Tank leeg!!!
Moderators: Rock's, webmasters
Tank leeg!!!
G(^%&^&*er, slim als ik ben had ik al heel de dag rond gereden met een geel lampje op mijn dashboard (benzine)
maargoed, ik naar het "dorp"om een ijsje te halen begint mn auto allemaal te sputteren als ik gas gaf. Na een tijdje zei mn AX verrek maar en hij sloeg af. Ik hem de berm ingedouwd en naar huis gebeld. Eerst werd ik flink uitgelachen maar uiteindelijk kwam mijn schoonpa met een kannetje benzine en wasd het alweer opgelost. Tip: rij niet te lang met een geel lampje rond. Hoe veel kms kunnen jullie ongeveer nog rijden als je benzine lampje begint te branden? Ik geloof ik ongeveer 50.

Mijn vorige AX lekte benzine... en ik was gewend van mijn 1e AX dat je nog een flink stuk door kon rijden met een brandend lampje... (doe ik nu nog steeds, sta ik bekend om
) Maar goed, ik reed naar mijn werk, voelde in een scherpe bocht al eens de auto flink inhouden... maar ach, de auto was best gaar dus echt vreemd was dat niet... niks aan de hand verder... totdat ik in de avond weer naar huis wilde! Lege tank!!!
Is me ??n keer overkomen... maar ik hoor het idd nog steeds
Ik vind het wel grappig als het lampje brand en ik overbezorgde passagiers heb

Is me ??n keer overkomen... maar ik hoor het idd nog steeds

Ik vind het wel grappig als het lampje brand en ik overbezorgde passagiers heb

Met de auto heb ik et nog nooit gehad tot zover. Weet niet hoeveel km's ik met de nieuwe AX kan rijden, want heb er nu pas 100 km op zitten

Maar de oude kon makkelijk 500 km rijden en dan tankte ik altijd zo'n 37,5l, van een 43l tank. Als ik em dus helemaal leeg zou rijden, had ik wel zo'n 575-600 km mee kunnen rijden. Hij reed overigens "maar" 1:13 of zo

Dus jah, hoop dat de nieuwe AX net zoveel kan rijden als de ouwe

-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Master Spammer
Sander wrote:Ik heb wel eens 36 liter getankt in mn 1.1 En ik maar denken dat ie een 35 liter tank had.
Daar heb ik over gelezen op het citroen forum; doordat de tank van kunstoff is rekt hij op den duur uit en kan er dus iets meer in. Bij een XM scheelde dat soms echt liters

PS. mijn benzine was ook een keer op (lampje deed het niet) op de snelweg, 1km voor het tankstation. Ik heb hem toen naar het tankstation geduwd. Paar minutjes lopen, een AX duwt immers zeer licht

Mensen stonden wel raar te kijken bij de benzinepomp.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- Beginnend AX liefhebber
Idd, d8 rijd wel ff heen en weer naar de Ardennen (op 1 dag) zonder te tanken.
Maar ja kon me nie inhouden met mijn 11 gte
Op de terugweg flikkerde het lampje voorbij Den Bosch op de A2,
ter hoogte van Geldermalsen bleef het continu branden.
D8 heb 5 liter reserve, 75 km naar Schoonhoven red ik nog wel.
Toch maar getankt bij Nieuwegein, ging er zomaar 35,8 liter in!
Meestal gaat er dan 31 liter in.
Twijfelde dan ook aan die pomp.
Had een verbruik van 1 op 14,5.
Normaal tussen de 1 op 16 en 1 op 19.
Maar ja kon me nie inhouden met mijn 11 gte

Op de terugweg flikkerde het lampje voorbij Den Bosch op de A2,
ter hoogte van Geldermalsen bleef het continu branden.
D8 heb 5 liter reserve, 75 km naar Schoonhoven red ik nog wel.
Toch maar getankt bij Nieuwegein, ging er zomaar 35,8 liter in!
Meestal gaat er dan 31 liter in.
Twijfelde dan ook aan die pomp.
Had een verbruik van 1 op 14,5.
Normaal tussen de 1 op 16 en 1 op 19.