vorige week is mijn auto een paar keer uitgevallen op de weg nadat mn cat lampje begon te branden.
nadat ik mijn accu heb opgeladen plaats ik deze terug in de auto
ik rijd er een stuk mee zet hem stil probeer te starten gaat moeizaam dan zet ik weer stil gaat hij niet meer aan ( het startrelay hoor je wel en de startmotor doet het ook nog)
ikke : Accu stuk
nieuwe accu vanmiddag gehaald erin gezet zooi mee rondgereden ZELFDE probleem
Ik denk dat de accu niet wordt bijgeladen maar is het de dynamo of is het de spanningsregelaar ?
Als je auto stilvalt doordat de accu leeg is dan kan je beslist niet meer starten. Je moet hem even nameten. Als de motor uit staat dan zou je 12V moeten hebben en met draaiende motor 14V.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Die grote bout krijg je er niet uit in eerste instantie. De beun pakt dan een grote hamer en slaat het randje wat in de weg zit om. Wij doen dat natuurlijk niet wij kantellen het blok ietsjes door er een krik onder te zetten en trekken zo die bout er uit.
Beste check om te kijken of de dynamo de boosdoener is, is het volgende.
Start de auto en draai dan(met lopende moter) de plus van de accu los, en haal em eraf. LET OP, laat em nergens tegen ijzer aankomen, dan krijg je een vonken spektakel. Slaat ie af --> dynamo de boosdoener... blijft ie goed lopen, ook als je gas geeft.... dan wordt het verder zoeken.
Succes!
uhmm als je motorsteunen een beetje soepel zijn dan red je het zelfs door met de hand het blok wat omver te duwen.
EverLiven_Almere wrote:waar zit mn spanningsregelaar ??? en die koolstof staafjes ???
is dit duur ?
die zitten op je dynamo, met 1 snoertje en twee schroefjes of boutjes vast. Is makkelijk te vervangen. Kost samen iets tussen de 20 en 30 euro uit mijn hoofd.