GTI trekt als een Alto

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

GTI trekt als een Alto

Post by Rob GT »

Sinds deze week lijkt mijn auto er niet zoveel zin meer in te hebben. Als ik mijn gaspedaal intrap gebeurd er zo nu en dan niets of heel weinig! Dit vooral bij 3000 toeren maar soms kan ik bij het wegrijden gasgeven wat ik wil harder dan +/- 20 wil die dan niet.

Gas pedaal lilften en vervolgens weer intrappen en dan gaat ie gewoon zoals dat hoort. Hij heeft het trouwens niet altijd, zo nu en dan lijkt ie nauwelijks ergens last van te hebben.

Vuiltje ergens? Of wat? En hoe los ik het op?
En voor de mensen die het nog niet weten, heb een GTI multipoint.

Ik was vanmiddag trouwens bij de dealer om de ECU uit te laten lezen (zo nu en dan licht het motormanagement lampje op voor een paar sec) maar dat kost me nog eens 45 euro :oops: dus heb maar gezegd dat ik volgende maand terugkom, maar die kans acht ik niet zo heel erg groot.
Kun je dat uitlezen alleen maar bij de dealer laten doen?
Last edited by Rob GT on FriApr15, 2005 4:01:44 PM, edited 1 time in total.
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rob,

dit is toch pas sindsdat je een grote beurt hebt gehad? (de auto dan :roll:)

ik zou gewoon terug gaan dan...
Image

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

vast een stekker of slang losgehad die er niet meer op is gegaan
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Eigenlijk begon het een dag voor de beurt... maar ze hebben het niet gemerkt blijkbaar. Was idd een stekker los die naar mijn luchtfilterhuis gaat maar die heb ik meteen weer vastgezet. Vrijdag, de dag van de beurt, reed ie namelijk best wel weer goed. En de ene rit is het zo goed als weg en de andere rit kom ik nauwelijks van de parkeerplaats af.

Heb geen zin in nog meer dure reparaties dus wil het eerst zelf ff proberen.

Krijg zin om ' em achter mijn PC aan het raam uit te flikkeren...
Last edited by Rob GT on ThuApr14, 2005 2:59:59 PM, edited 1 time in total.
Image

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

niet toevallig een van je cacuum slangenetjes kapot die achter aan je inlaatspuitstuk zitten.
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

menmulder wrote:niet toevallig een van je cacuum slangenetjes kapot die achter aan je inlaatspuitstuk zitten.


Zal ik eens naar kijken. Maar hoe kan het dan dat wanneer ik het gaspedaal lift en weer intrap alles naar behoren werkt?

Lijkt er een beetje op of de gasklep niet open wil... of dat er een vuiltje voor de injector zit. (Multipoint heeft er meer toch?)
Image

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

tja bij mij zat een van die slangen niet goed, was dus voor de voorontsteking als ik hem een keer bovenin de toeren jaagde deed hij het voor de rest ook prima zonder de voorontsteking ook zoiets vreemds
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

tank eens 98
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

of doe eens want injectiereiniger door je benzine heen mischien zit er iets verstopt, controleer je brandstoffilter eens kan zoveel zijn altijd lastig
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

tja controleer eerst maar eens of alle slangetjes en stekkertjes wel eens goed vast zitten enzo..

en als je gewoon in de vrij gas geeft reageert ie dan wel vel of houd ie dan ook erg in ?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Busje injectiereiniger heb ik er al ingegooid.

Heb nog een stom stekkertje gevonden (echt belachelijk) dat ik vorige week ook al opnieuw had aangesloten omdat ik die eerder was vergeten... zit op het luchtfilterhhuis aangesloten. Blijkbaar is die weer losgeschoten ofzo, vind dat toch vreemd dat ze dat dan niet zien in de garage... :shock: Hij reed iig al vrij snel een stuk beter... kreeg zelfs weer plezier in het rijden! Nu maar hopen en bidden dat dat zo blijft!

Zie:
Image

Het stekkertje dat tussen remvloeistofbakje en luchtfilterhuis zit lag op mijn motorblok. Hopen maar dat dit het probleem was? (wat is het eigenlijk voor sensor?)

Maar goed, heb wel een ander probleem maar daar ga ik morgen mee naar de garage. D'r rammelt namelijk iets vooraan op slecht wegdek sinds de auto is uitgelijnd. :roll:

En daar betaal je dan 49 euro voor :evil:
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

als het goed is, is dat je luchttemperatuursensor.. wat ie doet verklapt de naam al ...

tja garages, ik probeer zo veel mogelijk alles zelf te doen of via bevriende monteurs..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

TTF wrote:als het goed is, is dat je luchttemperatuursensor.. wat ie doet verklapt de naam al ...
..
en dat kan idd een hele boel verklaren dan ja
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Bas R
AX driver
AX driver
Posts: 38
Joined: MonFeb07, 2005 2:49:40 PM
Location: Delft

Post by Bas R »

Ik zit er ook over te denken om m'n ECU even te laten uitlezen. Ik denk namelijk dat m'n Lambda sensor kapot is... Is 45 Euro daar een normale prijs voor? Het is toch een handeling van een paar minuutjes?

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Re: GTI trekt als een 1.1

Post by Eriks »

Rob GT wrote:GTI trekt als een 1.1............
Sinds deze week lijkt mijn auto er niet zoveel zin meer in te hebben. Als ik mijn gaspedaal intrap gebeurd er zo nu en dan niets of heel weinig! Dit vooral bij 3000 toeren maar soms kan ik bij het wegrijden gasgeven wat ik wil harder dan +/- 20 wil die dan niet.


Hey Rob! Zeg je nu dat mijn 1.1 niet trekt en slecht rijdt :cry:

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Re: GTI trekt als een 1.1

Post by Rob GT »

Eriks wrote:
Rob GT wrote:GTI trekt als een 1.1............
Sinds deze week lijkt mijn auto er niet zoveel zin meer in te hebben. Als ik mijn gaspedaal intrap gebeurd er zo nu en dan niets of heel weinig! Dit vooral bij 3000 toeren maar soms kan ik bij het wegrijden gasgeven wat ik wil harder dan +/- 20 wil die dan niet.


Hey Rob! Zeg je nu dat mijn 1.1 niet trekt en slecht rijdt :cry:


Die van jou wel natuurlijk. :wink:
Zal wel ff de titel aanpassen.

Hij rijdt trouwens nog niet helemaal zoals ?vroeger? zal het ff aanzien :roll:

Ben wel bij de garage geweest en er zat een of andere bout los :shock:. Ze hebben hem toen vastgezet en hij is daarna opnieuw uitgelijnd. Nu is dat in ieder geval opgelost! Garantie uiteraard.
Image

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Re: GTI trekt als een 1.1

Post by Fast eddie »

Ben wel bij de garage geweest en er zat een of andere bout los :shock:. Ze hebben hem toen vastgezet en hij is daarna opnieuw uitgelijnd. Nu is dat in ieder geval opgelost! Garantie uiteraard.


Dat is dan weer lekker :shock: :shock: :shock: [/quote]
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

freewheeler
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 131
Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
Location: Belgi?

Post by freewheeler »

Trouwens, mijn lichtje van motormanagement gaat ook af en toe aan, meestal ??n minuut na het vertrek, en voor 4 seconden ongeveer... Het rare is dat ik dit ENKEL kan voorhebben als ik van mijn werk kom, anders zie ik dat nooit... Omgevingsfactoren of zo, ik weet het niet...

Nu ja, ik heb dan ook besloten te veranderen van werk ( ook al om dit op te lossen :lol: )

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

mhh ik heb hetzelfde probleem zinds een paar dagen met mijn 1.1 de computer is net gereset eerst deed hij het goed en nu mist hij vermogen, soms als ik me gaspendaal intrap in ze 2 komt hij niet eens vooruit nog een keer en hij doet het prima, hij trekt ook niet gelijkmatig op en soms als je hem om een constante snelheid houd (gaspendaal vast) merk je ook dat hij niet echt stabiel loopt dan voel je hem soms even inhouden en dan weer doortrekken. Bougiekabels en bougie's enzo zijn al vervangen iemand ideeen? Volgens mij heb ik dat stekkertje wat op de GTI zit niet lijkt mij teminste
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

menmulder wrote:mhh ik heb hetzelfde probleem zinds een paar dagen met mijn 1.1 de computer is net gereset eerst deed hij het goed en nu mist hij vermogen, soms als ik me gaspendaal intrap in ze 2 komt hij niet eens vooruit nog een keer en hij doet het prima, hij trekt ook niet gelijkmatig op en soms als je hem om een constante snelheid houd (gaspendaal vast) merk je ook dat hij niet echt stabiel loopt dan voel je hem soms even inhouden en dan weer doortrekken. Bougiekabels en bougie's enzo zijn al vervangen iemand ideeen? Volgens mij heb ik dat stekkertje wat op de GTI zit niet lijkt mij teminste


Ik lees het nu pas :oops: Is het bij jou al opgelost? Lijkt aardig hetzelfde als bij mij!

k heb bij mijn GTI een tijdje euro 98 getankt, geen enkel verschil. Ook injectiereiniger had geen enkel effect net als het resetten van de ECU.

Bij mij is het probleem alsvolgt:
- steenkoud meestal niets
- vervolgens tussen de 2000 en 3000 schokken soms hevig soms licht
- soms kan ik gasgeven wat ik wil maar gebeurt er echt helemaal niets
- even het gas liften en dan gaat ie wel
- ook reageert ie soms niet zo lekker meer op het gas en loopt ie soms behoorlijk belabberd.
- vaak is het op een gegeven moment zo goed als weg
- het is me opgevallen dat ie het na een (lange) rit over het algemeen nog slechter doet dan wanneer ie een tijdje heeft 'gerust' (paar uur)
- ook slaat regelmatig mijn auto af als ik de koppeling intrap (hij wil wel stationair lopen opzich) maar dat staat denk ik los van dit probleem. (stappenmotor?)
- benzineverbruik is redelijk

Bij mij zijn de bougies e.d. ook pas nog vervangen... dus daar kan het niet aan liggen. Lijkt echt of hij zo nu en dan geen benzine krijgt :cry:

Zodra ik mijn tentamens achter de rug heb ga ik proberen mijn ECU uit te lezen. Als dat niets oplevert breng ik hem naar de garage. Kan dus nog wel even duren en zal wel weer flink geld gaan kosten :roll:
Image

Post Reply