Bas (ex-cup AX GT 1.4 '88)
Moderator: webmasters
Ach, Almere heeft vast weer andere voordelen (voor mij niet want ik verdwaal er altijd maar kom toch steeds op hetzelfde punt uit...).
Het rijden op het circuit gaat ons (ik deel deze hobby met m'n collega) ook om de lol en de behoefte te bevredigen om zo snel als je durft te rijden waar het niet zo kwaad kan.
Heb jij al circuitdagen gepland binnenkort? Wij willen pogen om op 5 mei op Zolder een Eran-cursus te doen (m'n collega heeft de vorige keer gereden nu ben ik aan de beurt). Er zijn weinig goedkope alternatieven vind ik. Of heb jij nog tips?
Het rijden op het circuit gaat ons (ik deel deze hobby met m'n collega) ook om de lol en de behoefte te bevredigen om zo snel als je durft te rijden waar het niet zo kwaad kan.
Heb jij al circuitdagen gepland binnenkort? Wij willen pogen om op 5 mei op Zolder een Eran-cursus te doen (m'n collega heeft de vorige keer gereden nu ben ik aan de beurt). Er zijn weinig goedkope alternatieven vind ik. Of heb jij nog tips?
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
Bas wrote:Ach, Almere heeft vast weer andere voordelen (voor mij niet want ik verdwaal er altijd maar kom toch steeds op hetzelfde punt uit...).
Het rijden op het circuit gaat ons (ik deel deze hobby met m'n collega) ook om de lol en de behoefte te bevredigen om zo snel als je durft te rijden waar het niet zo kwaad kan.
Heb jij al circuitdagen gepland binnenkort? Wij willen pogen om op 5 mei op Zolder een Eran-cursus te doen (m'n collega heeft de vorige keer gereden nu ben ik aan de beurt). Er zijn weinig goedkope alternatieven vind ik. Of heb jij nog tips?
ik wel je kan op www.pac2002.tk kijken.
dat is een oval circuit daar heb je ok wel eens trainings dagen.
www.jeharacing.tk hier staat mij ax op
groetjes jeffrey
Onze hobby is voorbij, de auto heeft een bezoekje aan het circuit niet overleefd... Bestuurder en bijrijder ongedeerd, de AX voor ons niet meer te herstellen. Gelukkig dat er een rolkooi en zo inzat. Inmiddels zijn de restanten verkocht. Binnenkort koop ik een oude japanse auto om op te knappen, dan blijft er tenminste nog wel een naar olie en bezine ruikende hobby!
Bas wrote:Hou het maar op een technisch mankement aan de bestuurder...
De auto bleek overigens geen echte cup-auto te zijn. De carrosserie bleek al eens vervangen te zijn.
wilde net aan de hand van de foto zeggen dat het geen AX uit 88 kon zijn. gezien de look van een GTI pas in 91/92 begint
zonde dat hij kort gereden is! Is alles nu verkocht?
suc6 met je jap
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Ja ja ja!!! Er is weer een AX!!! Dit keer niet een cupauto maar een hele gewone voor op de weg. Deze moet het dan ook wat langer uithouden.
Het is een 1.1i Plaisir uit '91 (type I), gekocht via dit forum. Wit, 3-deurs en met een 4-bak.
Er moet wel het ??n en ander aan gedaan worden, maar da's een uitdaging (zou het ook hobby kunnen noemen). Als eerste dynamo en koppakking, dan kan er ten minste worden gereden.
In de planning staan:
- inbouw GT-interieur in zo goed mogelijke staat
- gekleurde band over de hele auto (rood)
- derde remlicht
- monteren achterruitwisser
- bijwerken roestplekken
- misschien alle skirts, spatbordverbreders en bumpers rood kleuren.
Binnenkort zet ik wel foto's hier, kunnen jullie zien hoe ie er bij staat.
Het is een 1.1i Plaisir uit '91 (type I), gekocht via dit forum. Wit, 3-deurs en met een 4-bak.
Er moet wel het ??n en ander aan gedaan worden, maar da's een uitdaging (zou het ook hobby kunnen noemen). Als eerste dynamo en koppakking, dan kan er ten minste worden gereden.
In de planning staan:
- inbouw GT-interieur in zo goed mogelijke staat
- gekleurde band over de hele auto (rood)
- derde remlicht
- monteren achterruitwisser
- bijwerken roestplekken
- misschien alle skirts, spatbordverbreders en bumpers rood kleuren.
Binnenkort zet ik wel foto's hier, kunnen jullie zien hoe ie er bij staat.
De koppakking was inderdaad lek, op de hoeken rechtsvoor en linksachter. Het waren eigenlijk alleen de oliekanalen, maar het had maar bar weinig gescheeld of er was ook water aan te pas gekomen...
De camera kwam pas wat later om de hoek kijken, vandaar dat het niet zo'n mooie reportage is geworden als bij 'Gallery' elders op dit forum.
Ik was in ieder geval blij om de kop eindelijk op het (veel te lage) buroblad te hebben liggen.
Trots laat ik de patient onder het doekje zien...
De AX staat er goed bij, lekker droog. De fotografe heeft tenminste scherp gesteld op het van belangzijnde...
Een gedeelte van de verwijderde onderdelen achterin een kratje. Als dat nog maar goed komt...
Op aanraden van een vriend (die mij erg goed geholpen heeft bij de werkzaamheden) laat ik de kop vlakken. Er komen ook nieuwe klepsteelhoedjes op, het kleppendeksel en de tuimelaars liggen er nu toch af.
Wordt vervolgd...
De camera kwam pas wat later om de hoek kijken, vandaar dat het niet zo'n mooie reportage is geworden als bij 'Gallery' elders op dit forum.
Ik was in ieder geval blij om de kop eindelijk op het (veel te lage) buroblad te hebben liggen.
Trots laat ik de patient onder het doekje zien...
De AX staat er goed bij, lekker droog. De fotografe heeft tenminste scherp gesteld op het van belangzijnde...
Een gedeelte van de verwijderde onderdelen achterin een kratje. Als dat nog maar goed komt...
Op aanraden van een vriend (die mij erg goed geholpen heeft bij de werkzaamheden) laat ik de kop vlakken. Er komen ook nieuwe klepsteelhoedjes op, het kleppendeksel en de tuimelaars liggen er nu toch af.
Wordt vervolgd...
Je hebt idd wel een aardige poging gedaan om 'm op een Starlet te laten kijken...
Wel weer tof dat je weer terug bent bij de AX! En ook nog meteen vertroetelen
Als ie weer rijdt mooie foto's maken!
Wel weer tof dat je weer terug bent bij de AX! En ook nog meteen vertroetelen
Als ie weer rijdt mooie foto's maken!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage