Michel aka Michel uit Almelo (AX 1.4 First (D) '95)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
Hij heeft inderdaad de 3 ton er al opzitten. Maar ook aan de motor kan je wel degelijk zien en horen dat het een goed onderhouden auto is. Dus ik hoop net als dat 106-je richting die aantal km,s te komen
En mocht hij het begeven dan moet ik op zoek naar een andere motor.
Heb op het forum al het 1 en ander te koop zien staan, dus mocht het nodig zijn tegen die tijd dan laat ik het hier wel weten.
Groeten Michel
En mocht hij het begeven dan moet ik op zoek naar een andere motor.
Heb op het forum al het 1 en ander te koop zien staan, dus mocht het nodig zijn tegen die tijd dan laat ik het hier wel weten.
Groeten Michel
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Rob GT wrote:Maar ik las vandaag van een 106 met dezelfde motor en die had er al bijna 6 ton op zitten. Zo goed als probleemloos!
Nou dan heeft er echt wel onderhoud aan plaatsgevonden hoor (nieuwe krukas lagers, nieuwe pakkingen). Een XU blok heeft al moeite met de 6 ton laat staan het TU blok.
En over die H100's; die hundai diesel motore schijnen zeer bagger te zijn. De mitchubitsi motoren zijn beter.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
Vandaag eens even een best stuk heen rijden geweest. De 1ekeer sinds ik die auto heb.
Ik moet zeggen dat zo,n ax diesel wel errug relaxed rijdt, of je nu wil of niet haha, maar het grote voordeel is dan ook dat je de benzine meter dan ook niet ziet zakken, heerlijk is dat.
Wat ook wel leuk is om te vermelden is dat ik best wat bekijks had met dit stoere bakkie, of dat nu kwam door de geblindeerde achterramen in combinatie met het schuifdakje,of het geheel op zich dat weet ik niet.
Dan heb je nog mensen die wedstrijdje willen doen bij de stoplichten enz. hahaha nou dat is moeilijk tegen een 1.4 diesel hoor, was best wel lachen, hun scheuren en ik lekker rustig optrekken wat trouwens ook niet anders kan met dit autootje.
Wat iets minder was is dat ik toch een aantal gebreken gehoord heb waar ik mee aan de gang moet. Bij het remmen tikt het en trilt het stuur, zo te horen de rem links voor en dan verder het getik rechts achter bij een bocht naar links.
Maar verder ben ik er tevreden over,ligt goed op de weg, stuurt lekker en het geluid dat ie maakt is ook weinig van te zeggen, lekker rustig binnen.
Morgen de schoonheid maar eens goed schoonmaken en in de was zetten.
Heeft hij verdiend.
Groeten Michel
Ik moet zeggen dat zo,n ax diesel wel errug relaxed rijdt, of je nu wil of niet haha, maar het grote voordeel is dan ook dat je de benzine meter dan ook niet ziet zakken, heerlijk is dat.
Wat ook wel leuk is om te vermelden is dat ik best wat bekijks had met dit stoere bakkie, of dat nu kwam door de geblindeerde achterramen in combinatie met het schuifdakje,of het geheel op zich dat weet ik niet.
Dan heb je nog mensen die wedstrijdje willen doen bij de stoplichten enz. hahaha nou dat is moeilijk tegen een 1.4 diesel hoor, was best wel lachen, hun scheuren en ik lekker rustig optrekken wat trouwens ook niet anders kan met dit autootje.
Wat iets minder was is dat ik toch een aantal gebreken gehoord heb waar ik mee aan de gang moet. Bij het remmen tikt het en trilt het stuur, zo te horen de rem links voor en dan verder het getik rechts achter bij een bocht naar links.
Maar verder ben ik er tevreden over,ligt goed op de weg, stuurt lekker en het geluid dat ie maakt is ook weinig van te zeggen, lekker rustig binnen.
Morgen de schoonheid maar eens goed schoonmaken en in de was zetten.
Heeft hij verdiend.
Groeten Michel
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Hoi Michel, leuk dat je je ook hebt aangemeld bij deze super gezellige club.
Heel veel rijplezier met de AX en voor vragen ben je hier aan het goede adres h?
Heel veel rijplezier met de AX en voor vragen ben je hier aan het goede adres h?
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
Vandaag na het werk kom ik bij mn auto en tot mijn verbazing is het slot aan de bestuurderskant geforceerd met daarbij een mooie goed zichtbare kras naast het slot
Het is ze waarschijnlijk niet gelukt binnen te komen want ik mis niets
Naast de vele steenslag die de auto al heeft ook nog een leuke kras erbij, hij word er niet fraaier op.
Onderweg naar huis merkte ik dat mn assen(voor) nu toch wel aan vervanging toe zijn, hij bonkt/ratelt nu al bij het optrekken.
Mn bedoeling lag om 12 juni naar de meeting te komen maar dat durf ik nu even niet aan.
Nu even een vraag aan de sleutelaars hier:
Wie kan/wil mij helpen deze assen te vervangen? Ikzelf heb een zeer zwakke rug en durf het hele karwei niet alleen aan.
Ik wil je er best een vergoeding voor doen.
Ik hoor het wel,
De rest veel plezier bij de meeting,
Groeten Michel
Het is ze waarschijnlijk niet gelukt binnen te komen want ik mis niets
Naast de vele steenslag die de auto al heeft ook nog een leuke kras erbij, hij word er niet fraaier op.
Onderweg naar huis merkte ik dat mn assen(voor) nu toch wel aan vervanging toe zijn, hij bonkt/ratelt nu al bij het optrekken.
Mn bedoeling lag om 12 juni naar de meeting te komen maar dat durf ik nu even niet aan.
Nu even een vraag aan de sleutelaars hier:
Wie kan/wil mij helpen deze assen te vervangen? Ikzelf heb een zeer zwakke rug en durf het hele karwei niet alleen aan.
Ik wil je er best een vergoeding voor doen.
Ik hoor het wel,
De rest veel plezier bij de meeting,
Groeten Michel
Browny wrote:Das inderdaad balen, wat een klotestreek. Gelukkig hebben ze niks gestolen. Die reparatie is idd niet zo heel gemakkelijk. Ik heb het alleen ook nog nooit gedaan dus als hulp ben ik ook niet echt geschikt.
geef me een 1,5 uur de tijd met 2en en ze zijn vervangen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
het kan met zijn 2en ( collega van mij en ik) in een half 3 kwartier.
moet je er wel hefbrug voor hebben en goed gereedschap.
maar ik heb ondertussen al meer assen vervangen (ge-deenmonteerd) dan dat op 2 handen te tellen is.
en ik wil best helpen maar woon zon end weg...
moet je er wel hefbrug voor hebben en goed gereedschap.
maar ik heb ondertussen al meer assen vervangen (ge-deenmonteerd) dan dat op 2 handen te tellen is.
en ik wil best helpen maar woon zon end weg...
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
Michel uit Almelo wrote:Ja dat ligt een stukkie uit elkaar inderdaad, 1,5 uur ben je zo onderweg.
Maar wil de benzine rustig vergoeden en eventuele arbeid.
Of ik kom die kant uit. Als ik maar hulp krijg.
Groeten Michel
met 2 mensen is het evt zo gebeurd.
en als iemand (gedeeltelijk) meebetaald aan de benzine wil ik best komen helpen.
(als ik niet moet werken....)
dus als je nog iemand vindt die je wil helpen, ik ben bereid het ook te doen.
(heb zelf alleen niet al te best gereedschap... )
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
ik zou opzich best willen helpen, maar ik ben momenteel gewoon te druk met mijn eigen auto (helaas)
maar er zijn vast wel mensen die je tegen benzine kosten vergoeding en een biertje/drankje een nieuw aandrijfasje willen steken? zoveel werk is dat nou ook weer niet.. onder het uur moet het wel lukken.. alleen als je ook de keerringen wil gaan vervangen (wat ik wel zou doen) moet je dr een kwartiertje bij tellen
maar er zijn vast wel mensen die je tegen benzine kosten vergoeding en een biertje/drankje een nieuw aandrijfasje willen steken? zoveel werk is dat nou ook weer niet.. onder het uur moet het wel lukken.. alleen als je ook de keerringen wil gaan vervangen (wat ik wel zou doen) moet je dr een kwartiertje bij tellen
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo