Wielbout afgebroken wat nu
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Wielbout afgebroken wat nu
wil ik net me wiel eraf draaien om me aandrijf as te vervangen breek een van de bouten kapot wat moet ik nu doen de complete draagarm vervangen of kun je ook alleen het gedeelte vervangen waar de bouten in gaan ofzo??
Last edited by menmulder on ThuApr07, 2005 4:49:21 PM, edited 1 time in total.
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Ja ik bedoel 1 van me wielbouten kan ik niet gewoon die hele poot vervangen ofzo met 2 wielbouten durf ik ook niet echt te rijden
Last edited by menmulder on ThuApr07, 2005 1:15:14 PM, edited 1 time in total.
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
q01z wrote:veerpoot hoeft niet teveel te kosten.. hoorde dat een tijdje terug iemand zo'n setje voor 25,- had gekocht
alleen waarschijnlijk vind jij een duurdere sloop.. en je weet niet hoe de staat vd remklauw/dempers enzo is..
dus dat zou je misschien over moeten zetten van je huidige..
Volgens mij was ik dat...2 veerpoten MET remschijven & -klauwen, schokbrekers ?n verlagingsveren voor 25 euro (maar dat was idd nie in de buurt van Doetinchem, tenzij je Emmeloord dichtbij vind)
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
de bout steekt in de naaf dus een nieuwe erin lassen word ingewikkeld want je houd je wiel er mee vast dus kan je wiel er nooit meer af, of je moet er een bout inlassen waar je een moer op kan doen maar hoe kom ik daar aan?????
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
is al eerder genoemd: uitboren, maar gebruik een boor die iets kleiner is dan de kerndiameter van de schroefdraad en probeer zo goed mogelijk in het hart (midden) van de bout te boren, met een beetje mazzel beschadig je dan de schroefdraad in de naaf niet.
spuit ook de schroefdraad goed in met kruipolie en lekker een tijdje laten trekken.
Probeer nu het restand van de bout er uit te draaien door b.v. een griptang op het nog uitstekende stuk bout te zetten, of als er niks uitsteekt een linkse tap in het geboorde gat te draaien.
Als dit allemaal niet lukt, dan kun je misschien nog een helicoil laten plaatsen.
spuit ook de schroefdraad goed in met kruipolie en lekker een tijdje laten trekken.
Probeer nu het restand van de bout er uit te draaien door b.v. een griptang op het nog uitstekende stuk bout te zetten, of als er niks uitsteekt een linkse tap in het geboorde gat te draaien.
Als dit allemaal niet lukt, dan kun je misschien nog een helicoil laten plaatsen.
AX 1.4i GT te koop
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
keizg wrote:is al eerder genoemd: uitboren, maar gebruik een boor die iets kleiner is dan de kerndiameter van de schroefdraad en probeer zo goed mogelijk in het hart (midden) van de bout te boren, met een beetje mazzel beschadig je dan de schroefdraad in de naaf niet.
spuit ook de schroefdraad goed in met kruipolie en lekker een tijdje laten trekken.
Probeer nu het restand van de bout er uit te draaien door b.v. een griptang op het nog uitstekende stuk bout te zetten, of als er niks uitsteekt een linkse tap in het geboorde gat te draaien.
Als dit allemaal niet lukt, dan kun je misschien nog een helicoil laten plaatsen.
Precies wat in mij opkwam! Iets kleinere boor als de diameter vd bout en dan voorzichtig uitboren en de restanten eruit halen. Als het schroefdraad dan beschadigd raakt er ff een tapje doorheen rossen

Hele poot vervangen voor zoiets lijkt me een tikkeltje overdreven...
Freude am Fahren.
master-arnie wrote:keizg wrote:is al eerder genoemd: uitboren, maar gebruik een boor die iets kleiner is dan de kerndiameter van de schroefdraad en probeer zo goed mogelijk in het hart (midden) van de bout te boren, met een beetje mazzel beschadig je dan de schroefdraad in de naaf niet.
spuit ook de schroefdraad goed in met kruipolie en lekker een tijdje laten trekken.
Probeer nu het restand van de bout er uit te draaien door b.v. een griptang op het nog uitstekende stuk bout te zetten, of als er niks uitsteekt een linkse tap in het geboorde gat te draaien.
Als dit allemaal niet lukt, dan kun je misschien nog een helicoil laten plaatsen.
Precies wat in mij opkwam! Iets kleinere boor als de diameter vd bout en dan voorzichtig uitboren en de restanten eruit halen. Als het schroefdraad dan beschadigd raakt er ff een tapje doorheen rossen![]()
Hele poot vervangen voor zoiets lijkt me een tikkeltje overdreven...
daarom van achteren boren dan komt hij met de draadrichting mee los ipv verder (vast)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
volgens mij word van achteren boren een beetje moeilijk dan zit namelijk het gebeuren waar de naaf in vast zit ervoor, naar mijn idee moet de bout er ook wel naar achteren uitkunnen trouwens maja dan is de draairichting verkeerd.
Wat ik me dan afvraag he de bout steekt er nu nu ongeveer een halfe cm uit, dit heb ik vierkant geveild enzo maar zodra je der een sleutel of een tang opzet en je draaid dan draai je de bout gewoon verder kapot dit schiet dus niet op, is het voor het boren makkelijker om hem vlak op de naaf af te zagen anders word het naar mijn idee erg moeilijk om precies in het midden te boren maja aan de andere kant als ik met een 8 mm boor boor en ik ben erdoorheen dan zit er nogsteeds restant in hoe krijg ik dit er dan uit
Wat ik me dan afvraag he de bout steekt er nu nu ongeveer een halfe cm uit, dit heb ik vierkant geveild enzo maar zodra je der een sleutel of een tang opzet en je draaid dan draai je de bout gewoon verder kapot dit schiet dus niet op, is het voor het boren makkelijker om hem vlak op de naaf af te zagen anders word het naar mijn idee erg moeilijk om precies in het midden te boren maja aan de andere kant als ik met een 8 mm boor boor en ik ben erdoorheen dan zit er nogsteeds restant in hoe krijg ik dit er dan uit
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse