radio uit bij knipperlicht

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

radio uit bij knipperlicht

Post by Slick »

als ik mijn radio aan heb... en dan mijn knipperlicht uit zet en rem dan stopt mijn radio er mee.... het lijkt wel of ie te weinig stroom krijgt ofzo... het is niet altijd.. dat is het vreemdste

hoe kan dit?

en wat kan ik er aan doen..

SLICK STYLE.... 8)

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Heb je je + bij je knipperlicht relais weggehaald o.i.d.? Het lijkt me duidelijk dat de spanning weg valt als je richting aan geeft.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

carel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: TueApr06, 2004 4:18:16 PM
Location: eindhoven
Contact:

Post by carel »

Check je aarde aansluiting even! Je kan dit checken door je aardedraad los te halen en dan de radiobehuizing via een draadje contact te laten maken met je carosserie. Grote kans dat de draad die je nu als aarde gebruikt, iets te maken heeft met je knippers. Ik heb dit zelf ook al meegemaakt.
1.1 spot, bj 1996, 9700 km!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Dat wilde ik net zeggen...

het gaat hier niet om de PLUS.... Maar het gaat om de Massa... Waar haal je die weg? Waarschijnlijk bij een punt waar ook de massa op zit van de remlichten en/of knipperlichten...

Ik had het zelfs zo .. dat als ik remde en linksafsloeg..(knipperlicht aan) dan ging mijn derde remlicht mee knipperen.. (pretty annoying dus)


Dus... Check je MASSA

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Dat is idd een goeie! Lijkt me meer logisch dat mijn antwoordt.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Post by Slick »

ok thanks.....

zondag ff draadje aansluiten

SLICK STYLE.... 8)

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

ff massa direct van accu pakken is het zeker goed

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

waar pakt de radio normaal gesproken zn massa? Ik heb hetzelfde "richtingaanwijzeraan=>radio uit" probleem, dus wilde voordat ik losse draden ga trekken eerst even het massapunt nalopen. Bij mij ging naast het feit dat de radio uit ging trouwens ook de koplampen dan dashboardverlichting flikkeren...

ArieKanarie
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: WedJun30, 2004 1:54:56 PM

Post by ArieKanarie »

Buks wrote:waar pakt de radio normaal gesproken zn massa? Ik heb hetzelfde "richtingaanwijzeraan=>radio uit" probleem, dus wilde voordat ik losse draden ga trekken eerst even het massapunt nalopen. Bij mij ging naast het feit dat de radio uit ging trouwens ook de koplampen dan dashboardverlichting flikkeren...


Ik had hetzelfde, en na veel pielen bleek het achteraf gezien het begin van het eind van mijn dynamo te zijn (ik heb er ongeveer een jaar mee gereden, en toen zakte tijdens het rijden langzaamaan de spanning weg). Na revisie van mijn dynamo was het radioprobleem weg.

Post Reply