Olieverbruik 14 TRD

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
wowo
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: WedFeb16, 2005 12:27:33 PM
Location: Amsterdam

Olieverbruik 14 TRD

Post by wowo »

Hallo daar,

Wat vinden jullie een acceptabel olieverbruik voor een 14 TRD uit '89 met bijna 210000 op de teller?
Op zo'n 600 snelwegkilometers (130 k/u) en 200 km aan binnenwegen (90 k/u) heeft 'ie het verscil tussen max. en min. verbruikt (da's 3 liter toch?)

Groet, Wouter
--
Groet, Wouter
'89 AX 14 TRD

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Tussen min en max is het 1 liter, dus das een liter op 800 km, is wel aan de hoge kant vind ik zelf, mijn 1.4d met 2 ton op de klok zit op 1 liter elke 4000km (naja 1x gemeten dan)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Het verschil tussen max en min 3 liter????

Er gaat in totaal uit me hoofd iets van 3.5 liter in.
Kan het zo snel niet vinden hoeveel exact.

Maar het verschil tussen max en min zal denk hooguit iets 1/3 liter zijn.

En met zo'n kilometer stand check je het peil toch gewoon vaak.
Als ie blijft rijden wat haalt het dan uit. :D
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Jeetje als je aant tikken bent staan er antwoorden hier voor dat je op OK kan drukken. :D

Maar 1 liter is dat niet veel verschil?

Vriend van me met een 2.0i stond laatst onder het minimum en er kon maar 0.8 liter bij. Op een 2 liter blok. Dus een liter lijkt me vrij veel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Mark wrote:Jeetje als je aant tikken bent staan er antwoorden hier voor dat je op OK kan drukken. :D

Maar 1 liter is dat niet veel verschil?

Vriend van me met een 2.0i stond laatst onder het minimum en er kon maar 0.8 liter bij. Op een 2 liter blok. Dus een liter lijkt me vrij veel.


Het is iets minder als 1 liter, iets van 0,8 denk ik.
Had laatst mijn oliepeil gechecked en toen stond net onder het minimun, en heb er toen een 1 literfles bij gedaan-> stond ie weer net onder het maximale
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

wowo
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: WedFeb16, 2005 12:27:33 PM
Location: Amsterdam

Post by wowo »

IceByte wrote:Tussen min en max is het 1 liter, dus das een liter op 800 km, is wel aan de hoge kant vind ik zelf, mijn 1.4d met 2 ton op de klok zit op 1 liter elke 4000km (naja 1x gemeten dan)


Dat lijkt er meer op ja. Iemand toevallig ervaring met 'middeltjes'? Bij hoge toeren laat ik ook wel een mooie pluim achter...
--
Groet, Wouter
'89 AX 14 TRD

wowo
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: WedFeb16, 2005 12:27:33 PM
Location: Amsterdam

Post by wowo »

Mark wrote:Het verschil tussen max en min 3 liter????


Dat eeeeh, heb ik nooit gezegd :oops: hahaha

Mark wrote:En met zo'n kilometer stand check je het peil toch gewoon vaak.
Als ie blijft rijden wat haalt het dan uit. :D


Dat is ook zo maar ik moet er tzt wat geld insteken aan andere reparaties en vraag me af in hoeverre het olieverbruik extreem is.
--
Groet, Wouter
'89 AX 14 TRD

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Gooi er Kruitvat olie in, kost maar iets van 1 ? 2 euro per liter :wink:
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Olieverbruik is wel vrij hoog, de vraag is, waar zit het hem precies in, in de kop/kleppen, of ergens in de zuigerveren, van dat laatste wordt je namelijk niet gelukkig, en ben je denk ik goedkoper uit met een ander blokje dr in te lepelen.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Nou staan TUDtjes wel bekend om hun olieverbruik. De mijne lust ook wel een slok (liter) op 1000 tot 1500 km. :?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

wowo
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: WedFeb16, 2005 12:27:33 PM
Location: Amsterdam

Post by wowo »

Kakelbont wrote:Nou staan TUDtjes wel bekend om hun olieverbruik. De mijne lust ook wel een slok (liter) op 1000 tot 1500 km. :?


Ik ga het maar 's precies nameten over een 2000 kilometer (beetje zuunig rijden), ben benieuwd hoeveel 'ie dan precies verbruikt.
Gaat zo'n blokkie niet meer olie verbruiken bij hoge snelheden?
--
Groet, Wouter
'89 AX 14 TRD

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

ja lijkt me logisch meer toeren = meer olieverbruik meestal dan lijkt mij toch of zeg ik nu wat raars?
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

meer toeren, meer olieverbruik is altijd zo ja. Maar bij mijn diesel is het wel opmerkelijk. Ik had dus een tijdje geleden last van valse lucht in het brandstofsysteem en dat resulteerde in dat tie af en toe op hol sloeg.

Toen schoot het olieverbruik echt omhoog!
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

Vreemd mischien raakt je brandstofpomp dan van slag, maar naar mijn idee loopt zo'n ding meestal op hol als hij op olie gaat lopen, niet toevallig een verstopte carter ontluchting ofzo dat hij teveel druk opbouwd
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Heb vorig jaar nog een Peus 205 1.4 XS gehad (oud model met kleppendeksel tegen het schutbord, versnellingsbak ??n geheel met motorblok en tikkend tussentandwiel) > dingetje liep als een kanon, maar zoop ook litertje olie op 400 km.

Klepseals van de uitlaatkleppen zo lek als een zeef. > tegen 170 op de snelweg blaakte die alles vol wat achter hem reed. Maar het was niet kapot te krijgen!!! :wink:

Voor n prikkie gekocht en dik verkocht :roll:

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

je schijnt er van dat spul in te kunnen gooien wat ervoor zorgt dat je klepseals weer wat beter afsluiten maar of dit lang werkt weet ik niet
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Post Reply