bezit van een ax 1.1i first 3 deurs 1992 (nieuw model).
Wil een leuke stereo inbouwen Maar er zit niet echt een hoedenplank in.
Heeft iemand de maten van de hoedenplank als ik die zelf van hout wil maken?
Heeft het zin als ik betere luidsprekers in de zijpanelen doe want de originele klinken echt waardeloos, bv gecombineerd met 2 tweeters op het dashboard en 2 grote jongens in de hoedenplank?
bvd

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik zoek de maten wel even op (staan hier ook op het forum.. maar staan hier op mn pc ook dus ik zoek wel even )

ik heb zelf achterin 2 ovaaltjes (nog in kistjes, hoedenplank komt nog) in het midden 2x 110watt kenwood (via een versterker) en voorin 2 tweetertjes gemonteerd.

heel erg budget (bij elkaar 150,- inclusief radio en versterker) maar het geeft heel erg goed geluid! zeker vergleken bij de originele speakers.. die moet jeg ewoon eruit halen..
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

plank is volgens mijn maten:

37cm diep en 100,3cm breedt

alleen staat me bij dat die 2e 103cm moet zijn

pak trwns flik dik MDF en zorg dat er tussen het MDF en het plastic iets van schuimrubber of tochtstrip ofzo zit.. anders gaat het trillen en klapperen!
Image

to4ho
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by to4ho »

Geweldig bedankt iedereen alvast voor jullie ongelooflijk snelle antwoord.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

q01z wrote:plank is volgens mijn maten:

37cm diep en 100,3cm breedt

alleen staat me bij dat die 2e 103cm moet zijn

pak trwns flik dik MDF en zorg dat er tussen het MDF en het plastic iets van schuimrubber of tochtstrip ofzo zit.. anders gaat het trillen en klapperen!

37 cm diep kan ik me idd nog herinneren, breedte alleen niet, aangezien mijn plank te smal was in het begin en dr een latje naast gezet is :D

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

103 idd
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

Als je een originele hoedenplank hebt, kun je die ook op een stuk MDF leggen en overtrekken...dat heb ik zo ongeveer gedaan en het sluit echt naadloos aan.
q01z wrote:zorg dat er tussen het MDF en het plastic iets van schuimrubber of tochtstrip ofzo zit.. anders gaat het trillen en klapperen!

Als je de hoedenplank bekleed met boxentapijt of iets dergelijks heb je van dat trillen en klapperen ook geen last

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

TjizZzuH wrote:Als je een originele hoedenplank hebt, kun je die ook op een stuk MDF leggen en overtrekken...dat heb ik zo ongeveer gedaan en het sluit echt naadloos aan.
q01z wrote:zorg dat er tussen het MDF en het plastic iets van schuimrubber of tochtstrip ofzo zit.. anders gaat het trillen en klapperen!

Als je de hoedenplank bekleed met boxentapijt of iets dergelijks heb je van dat trillen en klapperen ook geen last

Yep, dat is de manier waarop ik het ook gedaan heb, daarvoor was het dikke ellende met rammelen, nu is het weer heerlijk stil.... op de muziek na dan die dr achter uit komt :twisted:

Post Reply