Ik heb vrijdag mn versterker aangesloten en hoedenplankje gemaakt, maar tijdens een ritje toen de hele zooi achterin aan spelen was, hield de wagen laag in de toeren in. Zou het kunnen zijn dat de wagen nu inhoudt doordat er iets extra's op de accu aangesloten is (de versterker dus)? Of is dit stom toeval en sla ik nu onzin uit ?
Om even volledig te zijn: Zondagochtend schoot de kat van de uitlaatpijp los. Dit is inmiddels gemaakt, maar het inhouden is nog steeds aanwezig.
// Bedenk me net dat het beter thuispast in technisch //
als je versterker niet aanstaat, houdt hij dan nog steeds in?
het kan zijn dat je dynamo niet meer zo best is waardoor je versterker teveel stroom zuipt en dus te weinig overhoudt voor de bobine.. en dus te slechte vonk geeft
dynamo testen,... auto laten lopen en met een multimeter spanning meten,.. dan verlichting en audio en ruitenwissers enzow inschakelen en nog eens meten loopt de spanning te ver terug (+-10v) dynamo vervangen,.. pak er dan gelijk ??n van een 106 70 amp is ietje anders maar past wel,... voila probleem weg,.. en check btw ook je massa punten is
...kan wel, maar dan heb je een HELE slechte dynamo of een HELE dikke versterker (zo'n Colossus van 1,10m ofzo??)
ik zou eerst ook eens kijken of je niet ergens een sluitingkje hebt...
>> Mijn eerste AX heb ik ooit geprobeerd met 3 versterkers.. dan werd het geluid k*t en er kwam lang niet vol volume uit.. de motor had er geen moeite mee!
Versterker is niet overdreven, deed het ook perfect in de 1.1
En wat bedoel je precies met sluitingkje? Dat ergens de stroomkabel van de versterker de carrossie raakt ofzo?
Maar ik heb het vermoeden dat het de dynamo is. Maar ik kan nog niet meten, omdat mn multimeter kapot is. Na het 'werk' maar nieuwe kopen en gelijk meten. Kan ik gewoon op de + en - van de accu meten?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Inhouden lag niet aan de dynamo. Bij het meten kwam ik op de juiste waarden uit.
Op full speed open lucht filter gekocht, en toen ik testrit ging maken met nieuwe luchtfilter kwam de werkelijke oorzaak van het inhouden naar voren. Mn wagen trekt nu werkelijk flink door. Wist niet dat mn GT z? snel was