stuggere schokbrekers achter

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Armany-X
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

stuggere schokbrekers achter

Post by Armany-X »

ax liefhebbers....,hebben jullie een suggestie om mijn ax te verlagen indien mogenlijk wegens de 195-15-45 arnd tuning velgen :roll: ,ik zelf denk dat het onmogenlijk is :cry: ,maar zijn er stuggere schokbrekers op de markt zodat ik er wel met 4 man in kan. :wink:

dat zal mij een hoop achter banden sparen :D

alvast bedankt.
-_----_-AX plaizir-_----_-is bezig uitgebouwdt te worden!!!!

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Koni schokdempers monteren.

Maar daar ga je het niet mee redden. Ik heb ook het probleem dat achter aanloopt. Met 185/55/14.

Ik heb zelf mijn wielkassen al verder naar buiten opgetrokken. Met veel kracht. En een balk erachter gezet en dan hard duwen. Je wiel als wig gebruiken.

Verder al van alles weggezaagd en gevijlt. Maar hij gaat toch nog te diep in. Tis een moeilijk probleem. Stuggere achterbrug van Saxo VTS of Peugeot 106 GTI zal wel wat helpen.

:roll: Ik moet met zijn 2en al oppassen bij van alles. Met 4 man komt niet eens meer in me op.

Enne Gouda! Lekker in de buurt. Kun je altijd nog ff langsrijden om te kijken hoe ik het gedeeltelijk heb opgelost.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

stuggere dempers heltp wel iets...

maar eigenlijk zijn ze daar niet voor, dempes zijn om de trilling weg te nemen.. dus die zorgen ervoor dat je auto de klappen wat beter opvangt..

het veren gebeurd doormiddel van torsiestaven, je zou hier dus andere in kunnen zetten. Die zijn niet op de aftermarket te koop, maar de torsiestaven van een Diesel zijn volgens mij het dikst. Dus het monteren van een diesel achteras zou een goede oplossing zijn
Image

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver

Post by RichardRR »

er zijn ook van die rubber schijfjes die je op je schokdemper kunt klikken, dan kan je demper niet meer verder. Sommige zullen zeggen dat je dit nooit moet doen maar die schit kan het egt wel hebben. schijfjes gaat per centimeter... ff proberen totdat ie niet meer aanloopt.
Ax is back

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Goed voor je carroserie is dat in ieder geval niet.

In plaats van veren klapt ie dan opeens op het eind.
En ik vraag me af of het in dit geval werkt.

Is het zo dat als je schokdemper achter maximaal ingeduwd is de torsie as niet meer kan veren?

Als die nog steeds kan veren haalt het niet veel uit.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Armany-X
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by Armany-X »

bedankt voor alle goede tips. verder uitzagen is in geen mogenlijkheid meer aan te beginnen, :shock: .

toch maar ff kijken met een as van een diesel.,hebben we nog wel liggen waarschijnlijk. :wink: ,kijken wat die dan doet.

helaas achter verlagen zit er voor mij niet meer in :cry: maar dan laat ik hem met ze neus wel naar beneden hangen,ziet er volgens mij ook wel gaaf uit ,??

mazzelsssss
-_----_-AX plaizir-_----_-is bezig uitgebouwdt te worden!!!!

limovo
AX liefhebber
AX liefhebber

Re: stuggere schokbrekers achter

Post by limovo »

Armany-X wrote:AX liefhebbers....,hebben jullie een suggestie om mijn AX te verlagen indien mogenlijk wegens de 195-15-45 arnd tuning velgen :roll: ,ik zelf denk dat het onmogenlijk is :cry: ,maar zijn er stuggere schokbrekers op de markt zodat ik er wel met 4 man in kan. :wink:

stuggere schokdempers helpen helemaal niets in dit geval, je zult stuggere veren nodig hebben. enne, 195-15-45, is dat 195mm breed, ultra lage banden (breedte/hoogte verhouding 15%) en 45 inch velgen, pfjieuw.....

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: stuggere schokbrekers achter

Post by Brutus »

limovo wrote:195-15-45, is dat 195mm breed, ultra lage banden (breedte/hoogte verhouding 15%) en 45 inch velgen, pfjieuw.....

Ja... dat is meer velg dan rubber! :)

Post Reply