Remco aka Remy (Renault Clio 1.4 16v SI '01)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Remco aka Remy (Renault Clio 1.4 16v SI '01)

Post by Remy »

Hey allemaal,

Zoals beloofd in mijn AX verkoop topic, wil ik jullie de eerste foto's van mijn nieuwe aanwinst niet onthouden. Even de specificaties:

Renault Clio 1.4 16v SI
bouwjaar: 2001
vermogen: 98 pk
kilometerstand: 95000 km

Verder staat de Clio op 15inch lichtmetaal met bandenmaat 195/50/r15 en is hij verlaagd.

En voor iedereen die fotogeil is:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Het is aan de ene kant erg jammer dat ik me AX wegdoe, want het zijn leuke wagentjes. Maar ik wil al 5 jaar een Clio, dus deze mogelijkheid moet ik pakken. Hopelijk vind de AX een goeie nieuwe eigenaar. Dus bij deze gegroet AX-vrienden en wie weet komen we elkaar wel tegen op de weg :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dit is een erg net clio'tje!!

tuurlijk wel een compleet andere auto dan een AX.. maar ik denk dat als je net iets groters/luxers wil, dat dit wel een goede opvolger is!

Veel plezier ermee iig :) en misschien blijven we je hier gewoon wel zien?
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Mooie wagen,.....dit is tevens het eerste dashboard die wel mooi is van Renault.
Ook mijn complimenten oven de foto's...... mooie achtergrond icm met de kleur van de auto en je hebt vanaf mooie hoeken gefotografeerd...jaja,......daar let ik ook op :lol: :oops:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

eej man, stoer karretje! ook niet te "overdone" met die velgjes.. gewoon mooi en strak!

die 1.4 16V... loopt dat een beetje? ik reed nl. regelmatig in een Renault Megane Wagon van m'n moeder (1.6 16V) en die ging uiteindelijk wel hard, maar hij sleurde er niet echt lekker aan ofzo.. de Sc?nic 2.0 16V die erachteraan kwam deed het stukken beter :-)

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

0-100 km/h moet volgens de papieren in een 10 sec aankunnen. Dus dat is redelijk vlotjes.

98 pk op 955 kg met een top van 186 km/h (volgens specificaties)

Ik heb er gisterenmiddag nog even een tijdje mee rondgereden en ik kan je zeggen, hij is zeker vlotter dan mijn AX 1.1. Ook de tussen accerelatie viel mij alles mee.

Ik was wel van plan om hier op het forum nog wat rond te blijven hangen. Ik wil zeker op hoogte blijven van enkele intressante weetjes. :) :) :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Erg mooie clio zeg. Veel suc6 ermee, kan de keuze wel begrijpen :wink:

Hoop je hier nog eens te zien.
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ow Remy je hebt hem pas 2 weekjes
vergeet hem niet te keuren :lol:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Ik heb nog helemaal niets. De Clio is pas 12 feb 2005 van mij. Deze week wordt ie nog ff helemaal nagekeken en gekeurd en dan vanaf zaterdag mag ik er mee rondcrossen :) :) :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Jaap-Jan
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 27
Joined: SatFeb12, 2005 7:14:51 PM
Location: Langerak

Post by Jaap-Jan »

Hey,

hij ziet er echt goed uit, remy

heb je al wat meer pics ondertussen :P ?
groeten

Jaap-Jan :)

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Zoals jullie weten bezit mijn Clio al standaard: fraaie velgen, verlaging, sportstoelen / sportinterieur. Maar dat was nog niet genoeg dus ik ben de afgelopen weekeinden hard aan het klussen geweest. De volgende zaken zijn er nu aan veranderd / verbouwd.

ICE = klaar;
- Pioneer 6 CD wisselaar
- Magnat Xcite 560Watt 4 kanaals versterker
- Focal 130A composetje
- MTX 10" sub in zelfgemaakte kist
- Neon als kofferbakverlichting, omdat mijn subkist voor de originele staat

Frontstyling = klaar;
- Racegaas in voorbumper
- Racegaas in grill

De foto's volgen uiteraard nog, maar die moet ik nog resizen en online zetten. Toekomstplannen zijn side skirts en misschien een sportuitlaat en de ramen tinten :D :D :D
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Okay mensen,

Hierbij de beloofde foto's van de Clio zoals ie nu voor de deur staat te stralen.

Image
De subkist heb ik speciaal custom-fit voor de kofferbak gemaakt. Zodat ik nog steeds bij mijn reservewiel kan. Zonder mijn audio eruit te hoeven halen. Ook zie je hier mijn neon kofferbakverlichting, het effect in het donker is echt super.

Image

Image
Op tweede paasdag heb ik de complete voorkant van de Clio gedemonteerd om racegaas in de bumper en grille te verwerken. Het geeft mijn Cliootje toch een iets agressiever smoeltje dacht ik zo.

Als laatste mijn super trots. Via marktplaats heb ik een 19 dagen oude Remus sportdemper op de kop weten te tikken (incl kassabon) normale prijs 385 euro, marktplaats prijs voor Remy 150 euro. De Remus was besteld maar niet gemonteerd door die gozer en hij wilde er vanaf. (ja al na 19 dagen, zonder hem te gebruiken).

Image

Image

Zoals je ziet, hij glimt en blinkt nog, De komende tijd moet ie ff ingereden worden voordat het echt geluid er pas uitkomt.

Image

Image

Tot zover in ieder geval mijn update. Het is helaas geen AX, maar ik blijf jullie belevenissen zeker volgen.

Ik zal binnenkort eens kijken of ik eens op de meeting kan komen. Dan kan ik ook weer eens bij praten met de bekenden (en minder bekenden natuurlijk) :) :) :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ziet er erggg goed uit Remy :)

begint echt weer wat leuks te worden :) en aan je oude AX te zien heb je genoeg ideeen nog voor deze ;)
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Blijft een waanzinnig mooi wagentje die clio van je... en ik ben blij dat je hier blijft hangen..... :fluffle
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Remy je blijft een vakman. Ik kom wel langs als mijn bumpers gedaan moeten worden ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Ik ga jullie wederom verbazen :) :) :)

Image

Image

Image

Image

Via, via, een mooie Seat Leon Cupra onderspoiler op de kop weten te tikken. Deze heb ik voorzien van het zelfde racegaas wat in mijn voorbumper zit :) :) :)

En zoals je ziet, past het ook prima onder de achterbumper. Voor diegene die het zich afvragen: Onder mijn voorbumper past ie wel, maar dan hou ik nog maar 2 cm grondspeling over en dat ik in Nederland-Drempelland niet erg handig.

Groeten Remco 8)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Ziet er strak uit :thumbright:
Nu de onderspoiler nog net zo glimmend maken als de rest van de Clio en hij is helemaal perfect

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Remy, je blijft ons verbazen idd :) ook dit is weer een echt mooie creatieve creatie! :D trots op zijn jongen, en zuinig! :)
Image

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Ik wil nog sideskirts hebben voor de Clio. Dit wordt waarschijnlijk een setje nieuwe :) En deze moeten dan gespoten worden natuurlijk. Als ik dat dan laat doen, haal ik mijn cupra spoiler eraf (racegaas eruit) en laat ik die meespuiten in de zwart metallic kleur van de Clio 8) 8) 8)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Hij wordt zowaar nog ECHT sportief joh... je bent goed bezig Remco :!:
Off-topic: ga je nog naar Defqon1 :?:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Tnx voor de waardering.

Gisteren een Pioneer P7700MP ingebouwd :) :) :) Dus het geluid in de Clio is nu nog beter.

@ Martin, nee ik heb geen kaartje voor Defqon1 kunnen bemachtigen dus helaas :( :( :(
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Post Reply