Bij mijn weten is het wel toegestaan, maar hij mag niet zo ver. Ik heb verschillende beweringen gehoord. De 2 meest voorkomende zijn: niet meer dan 10% van de ruit en je moet minstens een A4 tje boven je stuur kunnen houden, maar zal eens kijken of ik het niet ergens heb staan.
Ja het staat in de wet dat je zonneband niet lager mag zijn dan als je zonnekleppen uitstaan dus dan heb je zo'n zielig streepje op je ruit zitten Maar ja houd iedereen zich aan de wet???
het gaat bij bovenstaande link om blindering. Raamband is natuurlij iets anders. Ik meen dat idd het zicht niet belemmerd mag worden. Als staandaard wordt door veel apk keurmeesters een A4 tje gebruikt, maar da's natuurlijk niet echt een goeie standaard...
Marc01 wrote:het gaat bij bovenstaande link om blindering. Raamband is natuurlij iets anders. Ik meen dat idd het zicht niet belemmerd mag worden. Als staandaard wordt door veel apk keurmeesters een A4 tje gebruikt, maar da's natuurlijk niet echt een goeie standaard...
raamband is wel iets anders maar valt onder dezelfde regel. je mag niks op je voor en (voor)zijruiten hebben.
Marc01 wrote:het gaat bij bovenstaande link om blindering. Raamband is natuurlij iets anders. Ik meen dat idd het zicht niet belemmerd mag worden. Als staandaard wordt door veel apk keurmeesters een A4 tje gebruikt, maar da's natuurlijk niet echt een goeie standaard...
raamband is wel iets anders maar valt onder dezelfde regel. je mag niks op je voor en (voor)zijruiten hebben.
Geen onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren. Dus je mag wel onnodige voorwerpen hebben, mits het uitzicht van de bestuurder niet wordt belemmerd.
Daarnaast kan je goed beargumenteren dat een zonneband een voorwerp is met een doel en daarmee niet onnodig.
maar dat stuk van de politie (die link) zegt dus eigenlijk ook dat je geen enkele ruit mag blinderen? dus helemal geen folie? ook niet als het maar minimaal geblindeerd is?
voor mijn apk mijn extra ruitjes er dus maar inhangen... die zijn niet geblindeerd...
weet iemand meer over het blinderen van de achterruitjes (dus ook de zijruitjes) en de wet?