Sander (2 wiel aangedreven Kangaroe)
Moderator: webmasters
Nou even het verhaal tot zo ver.
Ik had mij PeterM een vrij nieuwe kop+snelle nokkenas gekocht. Ik heb de kop laten vlakken. Waarna ik er achter kwam dat de nokkenas er niet in paste. Naja stom dus. Vervolgens ben ik naar de garage gegaan alwaar ik het adres van een revisiebedrijf kreeg. Ik naar dat bedrijf toe. Blijkt dat de kop krom is. Beetje raar verhaal want die kop is voor zover Peter weet niet heet geweest. Maar de gaten waar de nokkenas doorheen loopt liggen dus niet in lijn. En de kleppen sluiten niet meer goed.
Sander in baalmode
Dus ik vanmiddag even op en weer geweest naar de noordoostpolder om een kop op te halen voor 100 euro. Deze kop is helemaal goed. Sander pakt de snelle nokkenas en deze past weer niet (ff onthouden). De nokkenas uit de pasgekochte kop past wel in de kromme kop (raar).
maar nu het volgende.
De snelle nokkenas komt uit een geflowde kop. Hier is een normale as in gegaan. Doordat de snelle as te groot is voor een normale kop. Staat de normale as waarschijnlijk zich vrolijk in de kop in te vreten. Doordat de lagers niet netjes passen. Het plan is nu dus dat die geflowde kop en de snelle as in mijn auto komen. En er weer een knappe kop op de auto gaat waar nu die andere kop op zit.
Mocht je bovenstaand verhaal niet snappen of bijhouden. Geeft niet ik snap het ook niet.
Ik had mij PeterM een vrij nieuwe kop+snelle nokkenas gekocht. Ik heb de kop laten vlakken. Waarna ik er achter kwam dat de nokkenas er niet in paste. Naja stom dus. Vervolgens ben ik naar de garage gegaan alwaar ik het adres van een revisiebedrijf kreeg. Ik naar dat bedrijf toe. Blijkt dat de kop krom is. Beetje raar verhaal want die kop is voor zover Peter weet niet heet geweest. Maar de gaten waar de nokkenas doorheen loopt liggen dus niet in lijn. En de kleppen sluiten niet meer goed.
Sander in baalmode
Dus ik vanmiddag even op en weer geweest naar de noordoostpolder om een kop op te halen voor 100 euro. Deze kop is helemaal goed. Sander pakt de snelle nokkenas en deze past weer niet (ff onthouden). De nokkenas uit de pasgekochte kop past wel in de kromme kop (raar).
maar nu het volgende.
De snelle nokkenas komt uit een geflowde kop. Hier is een normale as in gegaan. Doordat de snelle as te groot is voor een normale kop. Staat de normale as waarschijnlijk zich vrolijk in de kop in te vreten. Doordat de lagers niet netjes passen. Het plan is nu dus dat die geflowde kop en de snelle as in mijn auto komen. En er weer een knappe kop op de auto gaat waar nu die andere kop op zit.
Mocht je bovenstaand verhaal niet snappen of bijhouden. Geeft niet ik snap het ook niet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
back ontopic
daarnet een hitteschildje op mn spruitstuk gezet zodat mn kleppendekselpakking wat minder loeiheet wordt scheelt me hopelijk wat olie.

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Vandaag even met PeterM gesproken. Het lijkt erop dat ik zometeen zo idiote compressie heb. Dat euro 95 het niet meer trekt. Waarschijnlijk ga ik naar een compressieverhouding toe rond de 1 op 11. Ter vergelijking een nieuwe AX GTI heeft een compressieverhouding van 1 op 9,8 en nu heb ik een verhouding van 1 op 8,8 Het zal mij benieuwen. Ben best zenuwachtig.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.