Curieus probleem. Of tenminste, het is niet echt een probleem, want hij remt verder prima. Bij het maken van een bocht L of R hoor ik een schurend geluid van de voorrem (ik denk rechtsvoor). Het klinkt als staal op staal, als een messenslijpapparaat, maar dan niet zo zwaar en niet zo hard.
De remschijven zijn een jaar oud, blokjes ook, alles in goede conditie. Heb het gisteren nog even schoongemaakt (piepte een beetje ook, da's nu over). Maar het geluid is niet weg. Ik dacht eerst dat een van de plastic luchthappers (GT versie) was afgebroken en tegen de schijf aan kwam in bochten. Ik kon ook nergens een slijtplek ontdekken op banden, velgen, etc.
Schurend geluid voorremmen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: Schurend geluid voorremmen
Dit topic mag verwijderd worden! Heeft geen functie meer voor archief. Het was namelijk het achterwiellager...
Re: Schurend geluid voorremmen
Handjes wrote:Dit topic mag verwijderd worden! Heeft geen functie meer voor archief. Het was namelijk het achterwiellager...
Bij deze wil ik dan dit topic weer in het leven roepen.
ik heb nl. hetzelfde.
als ik rem hoor ik een schurend geluid (ook als ik rechtdoor rij) en het lijkt van de voorremmen te komen.
ik durf al haast de straat niet meer op met m'n ax.
Dacht dat remblokjes versleten waren maar is dus niet zo.
hoe kan dat nou het achterwiellager zijn...
en, belangrijker, wat doe je eraan.
els
Als het heel hard en beangstigend klinkt dan is het dat waarschijnlijk ook en zou ik nog een ritje maken naar de garage. Als je goed je best moet doen om het te horen, dan zal het nog wel meevallen en kan je nog ff sparen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
auto opkrikken en verdachte wielen inspecteren op speling en luisteren naar het wiel als je er aan draait, een versleten lager hoeft niet perse speling te hebben, maar geeft wel lawaai, een goed lager draait soepel en is stil!
Je lager kan wel vast slaan, maar de kans dat dat gebeurd is niet zo heel groot.
Je moet er uiteraard niet te lang mee blijven doorrijden!
Je lager kan wel vast slaan, maar de kans dat dat gebeurd is niet zo heel groot.
Je moet er uiteraard niet te lang mee blijven doorrijden!
AX 1.4i GT te koop