bubbeltjes krijg je ook als je een goede koppakking hebt maar lucht in je systeem. de remedie is: koud starten, hij moet uiteindelijk ophouden met bubbelen.
ook komt er altijd iets rook uit de vulopening als je koppakking echt lek is. smurrie (olie) in koelsysteem is een ander symptoom, en als ie echt GOED lek is een waterige substantie in je olie (koelvloeistof)
Koelings problemen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
kakanox wrote:bubbeltjes krijg je ook als je een goede koppakking hebt maar lucht in je systeem. de remedie is: koud starten, hij moet uiteindelijk ophouden met bubbelen.
ook komt er altijd iets rook uit de vulopening als je koppakking echt lek is. smurrie (olie) in koelsysteem is een ander symptoom, en als ie echt GOED lek is een waterige substantie in je olie (koelvloeistof)
Daar had mn diesel dus geen last van, rook uit de vulopening, verder ook geen smurrie in het koelsysteem, of water bij de olie, helemaal niks, hij bouwde alleen druk op in het koelsysteem
Dat het nog even doorgaat kan best, als je overdruk hebt in het systeem, dan is het echt niet ineens weg als de motor afgezet wordt, het zal toch door dat gaatje dan weg moeten.
Tja, ik heb hem vandaag nog maar es geprobeerd. Vanaf koude start loopt hij zo goed als direct over. Terwijl hij goed ontlucht is...
Ik ben inderdaad bang voor mijn koppakking. Kan iemand iets verzinnen om dat te checken zonder de kop te moeten demonteren? Daar heb ik namelijk echt geen zin in... Olie of uitlaatgassen in het koelwater heb ik niet, daarvoor bijft het niet lang genoeg erin zitten. En rook bij het starten heb ik ook niet...
Ik ben inderdaad bang voor mijn koppakking. Kan iemand iets verzinnen om dat te checken zonder de kop te moeten demonteren? Daar heb ik namelijk echt geen zin in... Olie of uitlaatgassen in het koelwater heb ik niet, daarvoor bijft het niet lang genoeg erin zitten. En rook bij het starten heb ik ook niet...