HELP... mijn auto doet weer eens raar!
De symptomen:
- Met warme motor wil ie met geen mogelijkheid over de 3500 r/min.. of ja, het gaat wel, maar 10 seconden doen over 3500 > 4500 in 2 is niet zoals een AX GT hoort te lopen;
- Onder de 3000 r/min is ie DUIDELIJK sterker dan vantevoren;
- Koud stottert ie als een carburateurmotor met de choke dicht: Wil niet stationair lopen, moet voor het starten "pompen" met het gaspedaal, en hij houdt continu in. Dit wordt dus geleidelijk aan minder zodra hij warmer wordt;
- Hij loopt h??l erg zuiver en constant stationair;
- De ECU is niet uit te lezen - het lampje gaat aan en blijft aan;
- Ook als je gewoon gaat rijden gaat het lampje aan, en blijft aan.
Wat denken jullie gasklephuis vervangen? Of lambda? of gewoon de computer?
HELP!! ECU-storing...?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Re: HELP!! ECU-storing...?
kakanox wrote:- De ECU is niet uit te lezen - het lampje gaat aan en blijft aan;
trouwens, kan jij ECU uitlezen dan?

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Joost wrote:kakanox wrote:nee, dat hebben ze bij de garage gedaan. stekkers zitten ook goed. ga morgen een ander injectiehuis monteren en kijken wat ie doet.
en wat was het resultaat dan?
niks... kunnen niks uitlezen. Lampje blijft ook gewoon branden. Ze zeggen dat ze niet weten wat het is, en dat de ECU niet kapot h?eft te zijn, want daar dacht ik aan nl. Net liep ie overigens weer normaal, na opnieuw starten weer niet. Morgenavond als ik thuiskom misschien even m'n andere injectiehuis monteren, kijken wat ie doet. Als dat niks doet probeer ik injectiehuis + computer + spruitstuk van een Toledo, ff kijken of het past, ligt hier nu ook naast me...
Joost wrote:
overigens welke pomp tank je ?
Altijd bij de BP. Euro 95.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
nou, vanochtend liep ie weer normaal. het lampje blijft wel nog steeds branden. Ook komt er een nog v??l penetrantere benzinelucht binnen als ik 'm een beetje op z'n staart trap. De vragen worden dus:
- Kan een ECU-fout veroorzaakt worden door een slechte/lekke retourslang? Ik heb nog steeds geen tijd gehad om dit te repareren
- Kan een kapotte gasklephuis voor de stank zorgen, wat dus zou betekenen dat ik geen lekkende retourslang heb?