Computers....
Moderators: Rock's, webmasters
Computers....
Om de een of andere vage reden hernieuwd mijn eigen PC de IP-adressen niet... en nu heb ik dus geen netwerk = internet verbinding meer...
Computers interesseren me niet zo... maar heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Computers interesseren me niet zo... maar heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

menmulder wrote:mischien is het makkelijker om een dinamisch ip adres in te stellen, is niet toevallig de stroom van je router eruit?
Heb geen router. Me pa vind/vond dat niet nodig.
En dat dynamische is volgens mij nou juist het probleem? Ene PC doet dat wel en ander zo ineens dus niet meer. Of kan dat niet??
Hoe en waar stel je dat in?

Mijn pa heeft met zijn (draadloze) netwerk ook wel een problemen en doet dan als panacee
in een DOS-venster (die roep je op met:)
(in start -> uitvoeren intypen)
Code: Select all
ipconfig /renew
in een DOS-venster (die roep je op met:)
Code: Select all
cmd
(in start -> uitvoeren intypen)
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Spaster Mammer
moet je eerst even een ip-release forceren >>
en dan:
mocht je nog willen weten of je ip-adres gewijzigd is:
Mocht je een Windows '98/ME of eerder gebruiken dan toets je als ik me niet vergis in plaats van het bovenstaande het volgende:
Welk besturingssysteem gebruik je precies? >> Even controleren of je IP ook inderdaad niet hard is ingesteld.
ipconfig /release
en dan:
ipconfig /renew
mocht je nog willen weten of je ip-adres gewijzigd is:
ipconfig
Mocht je een Windows '98/ME of eerder gebruiken dan toets je als ik me niet vergis in plaats van het bovenstaande het volgende:
winipcfg /release
winipcfg /renew
Welk besturingssysteem gebruik je precies? >> Even controleren of je IP ook inderdaad niet hard is ingesteld.
Ik gebruik XP. Wat is ICS, heb echt geen router. Staat beneden een PC waar internet op binnekomt. Daar is de rest aan gelinkt. Hmm... toch een beetje router dan zeker.
Hoe en waar kan ik controleren of mijn IP hard staat ingesteld?
IceByte, ik weet niet veel van PC's
Welke instellingen wil je precies weten?
PC's op school staan inmiddels ook op de nominatie om het raam uitgeflikkerd te worden
(traaaag)

Hoe en waar kan ik controleren of mijn IP hard staat ingesteld?
IceByte, ik weet niet veel van PC's
Welke instellingen wil je precies weten?
PC's op school staan inmiddels ook op de nominatie om het raam uitgeflikkerd te worden

EY Rob
die pc beneden fungeerd idd ongeveer als router..
en ik den kdat daar het probleem zit! en nie tin jou PC..
overigens snap ik niet wrom je vader zo moeilijkg edaan heeft, een routertje kost 40,- en das makkelijker dan op deze manier werkeN!
maar het ziet er naaruit dat je in die pc beneden het probleem moet gaan zoeken
overigens snap ik niet wrom je vader zo moeilijkg edaan heeft, een routertje kost 40,- en das makkelijker dan op deze manier werkeN!

Rob GT wrote:...PC's op school staan inmiddels ook op de nominatie om het raam uitgeflikkerd te worden(traaaag)
Dat heb ik ook altijd op school....ALS er een computer is waar ik gebruik van kan maken.
Daarom heb ik sinds een tijdje een lekker snelle notebook met een draadloos netwerkkaartje
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
q01z wrote:EY Rob
Als mijn pa iets niet nodig vind dat is het niet nodig. Een router is idd handiger. Je kunt ook een 486 gebruiken, nog goedkoper. Hoe vaak ze hem beneden wel niet uitzetten terwijl ik boven nog bezig ben

Beneden zou ook best het probleem kunnen zijn, is namelijk wel sinds mijn zwager bezig is geweest met de beveiliging e.d.

TjizZzuh, wij worden dan ook nog regelmatig uit lokalen gegooid omdat er dan les is. Zitter er dan 4 studenten ofzo die les hebben en de overige lokalen zijn al snel overvol

Rob GT wrote:Als mijn pa iets niet nodig vind dat is het niet nodig. Een router is idd handiger. Je kunt ook een 486 gebruiken, nog goedkoper. Hoe vaak ze hem beneden wel niet uitzetten terwijl ik boven nog bezig ben![]()
leg je pa maar eens uit wat het opbrengt aan energiekosten.
een 9 watt routertje of een complete computer
en dan heb je het dus nog niet over boven genoemde frustraties als er weer eens geklooid is met de "hoofdcomputer"
ik installeer regelmatig internet netwerkjes bij mensen thuis en ik weiger hoofdcomputers ivm dit gezeik (anders kan je maandelijks terug komen)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Joost wrote:ik installeer regelmatig internet netwerkjes bij mensen thuis en ik weiger hoofdcomputers ivm dit gezeik (anders kan je maandelijks terug komen)
Die ken ik....
Ik wil wel een server opzetten voor hun.. (mits er flink wat op tafel word gelegd..) en dan gun ik mijzelf een verbinding van buitenaf... Dus kan de boel zo overnemen als je wil...!!

Brutus wrote:Die ken ik....
Ik wil wel een server opzetten voor hun.. (mits er flink wat op tafel word gelegd..) en dan gun ik mijzelf een verbinding van buitenaf... Dus kan de boel zo overnemen als je wil...!!
Kommer en kwel met die draadloze troep... Meestal zelf-aangelegd door mensen die het niet kunnen en traag, als het het al altijd doet, etc etc. En als het al werkt is het een gratis accesspoint voor de hele buurt

Daarom komt er ook een WLAN-dingetje in de PC in de auto

Kijk uit, een Cactussssss