Balen zeg... Maar red je het wel met alleen complete 1.6 16v set.
Ik heb het voor mijn overbouw naar de 1.4i overwogen om er een 1.6 in te hangen. Maar dan is het ook wel HEEL verstandig om je remmen te upgraden.
Voor geventileerde schijven en achter schijven. Dat komt er dan ook nog eens bij.
En hoe zit het bij de apk? Bij een vermogenstoename van meer dan 50% moet ie toch opnieuw RDW gekeurd worden?
Groot probleem: motor kaduuk?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
je bent idd niet zo maar klaar..
maar daar is wel genoeg over te vinden op de site..
maar voor de apk maakt het niet uti daar word alleen het aantal cilinder en de co waarde gemeeten ..
bij 40% vermogenwinst hoort ie officeel opnieuw worden gekeurd.. maar ja ... dat betekend dus ook meer premie.. voor de verzekering..
maar daar is wel genoeg over te vinden op de site..
maar voor de apk maakt het niet uti daar word alleen het aantal cilinder en de co waarde gemeeten ..
bij 40% vermogenwinst hoort ie officeel opnieuw worden gekeurd.. maar ja ... dat betekend dus ook meer premie.. voor de verzekering..
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
1.6 8V is de slimste optie. als je er een 1.6 16V in wil leggen moet je je auto laten herkeuren en dus alvast hopen dat ie goedgekeurd gaat worden enzo...
Op zich wel een h??l stoer idee, dan heb je echt een belachelijk snelle AX en jouw AX heeft de basis voor een 16-klepper wel (viergaats onderstel, vetter remsysteem). Reken er alleen wel op dat je toch echt wel MINSTENS 2500 euro kwijt bent aan zo'n ombouw.
Met een 1.6 8V... Moet je onder de 1000 euro wel klaar krijgen. Vooral als je een donor-106 hebt!
Het slimste lijkt het mij dan om een lopende 1.6 te kopen met een lekke koppakking, zodat je 'm iig kan horen draaien. Dan kop laten vlakken, stalen pakking ertussen, sowieso vervangen wat je vervangen kan (aan pakkingen, keerringen enz.). Dan distributieriem+spanrol vervangen, en je hebt voorlopig weer even een bedrijfszekere auto...
Maar het zou natuurlijk leuker zijn als je voor een 1.6 16V ging!
Op zich wel een h??l stoer idee, dan heb je echt een belachelijk snelle AX en jouw AX heeft de basis voor een 16-klepper wel (viergaats onderstel, vetter remsysteem). Reken er alleen wel op dat je toch echt wel MINSTENS 2500 euro kwijt bent aan zo'n ombouw.
Met een 1.6 8V... Moet je onder de 1000 euro wel klaar krijgen. Vooral als je een donor-106 hebt!
Het slimste lijkt het mij dan om een lopende 1.6 te kopen met een lekke koppakking, zodat je 'm iig kan horen draaien. Dan kop laten vlakken, stalen pakking ertussen, sowieso vervangen wat je vervangen kan (aan pakkingen, keerringen enz.). Dan distributieriem+spanrol vervangen, en je hebt voorlopig weer even een bedrijfszekere auto...
Maar het zou natuurlijk leuker zijn als je voor een 1.6 16V ging!
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Gisteren hebben we de motor uitgebouwd en we zijn tot de conclusie gekomen dat de oliepomp de boosdoener is. Daarin zaten losse stukjes vloeibare pakking, die de doorstroming van de olie tegenhielden. Daardoor is een smeringsprobleem ontstaan en is er wat van de krukas afgebroken. Verder is een drijfstang kapot. Dit motortje is dus afgeschreven en er komt nu definitief een ander blok in. Ik had last van een knipperend koelvloeistoflampje, maar dit bleek verder in orde te zijn. Het olielampje is niet gaan branden, dus waarschijnlijk hebben beide stekkers omgewisseld op de sensoren gezeten.
Helaas dus einde van de motor....nu een 1.6 erin. Ik heb inmiddels contact gehad met Ax16v, en met zijn hulp zal het mogelijk moeten zijn.
Als iemand een 16v blok weet, laat het me dan weten
Helaas dus einde van de motor....nu een 1.6 erin. Ik heb inmiddels contact gehad met Ax16v, en met zijn hulp zal het mogelijk moeten zijn.
Als iemand een 16v blok weet, laat het me dan weten
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
peter wrote:Gisteren hebben we de motor uitgebouwd en we zijn tot de conclusie gekomen dat de oliepomp de boosdoener is. Daarin zaten losse stukjes vloeibare pakking, die de doorstroming van de olie tegenhielden. Daardoor is een smeringsprobleem ontstaan en is er wat van de krukas afgebroken. Verder is een drijfstang kapot. Dit motortje is dus afgeschreven en er komt nu definitief een ander blok in. Ik had last van een knipperend koelvloeistoflampje, maar dit bleek verder in orde te zijn. Het olielampje is niet gaan branden, dus waarschijnlijk hebben beide stekkers omgewisseld op de sensoren gezeten.
Helaas dus einde van de motor....nu een 1.6 erin. Ik heb inmiddels contact gehad met Ax16v, en met zijn hulp zal het mogelijk moeten zijn.
Als iemand een 16v blok weet, laat het me dan weten
Goh, d8 dat er in de advertentie stond dat de vorige eigenaar monteur was en dat er dus niet aan de auto geprutst was....
Zonde man, maar ja als er nu een 1.6 in gaat is hij naar mijn mening wel helemaal af.... Top uiterlijk en top innerlijk
Freude am Fahren.