HE daar,
ik heb een paar dagen een nieuwe ontstekingsvervroeger in men GT gezet. Het verschil is duidelijk aanwezig. Eerst hield ie in met schokken boven de 5000 rpm, dat is nu helemaal weg.
Alleen vertoont ie nu iets anders. Als de auto koud is loopt ie erg onregelmatig, schommelen tussen 800-1000 rpm. Als ik het gas een stukje open zet(aan de hendel van het injectiehuis) dan gaat het toerental omhoog... naar bijv 2000rpm, en vervolgens zakt ie terug(hendel op de zelfde plaats houdend) en vervolgens slaat ie af.
Als de moter warm is loopt ie perfect en heeft ie nergens last van.
Nu dacht ik het volgende, die vervroeger vervroegd de onsteking bij oa koude moter met 4 graden. Ik denk dat de onsteking niet helemaal goed staat, en dat de moter onsteekt voordat de cylinder boven komt, en dan slaat ie af.
kunnen jullie meegaan met deze gedachtegang???
probleemje met koud lopen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
probleemje met koud lopen
Ax is back
mischien is het handig om je ECU even te resetten accupool 15 minuten los en daarna (als de pool er weer opzit) de motor even 15 minuten stationair laten draaien en niet aan het gas zitten
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Misschien is het ook even handig om de ontsteking af te laten stellen. Kost je een 10tje ofzo. Hij vervroegd trouwens als de gasklep gesloten is. Als de motor warm is stopt ie hiermee om NOx tegen te gaan
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.