Er lekt iets, maar wat?!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Het lijkt me stug als de kleppendekselpakking links lekt dat er dan olie op de versnellingsbak zit...
Die nokkenaskering zelf zou niet zo duur zijn, ik heb verder geen ervaring of ze makkelijk te vervangen zijn. Bij de garage zijn ze zo 2 uurtjes bezig... ? ?60,- per uur...
Zolang het er niet uit "zeikt" zou ik er nog niks aan doen.
Die nokkenaskering zelf zou niet zo duur zijn, ik heb verder geen ervaring of ze makkelijk te vervangen zijn. Bij de garage zijn ze zo 2 uurtjes bezig... ? ?60,- per uur...
Zolang het er niet uit "zeikt" zou ik er nog niks aan doen.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Okee... Cylinderkop fotograferen.... Dat betekent: kleppendeksel eraf? En dat is: twee bouten los, slangetje los, voorzichtig optillen en oppassen dat de keramische dingetjes (ooit van Marc gehoord..) niet op de grond stukvallen. Right?
En als ik dan inderdaad zie dat het de kleppendekselpakking is, waar haal ik dan een nieuwe? Brezan? Dealer?
(wauw, dit klinkt als iets dat ik kan *glunder*) (hopen dat het niet toch die nokkenaskering is...)
En als ik dan inderdaad zie dat het de kleppendekselpakking is, waar haal ik dan een nieuwe? Brezan? Dealer?
(wauw, dit klinkt als iets dat ik kan *glunder*) (hopen dat het niet toch die nokkenaskering is...)
Kijk uit, een Cactussssss
Ik denk dat dat het is. Ik heb helaas nu geen foto, zal er vanavond eentje maken, voor de zekerheid (dat ik niet het verkeerde ga vervangen...), maar hij zit letterlijk vol scheuren. Toen ik hem kocht een paar kleintjes, maar nu echt praktisch doorgescheurd op meerdere (~3) plaatsen.
Ik bedenk me... Duurt nog wel een week (of twee misschien) voor ie naar de garage gaat dus ik ga het denk ik morgen zelf maar doen. Durf met lekkend blok niet naar Scharendijke te crossen nl. Iemand nog belangrijke last-minute-tips voor waarop te letten?
Ik bedenk me... Duurt nog wel een week (of twee misschien) voor ie naar de garage gaat dus ik ga het denk ik morgen zelf maar doen. Durf met lekkend blok niet naar Scharendijke te crossen nl. Iemand nog belangrijke last-minute-tips voor waarop te letten?
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
pcrodent wrote:Ik denk dat dat het is. Ik heb helaas nu geen foto, zal er vanavond eentje maken, voor de zekerheid (dat ik niet het verkeerde ga vervangen...), maar hij zit letterlijk vol scheuren. Toen ik hem kocht een paar kleintjes, maar nu echt praktisch doorgescheurd op meerdere (~3) plaatsen.
Ik bedenk me... Duurt nog wel een week (of twee misschien) voor ie naar de garage gaat dus ik ga het denk ik morgen zelf maar doen. Durf met lekkend blok niet naar Scharendijke te crossen nl. Iemand nog belangrijke last-minute-tips voor waarop te letten?
1 ding, maak zowel het klepdeksel als het motorblok goed vetvrij voordat je de hele nieuwe bende monteerd, gebruik dr remmenreiniger op een doek ofzo voor, en voor het klepdeksel gewoon in die rand spuiten.
Grappig allemaal.....bij die van mij is precies hetzelfde het geval.
Ik heb ook scheurtjes in het rubber en lekkage ergens vanaf het onstekingshuis.
Ik heb gebeld met de Brezan (Emmen) en ze hadden ze flink op voorraad voor een prijs van 12,50 euro....is dus niet duur.
Ga hem dit weekend vervangen...en motorblok weer schoonmaken.
Wellicht dat ik ook meteen even de klepjes check en indien nodig stel!!
Groetjes,
Harry
Ik heb ook scheurtjes in het rubber en lekkage ergens vanaf het onstekingshuis.
Ik heb gebeld met de Brezan (Emmen) en ze hadden ze flink op voorraad voor een prijs van 12,50 euro....is dus niet duur.
Ga hem dit weekend vervangen...en motorblok weer schoonmaken.
Wellicht dat ik ook meteen even de klepjes check en indien nodig stel!!
Groetjes,
Harry
Citrofilus Totallus
Klaar!
Hier foto's:
Van boven is er niet zoveel te zien...
Maar schijn bedriegt!
Nog een close-up
Voor wie (net als ik, tot vandaag) altijd wilde zien wat er onder die zwarte kap zat...
Deksel met nieuw rubbertje. Bij het vastpakken van het nieuwe rubbertje was overigens meteen duidelijk wat er mis was met de oude. De nieuwe was flexibel, de oude.... "hard".
Of het heeft geholpen moet nog blijken. Ik was 17,45 kwijt, waarvan 13,30 voor de pakking en de rest voor de remmenreiniger.
In ieder geval bedankt voor de (snelle!) hulp allemaal!
Hier foto's:
Van boven is er niet zoveel te zien...
Maar schijn bedriegt!
Nog een close-up
Voor wie (net als ik, tot vandaag) altijd wilde zien wat er onder die zwarte kap zat...
Deksel met nieuw rubbertje. Bij het vastpakken van het nieuwe rubbertje was overigens meteen duidelijk wat er mis was met de oude. De nieuwe was flexibel, de oude.... "hard".
Of het heeft geholpen moet nog blijken. Ik was 17,45 kwijt, waarvan 13,30 voor de pakking en de rest voor de remmenreiniger.
In ieder geval bedankt voor de (snelle!) hulp allemaal!
Kijk uit, een Cactussssss
Netjes! Hopen dat je probleem hiermee is opgelost.
Ga ik vanmiddag ook maar is ff checken of die van mij niet lek is.
Bij mij hangt er ook wat olie onder aan mijn versnellingsbak.
(Laagste punt)
Ga ik vanmiddag ook maar is ff checken of die van mij niet lek is.
Bij mij hangt er ook wat olie onder aan mijn versnellingsbak.
(Laagste punt)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.