Lijst met TU motorblokken

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

CrocoDillon
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriJun04, 2004 3:03:50 PM

Lijst met TU motorblokken

Post by CrocoDillon »

Deze TU blokken passen toch zo in een AX (ben alvast een beetje aan het dromen wat ik ga doen als ik ooit een GTI heb enzo...)

Waar kan ik vinden welke motorblokken van dit type zijn of wlk type bepaalde motorblokken zijn?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Alle TU blokken passen in een ax zonder veel problemen. Ze zitten in heel veel auto's van peugot en citroen. Dus......

ax,bx,zx,106,205,309 enz enz enz
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

CrocoDillon
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriJun04, 2004 3:03:50 PM

Post by CrocoDillon »

uit de 205, dus alle motoren die daarin gaan lukken dus ook in de ax...

dit lijstje van 205gti dus: http://www.205gti.com/techenginesNL.htm

tot 2.0 16v turbo :twisted:

rijden er mensen hier rond in een ax sneller dan met een saxo vts motor? kan een ax 200+ pk aan?

CrocoDillon
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriJun04, 2004 3:03:50 PM

Post by CrocoDillon »

laat maar, is XU... wat is het verschil tussen XU en TU? (evt. linkje)

zx 2.0 16v zal dus ook wel XU zijn...

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

De 205 GTI is een XU motor, de 2.0 volgens mij ook? Dus dat past niet. (je hebt sowieso al nauwelijks ruimte) Oke, alles past... maar minder makkelijk dan bv een saxo 1.6

Iedere auto kan 200pk + aan, als je maar genoeg aanpast. Een standaard AX GTI lijkt me dat niet aan te kunnen. Is meer dan een verdubbeling van het vermogen. Maar met saxo VTS onderstel kun je al veel verder gaan. 200 PK lijkt me trouwens wel wat erg overdreven in een AX. (hoeveel PK had AX 16v er ook alweer? 140? Zijn er iig ruim voldoende. Zijn motorruimte was trouwens wel heel mooi opgevuld)

Er is trouwens wel eens iemand hier online die een Turbo op zijn Saxo 16V heeft gebouwd. Die heeft iets van 190 PK.

Waarom trouwens je 1.1tje niet tunen??
Image

CrocoDillon
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriJun04, 2004 3:03:50 PM

Post by CrocoDillon »

1.1tje is minder mooi, een spoiler is er nog makkelijk op te zetten... maar de wielkasten verbreden is wat meer hakwerk. lijkt me dat je aan een 1.1 ook meer moet aanpassen of niet? ik heb ook liever zwart ipv groen :)

wel leuk als je 130 pk (vts 16v) in een 1.1 hebt... dat verw88 golf rijders bij het stoplicht nooit :D turbo klinkt helemaal goed... 190 pk tov standaard 95 pk is toch een verdubbeling!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

zou een 1.6 rally blok uit een 106 passen?
Of een 2.0 liter 16V uit een bx?

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Ik denk dat de 1.9 16v niet gaat passen
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Browny wrote:zou een 1.6 rally blok uit een 106 passen?

Jep

Browny wrote:Of een 2.0 liter 16V uit een bx?

Nope, want bestaat nie :lol: In de bx is 1.9 liter 16v gehangen maar nooit de 2liter. De 2.0 16v kan je wel terugvinden in de zx.

Overigens, de 205 GTI is ook een 1.9

Dit zijn allemaal XU blokken en dat gaat niet zonder meer passen. Voor deze blokken moet je compleet andere ophangpunten hebben, naast het feit dat ze zowiezo al moeilijk in de motorruimte te krijgen zijn.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Kakelbont wrote:
Browny wrote:Of een 2.0 liter 16V uit een bx?

Nope, want bestaat nie :lol: In de bx is 1.9 liter 16v gehangen maar nooit de 2liter. De 2.0 16v kan je wel terugvinden in de zx.


zx, bedoelde ik idd. :oops:

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

Naar mijn weten zit een tu in de volgende peugeots:
106
205
206
309
306
405?

Het gaat dan om de 1.1 de 1.4 en de 1.6

De laatste is niet in alle gevallen toepasbaar (bijvoorbeeld GTI)

Als ik er een vergeten ben dan zetten jullie het er maar bij :P
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Dus als ik goed lees, dan kan ik uit een saxo een motor halen en die in mijn ax hangen...

JIPPIE!!!

En waar halen ze die turbo dan weer uit?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

turbo-kitjes zijn helaas voor Citroen erg zeldzaam! dit zal je zelf moeten fabriceren..

dat kan wel, maar is erg duur! overigens krijg je dan wel een enorme bak vermogen.. maar ik zou eens navragen of dat allemaal wel mag in de klase waarin jij rijdt!
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

idd.. plus dat is niet even een turbo er op schroeven daar zitten heel veel aanpassingen aan.. en of het dan eerst wel even betrouwbaar is.. :S

ik zou gewoon voor een 1.6 16v 128 pk gaan als je geld over hebt.. en dan nog heb je wel het 1 en ander aan te passen ..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

probleem van die turbo rommel is dat de TU blokjes er niet voor gebouwd zijn.. je moet je zuigers aanpassen.. krukas aanpassen.. kleppen en nokkenas en alles voordat het een beetje op druk gezet kan worden! anders kan je maar met 0.3bar ofzo rijden en dat schiet dus echt niet op!
kan je beter een 1.6 16v een andere nokkenas +chip geven
Image

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Ow okeej, dus uit bijvoorbeeld een saxo 1,6 16v.
Maare wat moet ik dan allemaal aangaan passen als ik zo?n motor zou willen.


Bedankt alvast
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

remmen, electra, benzine tank, en ben vast nog wel wat vergeten ..

en een groot spaarvarken is ook wel handig..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

TTF wrote:remmen, electra, benzine tank, en ben vast nog wel wat vergeten ..

en een groot spaarvarken is ook wel handig..


Remmen en benzinetank is al goed.

Remmen zeker weten.

Ennuh ik heb sponsers niet voor niks :D



Ben ook aan het kijken om een schade ax GTI te kopen en die motor overzetten, is misschien wel handiger en minder tijd en geld?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

je hebt nu een carburateur die heeft maar 1 benzine leiding een injectie heeft ook nog een retourleiding.. dus je zult van tank moeten wisselen..

en een schade gti.. tja .. suc6 met zoeken.. word moeilijk denk ik ..

probeer eens een 106 1.6 xsi of 1.4 xsi
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image


Post Reply