Aangehouden

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

Mijn AX 1.1i Volcane heeft ook fabrieksaf getinte ramen (niet heel erg getint, maar toch)

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

het mag gewoon helemaal NIET meer. ook niet 25%.
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diver ... dering.php

MAAR HET IS ERG KROM WANT:
je voorruitjes mogen:
A geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,

zwart is geen kleur toch?

B niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

blinderen is niet onnodig:
1. het is inbraakwerend, en er wordt veel ingebroken want daar doet die klotepolitie niets aan
2. het is veiliger: Tevens wordt de hinderlijke lichtstralen van medeweggebruikers dusdanig gereduceerd dat de hinderlijke schittering weg is. Er is nog een andere vorm van veiligheid bij het gebruik van raamfolie nl ;Het risico van rondvliegende glasscherven, bij een aanrijding bijvoorbeeld, wordt verkleind wanneer er een raamfolie is ge?nstalleerd.
3. Ook de hinderlijke laaghangende zon is ineens niet hinderlijk meer.
4. Geen last meer van de branderige zon of het verkleuren van uw interieur.
Last edited by Browny on FriApr01, 2005 11:49:01 AM, edited 2 times in total.

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Browny wrote:het mag gewoon helemaal NIET meer. ook niet 25%.

Dan is het nog steeds de vraag of fabrieks-af blinderen wel of niet mag, dit gebeurd al jaren, en als het niet mocht werden die auto's ook niet geleverd.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Saxo.VTS.16v »

Auto's die standaard getinte ramen hebben hiermee een typegoedkeuring. Alles extra dan dat op de voor- en voorste zijruitjes is nu dus verboden. Zo simpel is het :wink:
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Ik heb de politie maar even opgebeld.
Het mag alleen als de ruiten zelf gekleurd zijn, dus niet voorzien van een coating. Je mag er dus bijv. een groene ruit inzetten mits dit van groen glas is en niet van doorzichtig glas met een groene coating.
Ze waren wel erg geirriteerd dat ik ze met die vraag opbelde.
Ze zei: Waarom vraag je dat niet bij zo'n blindeerbedrijf na dan??
DUHHH!!!!! Die zeggen natuurlijk dat het mag anders verkopen ze niks meer!!!
Na 3 minuten zoeken in de computer had ze antwoord voor me.

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AX_Almere »

krijg nou wat ... kheb gister mn voorste ramen geblindeerd met 35%

laten zitten ???

DAMN
-----> AX <-----

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Saxo.VTS.16v wrote:
Mekkio wrote:Kijk, als je er folie op hebt gedaan... tot daar nog aan toe. Maar je kunt geblindeerde ramen gewoon doodleuk in de winkel kopen, bij wijze van spreken. Koop je ze, krijg je er een boete voor :evil:

Dat je iets kunt kopen wil niet zeggen dat het legaal is.

Saxo.VTS.16v wrote:Auto's die standaard getinte ramen hebben hiermee een typegoedkeuring. Alles extra dan dat op de voor- en voorste zijruitjes is nu dus verboden. Zo simpel is het :wink:

Neeh, dat weet ik. Maar zo bedoel ik het ook niet :) Een DVD-Writer kan je ook in de winkel kopen, maar kopie?n maken van DVD's is ook niet toegestaan.
Ik doelde voornamelijk eigenlijk op de auto's die verkocht worden met die geblindeerde ramen, zoals vele dure merken. Ook kun je die geblindeerde ramen gewoon kopen lijkt mij, maar dan moeten ze er wel bij zeggen dat je er een bekeuring voor zou kunnen krijgen.
Maar goed, dan zou je dus idd een onderscheiding moeten maken in de auto's die van fabriek's af al geblindeerde ramen hebben en die dan vrijstelling geven.

Browny wrote:blinderen is niet onnodig:
1. het is inbraakwerend, en er wordt veel ingebroken want daar doet die klotepolitie niets aan
2. het is veiliger: Tevens wordt de hinderlijke lichtstralen van medeweggebruikers dusdanig gereduceerd dat de hinderlijke schittering weg is. Er is nog een andere vorm van veiligheid bij het gebruik van raamfolie nl ;Het risico van rondvliegende glasscherven, bij een aanrijding bijvoorbeeld, wordt verkleind wanneer er een raamfolie is ge?nstalleerd.
3. Ook de hinderlijke laaghangende zon is ineens niet hinderlijk meer.
4. Geen last meer van de branderige zon of het verkleuren van uw interieur.

En daarom ben ik het dus ook eens met Browny. Als er niet gezien kan worden wat er in je auto ligt, wordt er minder ingebroken en een laaghangende zon en tegenliggers verblinden je minder als ze 's avonds bijv. groot licht voeren of hun mistlampen aan hebben staan voor de lol..

Maar alles is zo onduidelijk. De regelgeving kan door iedereen weer anders ge?nterpreteerd worden, omdat het niet met kristalheldere taal wordt beschreven. Wat zijn dan voorwerpen die je zicht belemmeren? Straks vallen die dobbelsteentjes en zelfs luchtverfrissers er ook nog onder. Krijg je daar ook nog es een boete voor :?
Last edited by Mekkio on FriApr01, 2005 1:21:33 PM, edited 1 time in total.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

EverLiven_Almere wrote:krijg nou wat ... kheb gister mn voorste ramen geblindeerd met 35%

laten zitten ???

DAMN

Jah, das naatje :? Wat te doen nu...
Er bestaat een kans dat je gepakt wordt en er een boete voor krijgt, maar die kans is klein. Dus is het een kwestie van afwegen wat voor jou nou de beste keuze is. Is net als zwartrijden in de tram of zo. Er is een kans dat je een boete krijgt als ze je pakken, maar wanneer wordt je nou gepakt? Kanzen zijn altijd erg klein.
Maar goed, et kan je wel ? 95 kosten als ze je met die ruiten pakken. Denk er maar goed over na, zou ik zeggen.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Browny wrote:Ik heb de politie maar even opgebeld.
Het mag alleen als de ruiten zelf gekleurd zijn, dus niet voorzien van een coating. Je mag er dus bijv. een groene ruit inzetten mits dit van groen glas is en niet van doorzichtig glas met een groene coating.
Ze waren wel erg geirriteerd dat ik ze met die vraag opbelde.
Ze zei: Waarom vraag je dat niet bij zo'n blindeerbedrijf na dan??
DUHHH!!!!! Die zeggen natuurlijk dat het mag anders verkopen ze niks meer!!!
Na 3 minuten zoeken in de computer had ze antwoord voor me.

Ah, dus als ik het zo goed begrijp, ben je dus niet in overtreding als je zwarte ramen zou kopen? Is geen coating en geen folie, zelfde als jou voorbeeld van die groene ruit.
Maar heb je dan ook daadwerkelijk minder last van de zon en tegenliggers e.d. als wanneer je lichtwerende coating of folie aanbrengt op je ruiten of bereik je er alleen hetzelfde "pimp"-resultaat mee???

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

bad_my84 wrote:
Browny wrote:het mag gewoon helemaal NIET meer. ook niet 25%.

Dan is het nog steeds de vraag of fabrieks-af blinderen wel of niet mag, dit gebeurd al jaren, en als het niet mocht werden die auto's ook niet geleverd.

Jah, dat kan je dus ook zo zien, maar wat van de auto's in het begin der tijd die rondreden zonder katalysator of zo? Die moesten toch ook allemaal een kat aanschaffen toen het verplicht werd er eentje te hebben of niet? :o

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Mekkio wrote:maar wat van de auto's in het begin der tijd die rondreden zonder katalysator of zo? Die moesten toch ook allemaal een kat aanschaffen toen het verplicht werd er eentje te hebben of niet? :o

Neehoor, juist niet. Oude bakken karren nog steeds zonder cat.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Kakelbont wrote:
Mekkio wrote:maar wat van de auto's in het begin der tijd die rondreden zonder katalysator of zo? Die moesten toch ook allemaal een kat aanschaffen toen het verplicht werd er eentje te hebben of niet? :o

Neehoor, juist niet. Oude bakken karren nog steeds zonder cat.

Serieus? :o
Oh, dan weet ik et ook niet meer :? Dan zou er een soort van vrijstellingsbrief of zo in et leven geroepen moeten worden voor auto's die van de fabriek uit al geblindeerde ruiten hebben, zodat deze dan niet bekeurd worden of zo :?

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Ja net als met gordels achterin: zitten ze erin moet je ze omdoen, anders niet. Als ze er niet inzitten krijg je daar echt geen boete voor.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Maar als je je ruiten laat blinderen bij een professioneel bedrijf krijg je er toch iets van een keuringsrapport bij (dacht ik)?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Blaat! Het wordt steeds erger zeg, nu ook al geen geblindeerde ruitjes meer dus. En ik weet dat neon verboden is en dat het mijn eigen schuld is. Maar 't is gewoon ZO debiel, ik heb er niet mee gereden. Startte mijn auto en toen schoot die neon aan, heb het meteen uitgezet. Waar die politie auto vandaan gekomen is is me nog steeds een raadsel maar goed.... Hij was er ineens, duidelijk!

Verder viel het me idd mee, ik d8 dat het duurder was. En was bang dat ze zouden zeggen dat ik het er ter plekke af moest slopen. Hadden ze lang kunnen wachten, technische ik :wink:

En ik heb ook altijd mijn gordel om, behalve kleine stukjes in de wijk. (Ik haat parkeren met een gordel om!) En gister dus. Voortaan doe ik hem dus gewoon weer om, ben blij dat ze het gister niet zagen. Ze hebben er zelf niks over gezegd! :D

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Ooooooooow ja nog zoiets! Waren dus 2 agenten (duh) die ene was best normaal en wat ouder maar hij had zo'n broekie bij zich. En die kneus is echt mijn complete auto langs gegaan met een zaklamp! Ik had echt de neiging om te zeggen, ik wil mijn neon ook wel weer ff aanzetten hoor, dan kun je het beter zien.

Niet gedaan trouwens, beter niet te bijdehand gaan doen met zoiets whahaha.

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Saxo.VTS.16v »

bad_my84 wrote:Maar als je je ruiten laat blinderen bij een professioneel bedrijf krijg je er toch iets van een keuringsrapport bij (dacht ik)?

Dat zal je niks helpen. Het is meestal slechts een datablad van de gebruikte folie. Die kun je ook bij de meest donkere folie krijgen als je wilt.

Ze moeten hier in Nederland gewoon net zoiets als de T?V keuring in Duitsland hebben. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Die T?V keuringsrapporten moet je altijd bij je hebben zodat je kunt aantonen dat het een gekeurd en veilig product is.
Dan wordt meteen het kaf van het koren gescheiden in tuningsland.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Saxo.VTS.16v wrote:
bad_my84 wrote:Maar als je je ruiten laat blinderen bij een professioneel bedrijf krijg je er toch iets van een keuringsrapport bij (dacht ik)?

Dat zal je niks helpen. Het is meestal slechts een datablad van de gebruikte folie. Die kun je ook bij de meest donkere folie krijgen als je wilt.

Ze moeten hier in Nederland gewoon net zoiets als de T?V keuring in Duitsland hebben. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Die T?V keuringsrapporten moet je altijd bij je hebben zodat je kunt aantonen dat het een gekeurd en veilig product is.

En ik dacht dat TUV ook actief was in het kleine nederlandje...

Anyweez.. tot een paar weken geleden kon je dus alles voor laten komen omdat het nergens in de wet beschreven staat.. Nu heeft een rechter besloten dat het niet mag...

Wil dus niet zeggen dat het totaal niet meer mag! Ik heb nog nergens een wetswijziging gezien ofzo... Politie korps gaat mooi in op een beslissing van een rechter in almelo? den haag?

Als ik aangehouden zou worden en het voor zou laten komen.. dan kan het best zijn dat de groningse rechter er net anders over denkt> :)

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Brutus wrote:
Saxo.VTS.16v wrote:

Het staat dus wel in de wet, maar er had iemand met een rechtzaak geprobeerd aan te tonen dat dat wat er staat erg krom is en op verschillende manieren kan worden gelezen, maar tevergeefs dus.

En ik dacht dat TUV ook actief was in het kleine nederlandje...

Anyweez.. tot een paar weken geleden kon je dus alles voor laten komen omdat het nergens in de wet beschreven staat.. Nu heeft een rechter besloten dat het niet mag...

Wil dus niet zeggen dat het totaal niet meer mag! Ik heb nog nergens een wetswijziging gezien ofzo... Politie korps gaat mooi in op een beslissing van een rechter in almelo? den haag?

Als ik aangehouden zou worden en het voor zou laten komen.. dan kan het best zijn dat de groningse rechter er net anders over denkt> :)

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

@ Mekkio: DVD's kopi?ren mag wel, maar alleen 1 voor eigen gebruik, of zoveel als je wilt als je de rechten op het gekopieerde materiaal hebt.
@ Kakelbont: Vanaf 1980 moeten auto's geloof ik gordels achterin hebben (als er een achterbank zit). Als er gordels zitten moet je ze ook omdoen.
@ Browny: Helemaal eens met je betoog :D Niet dat ik mijn ramen ga (laten) blinderen, maar toch, het is een beetje automobilistje-pesten dat het niet mag...
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply