Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

De t*ring, khad net ongewilt een heel hard sportgeluid op de terugweg van school. Vermoedde dat me demper de geest had gegeven en ja hoor, die was half doormidden geroest. Achterste stuk pijp na de demper zeg maar lag er helemaal af en de helft van de binnenkant van de demper was naar buiten komen zetten. Ff een nieuwe gekocht, is trouwens dezelfde als voor een GT op mijn 1.0i. 71 euro armer. :cry:

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Oei...komt nooit goed uit als je onverwachts geld moet uitgeven

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

TjizZzuH wrote:Oei...komt nooit goed uit als je onverwachts geld moet uitgeven


nee, idd, maar ik wist gelukkig al dat mijn demper zijn beste tijd had gehad. Ben al ruime tijd op zoek naar een passende demper maar die van een 1.0 carb past niet.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

:( kheb me velg kromgereden op een stoeprand.
Lag in een bocht, waarin ik erg rechts moest houden door grote amerikaan met aanhanger als tegenligger, in ene keer hele berg zand, waarschijnlijk door vrachtwagens die vanaf de zandafgraving iets verderop komen.
Ging gelukkig maar 30km p/u, waardoor niet me aandrijfas ofzo kapot is, maar me velg is nu heel iets krom, verder niet echt beschadigt. Kost me alleen nu wel 40 euro voor het richten. :?
Maar ik heb nog geluk. Neef van een vriend van mij is een dag later ook daar de bocht uitgevlogen maar die reed wel 50, wat je daar ook mag, en die heeft een lantaarnpaal meegenomen en de focus van zijn vader er even goed tegenaan geparkeerd. Weet nog niet of de auto total los is. Ik heb het gezien en het zag er niet echt best uit.
Tja, als je dat ziet is die velg in ene keer niet zo erg meer.

Rij dus nu rond met voor hele mooie stalen 13" met 145 brede bandjes. Binnen een week heb ik me velg terug als het goed is.

Gemeente verantwoordelijk stellen heb ik geen zin in, al dat gezeur en bewijs maar dat ik daar me velg krom heb gereden en dat toen het zand er lag. Hij stelt ook de gemeente niet verantwoordelijk want is toch all-risk verzekerd.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Kakelbont wrote:en voor iemand die achter je zit! :)


die zien meestal die kopsteuntjes niet hoor.. ik vind het altijd prettiger om vooruit te kijken als ik achterin zit.

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Hey Ivar,

Dat is ff flink balen!

Gelukkig kun je hem laten richten anders zat je met drie velgen te kijken waar je niks me kunt.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Eigenlijk vind ik het heel niet zo erg, misschien omdat die andere gozer de hele auto naar de hemel heeft gereden door het zand in die bocht.
Alsof ik het aanvoelde reed ik een keertje erg rustig.
Maar toch, 40 euro, pffff, tis niet niks.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Apex verlagingsveren zijn onderweg richting mijn huisje, die laat ik er gelijk onderzetten als mijn band weer op mijn velg wordt gelepeld en wordt uitgebalanceerd bij de bandenboer, kunnen ze hem gelijk uitlijnen.
Ook de achterkant moet naar beneden, dus zo maar ff de eerste lading kruipolie ertussen spuiten.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:o dat had ik nog niet eens gelezen!! kl*te man! wel geluk dat je er zo goedkoop vanaf komt, had veel duurder kunnen wezen!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

kakanox wrote::o dat had ik nog niet eens gelezen!! kl*te man! wel geluk dat je er zo goedkoop vanaf komt, had veel duurder kunnen wezen!


als je me velg ziet denk je dat er niks aan de hand is, ik had ze bij wijze van spreke zo kunnen verkopen. Tis echt miniscuul, maar ze zijn krom, vind het nog aardig duur, vriend van mij had op zijn oude werk een richtbank en die schatte het op hooguit een kwartiertje werk.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Vandaag een zo goed als nieuwe voorpijp (uitlaatdeel) kunnen kopen voor een prikkie op de sloop. Scheelt me meer als 100 euro! Dat is een mooie meevaller! Maandag krijg ik als het goed is mijn velg terug van de velgendokter dus dan kunnen ook voor mijn velgen er weer onder. Mijn speakerhouders voor in mijn deuren zijn bijna klaar maar door me stage weinig tijd over om te klussen.

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Misschien staat het al ergens hoor, dat ik erover heen gelezen heb ofzo. Wat voor speakers zet je in je deuren?

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

staat nog nergens. In ieder geval nu 2x 100 watt pioneer speakers en een composetje met tweeters.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

nou, me nieuwe voorpijp is gemonteerd. Enige probleempje was dat de aansluiting voor de sensor aan de verkeerde kant zat waardoor ik de kabel van die sensor helemaal moest omleiden en die zat achter mijn motorblok op allerlei bijna onbereikbare plekken vastgetyript. (vast fout gespeld) Dus ben al met al meer als 2 uur bezig geweest. :? Maar hij zit eronder en heb nu een stuk minder herrie van onder me motorkap vandaan.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

hehe, kheb eindelijk me velg terug. Z.s.m. weer mijn band erop laten zetten nu en laten uitbalanceren. Kan ik weer normaal rondrijden. Kheb trouwens de inkopen voor een kleine beurt al gedaan. Kwas iets van 65 euro kwijt, dus dat was weer goed te doen.
Ik heb alleen binnenkort geen tijd om de beurt in ene keer uit te voeren dus dat wordt denk ik in fases gedaan.
Ik ga wel wat foto's schieten voor een how-to.


EDIT: Cool, dit was mijn 1000e bericht, kben nu AX Master!! 8)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Kleine beurt is bijna klaar. Dinsdag gaat mijn ax-je nog even naar de garage voor een klein checkbeurtje. Laat daar ff snel kleine dingen nalopen. Hooguit kwartiertje werk voor hun en geeft toch wel een goed gevoel als de expert mijn eigen kluswerkzaamheden ff naloopt. Ff speling op fuseekogels en stuurkogel laten checken, achterremmen controle en ff laten luisteren naar mijn aanloopgeluidje. Waarschijnlijk me rechterwiellager, maar weet ik nog niet zeker.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Eergisteren een leuk ritje achter de boeg. Ff naar friesland op en neer. Wat een heerlijke wegen daar, zonder problemen lekker met 200 op de cruisecontrol! :) (vaders auto)
Navigatie zei 2 uur reistijd, is in een uurtje gelukt.
Nog ff bij sloten, vlakbij Sint Nicolaasga, waar ik bij Edwin ben geweest, een meertje gepakt daarna om een oude dorspsgenoot op te zoeken. Ff een biertje gedronken (netjes 1-tje) en toen weer richting huis.
Maar waar het om gaat : Ik heb dieselpoten opgehaald met nieuwe schijven, daar moeten de verlagingsveren opkomen! Achter de as een tikkie of twee omlaag en dan oppassen met drempels! :D

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Neee waar het omgaat is dat het mooi is in Friesland :lol: :lol:
Succes met je plannen!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Joris wrote:Neee waar het omgaat is dat het mooi is in Friesland :lol: :lol:
Succes met je plannen!!


tis zeker mooi, en lekker rustig, weinig politie, donker 's nachts (hier is het nooit donker door al dat strooilicht).

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

weer wat nieuwe foto's. Met witte achterlichten en zonder stootstrip (andere kant heb ik nog niet helemaal verwijderd, doe steeds beetje bij beetje om niet gefrustreerd te raken.) En met ax club stickers!

Image
Image

Post Reply