Problemen, vervangen of tunen alles kan.
Moderators: denny , vtspower , webmasters
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » SatMar26, 2005 8:48:46 AM
Jep, ik heb grootste plannen. Dit wordt wel een long-term project, want bruin moet het ook blijven trekken, maar... tips? trucs? onderdelen?
Ik heb alvast:
- KFZ onderblok met 130.000 km ervaring
- kapotte kop KFZ
- turbocompressor Peugeot 605 2.1 TD (25.000 km ervaring.. was net vervangen!)
Gezocht: Kop KFY (106 XSi 1.6). Dit lijkt te passen en door de iets andere opbouw verlaagt de compressie hiermee tot net onder de 8:1...
Gerard Maas
Technische Man
Posts: 200 Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
Location: Spijkenisse
Post
by Gerard Maas » MonApr11, 2005 12:11:34 PM
Heb je ook gedacht aan de bijbehorende ECU.Het wordt zo moeilijk als hij
het daarbij behorende mengsel niet levert.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
TTF
AX weirdo
Posts: 3998 Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)
Post
by TTF » MonApr11, 2005 1:48:41 PM
volgens mij is het blok verkocht.. ?
q01z
Total admin
Posts: 14999 Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:
Post
by q01z » MonApr11, 2005 2:00:48 PM
dit topic mag volgens mij idd weg..
blok is verkocht turboproject vd baan?
Gerard Maas
Technische Man
Posts: 200 Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
Location: Spijkenisse
Post
by Gerard Maas » MonApr11, 2005 4:37:24 PM
Ook niet echt een doe het zelf klusje
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
Sander
Clubmonteur
Posts: 4082 Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:
Post
by Sander » MonApr11, 2005 4:38:33 PM
ech wel
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
q01z
Total admin
Posts: 14999 Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:
Post
by q01z » MonApr11, 2005 4:41:20 PM
Sander wrote: ech wel
mee eens!
Gerard Maas
Technische Man
Posts: 200 Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
Location: Spijkenisse
Post
by Gerard Maas » MonApr11, 2005 5:08:55 PM
Dat krijg je ervan als je dus je hele leven in een garage met alle apparatuur heeft gewerkt,dan wordt doe het zelven toch moeilijk.maar
diep respect voor jullie.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » TueApr12, 2005 1:37:39 AM
haha.. ok.. ik zoek weer een 1.6 eigenlijk... ga toch maar niet voor een turbo. 130 pk is ook mogelijk zonder, dus vind ik het niet zo nodig...
arnie
AX super weirdo
Posts: 4657 Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:
Post
by arnie » TueApr12, 2005 6:58:19 PM
Sander wrote: ech wel
Haha, waar is die 1.1 of 1.6 turbo dan?
Ik heb via via gehoord dat er binnenkort een turbo-kitje in de verkoop komt voor een TU-blokje.
En wel deze:
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/205xs.html
Freude am Fahren.
AX_Powah
AX Master
Posts: 1887 Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:
Post
by AX_Powah » TueApr12, 2005 7:03:19 PM
haha.. ok.. ik zoek weer een 1.6 eigenlijk... ga toch maar niet voor een turbo. 130 pk is ook mogelijk zonder, dus vind ik het niet zo nodig...
haha, Lukt t niet / te duur ?
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » TueApr12, 2005 8:57:18 PM
AX_POWAH wrote: haha.. ok.. ik zoek weer een 1.6 eigenlijk... ga toch maar niet voor een turbo. 130 pk is ook mogelijk zonder, dus vind ik het niet zo nodig...
haha, Lukt t niet / te duur ?
zie m'n eigen topic Geert.