een maand geleden heb ik een AX ge?rfd van m'n grootvader en ik zou die graag een beetje tunen, maar het mag niet al te duur uitvallen ik heb gedacht om er lichtjes op te steken, maar ik weet totaal niet waar ik die zou kunnen steken.
Ik heb 4 neon balken onder de auto. Onder de voorbumper en achterbumper. En langs 2 langs de zijkant. 7 kleuren instelbaar.
Verder 2 neon balkjes onder het dashboard. Bij bestuurder en bijrijder.
En 2 neon balkjes in de kofferbak onder de MDF hoedenplank.
Hou er rekening mee dat ELKE vorm van neon aan de buitenkant of onderkant van de auto verboden is. Er staat een leuke boete op en je kan het er terplekke afhalen.
Tevens is het APK AFKEUR. Je kan het bij iedere apk verwijderen en er daarna weer opnieuw onder hangen. Heel frustrerend werk.
Verder moet je gaatjes maken in de bodemplaat van je auto. Wat de kans op roest vergroot. Heel goed behandelen dus.
De voor en achterbumper is heel simpel. Makkelijk te bevestigen.
De bijrijders kant van de auto is ook nog gemakkelijk.
De bestuurders kant is vrij vervelend. Hier lopen je remleidingen. Daar moet je goed op letten dat je die niet beschadigd.
Verder moet je aan de zijkanten van de auto je eventuele sideskirts verlagen. Door een plastic strip tegen aan te monteren. Anders zie je die buizen van de zijkant hangen. Dat is 1 geen gezicht. En 2 voor de politie erg gemakkelijk.
Voor neon in de auto heb ik gewoon computer buisjes gebruikt. 30cm lang en ook 12volt. Dat stelt weinig voor en geeft een heel leuk effect.
Je mag er dus absoluut niet mee rijden. Doe het je wel sta je zo aan de kant. Echt voor meeting gebruik. En dan is het het leukste als er een uitgebouwde auto boven staat.
Heb je nog vragen dan hoor ik het wel. Heb ook foto's thuis met hoe ik het gemonteerd heb. Die kan ik vanavond hier wel ff online zetten.
Last edited by Mark on TueApr26, 2005 7:39:24 PM, edited 2 times in total.
Als je gepakt wordt kost het je zeker 65 euro. Dit was bij mij het geval. Ik hoefde het er gelukkig niet af te halen (hadden ze ook lang kunnen wachten als dat wel moest!), kreeg alleen een bekeuring en het advies om het er af te halen of in ieder geval niet meer aan te zetten tijdens het rijden. Ook zeiden ze dat je de neon alleen op EIGEN terrein aan mocht hebben. Dit zou dus betekenen dat het bijvoorbeeld op de meeting in Nieuwegein ook niet zou mogen? Iemand meer info?
Ik ken echter ook gevallen waarbij de neon er wel afgehaald moest worden. Collega van me werd gepakt met neon tijdens het rijden, bekeuring van 65 euro en de volgende dag kon hij het hele zaakje in komen leveren op het politieburo.
En de APK inderdaad... Al is dat me nog niet helemaal duidelijk, je hoort er verschillende dingen over, maar ik ga er maar vanuit dat het APK afkeur is en dat de neon dus verwijderd moet worden.
Mark wrote:Ik heb laatst zelfs gehoord en geloof ik ook op blik op de weg gezien dat het nu zelfs verboden is om de neon eronder te hebben.
Dus of je het gebruikt of niet. Sowieso verboden. Maar goed. Daar zal de politie niet moeilijk over doen als je het niet misbruikt.
Ok, het wordt steeds gekker zeg! Gelukkig zie je bij mij de buizen alleen hangen als je onder de auto gaat liggen, en niet als je gewoon rijdt. Dus dat zal denk ik niet zo'n probleem worden.
Neon IN je auto mag dus wel? Waarschijnlijk alleen op plaatsen waar je het vanaf de buitenkant niet kan zien zeker?
Neon in je auto mag wel. Ook als je die lichtgloed van buiten kan zien.
Alleen is het vrij hinderlijk om met binnen neon aan te rijden.
Het licht reflecteerd in je ruiten en op je blindeerfolie. Je ziet dus een stuk minder.
Mark wrote:Neon in je auto mag wel. Ook als je die lichtgloed van buiten kan zien.
Alleen is het vrij hinderlijk om met binnen neon aan te rijden. Het licht reflecteerd in je ruiten en op je blindeerfolie. Je ziet dus een stuk minder.
Eh.. dat zag ik dus weer op blik op de weg... Iemand met een neonbalk achter het achterraam.. Dus de lichtgloed was te zien.... En tja.. dat werd een bon!
Dat lijkt me op zich ook logisch! Het gaat er volgens mij om dat het andere bestuurders af kan leiden ofzo (andere reden zou ik niet echt kunnen bedenken!)
Dus of het nou aan de buitenkant van je auto zit of aan de binnenkant maakt denk ik niet zoveel uit, als andere bestuurders er hinder van ondervinden (ahum) zal het wel verboden zijn ofzo.
Ik kreeg in ieder geval een bekeuring in de categorie Meer verlichting dan toegestaan....
Damn... Ze hebben ook overal wel een extra regeltje om toch alles wat ze zien te bekeuren.
Ik dacht dat licht van binnenuit niet gaf zolang je niet direct de lichtbron ziet. Maar goed. Ze zullen ongetwijfeld alles kunnen bekeuren waar ze zin in hebben.
Ik ben van de week aan de kant gezet door mijn beste vrienden van de bermgestapo (aka klpd) met het verzoek om de lampjes in te leveren die ik bij mijn voeteneinde had gemonteerd in de auto van mijn broertje .. kreeg geen boete maar moest wel het zaakie eruit halen...
Helaas is de ax overleden.. maar hij zit mij nog diep in het hart .. Helaas toch geen AX maar een peug 106 1.5d .. Tja moet kilometers maken voor me werk en dat is met bezine niet leuk meer .....
Weetjewel wrote:Ik ben van de week aan de kant gezet door mijn beste vrienden van de bermgestapo (aka klpd) met het verzoek om de lampjes in te leveren die ik bij mijn voeteneinde had gemonteerd in de auto van mijn broertje .. kreeg geen boete maar moest wel het zaakie eruit halen...
geen boete?
ze hadden zeker zelf nog wat verlichting nodig voor een feestje op de zaak ofzo, en dachten, ah, daar kunnen we mooi goedkoop aankomen op deze manier. IK HAAT DE KLPD!!! Het korps landelijke politie dieven. (ik toeter ook altijd als ik er langs rijdt in driebergen, gewoon in de hoop dat ze snappen dat ik toeter voor hun)
Weetjewel wrote:Ik ben van de week aan de kant gezet door mijn beste vrienden van de bermgestapo (aka klpd) met het verzoek om de lampjes in te leveren die ik bij mijn voeteneinde had gemonteerd in de auto van mijn broertje .. kreeg geen boete maar moest wel het zaakie eruit halen...
Hoe wisten ze dan dat je die lampjes erin had gezet in een andermans auto?