Ashoes vervangen aandrijfas
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ashoes vervangen aandrijfas
Ik moet binnenkort 1 van mijn ashoesen vervangen versnellingsbak zeide van de linker aandrijfas. Ik kan de as er wel zelf onderuit halen maar is de homokineet ook zelf uit elkaar te halen?? of moet ik dat laten doen
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
je kunt het wel zelf doen, ik heb het gist er ook gedaan.
je moet met een beiteltje of scherpe schroevendraaier dat "blikje" los tikken, denk erom niet kapot maken maar alleen dat randje ombuigen zeg maar.
je hebt dit blikje nog nodig.
dan kun je er een stuk as uit trekken, of slaan en dan komt er ook een veertje mee.
dan zit er een snapringetje, die haal je er af, en dan kun je dat lagertje eraf halen.
als je die eraf hebt kun je zo de hoezen eraf halen en de nieuwen er op schuiven en aan 1 kant vast zetten, aan de dikke kant vast zetten.
als je de nieuwe hoezen erop zet zorg er dan voor dat je er genoeg vet in doet, beter te veel als te weinig.
dan doe je het lagertje er weer op, snapringetje, veertje met het stuk as.
dan moet je het blikje weer dicht timmeren
maak de hoezen aan 1 kant vast, niet aan de dunne kant, niet aan dat buisje zeg maar.
dan kan de as er weer onder, maar je moet hem dan nog wel ff ontluchten.
je stopt gewoon een schroevendraaiertje tussen de as en het hoesje en dan knijp je er wat in zodat het lucht er wat uit gaat, dat merk je vanzelf wel, en dan een taairipje erom.
en dan is het klaar.
maar als je niet van vieze handen houd is dit geen leuk klusje, want er komt bulten vet uit.
en het is ook wel handig als je wat goed gereedschap hebt.
ik wens je veel succes
je moet met een beiteltje of scherpe schroevendraaier dat "blikje" los tikken, denk erom niet kapot maken maar alleen dat randje ombuigen zeg maar.
je hebt dit blikje nog nodig.
dan kun je er een stuk as uit trekken, of slaan en dan komt er ook een veertje mee.
dan zit er een snapringetje, die haal je er af, en dan kun je dat lagertje eraf halen.
als je die eraf hebt kun je zo de hoezen eraf halen en de nieuwen er op schuiven en aan 1 kant vast zetten, aan de dikke kant vast zetten.
als je de nieuwe hoezen erop zet zorg er dan voor dat je er genoeg vet in doet, beter te veel als te weinig.
dan doe je het lagertje er weer op, snapringetje, veertje met het stuk as.
dan moet je het blikje weer dicht timmeren
maak de hoezen aan 1 kant vast, niet aan de dunne kant, niet aan dat buisje zeg maar.
dan kan de as er weer onder, maar je moet hem dan nog wel ff ontluchten.
je stopt gewoon een schroevendraaiertje tussen de as en het hoesje en dan knijp je er wat in zodat het lucht er wat uit gaat, dat merk je vanzelf wel, en dan een taairipje erom.
en dan is het klaar.
maar als je niet van vieze handen houd is dit geen leuk klusje, want er komt bulten vet uit.
en het is ook wel handig als je wat goed gereedschap hebt.
ik wens je veel succes
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v