[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
CitroënAXDriver
AX Master
AX Master

Post by CitroënAXDriver »

GEFELICITEERD met je nieuwe aankoop :!: :!: :!:
Veel rijplezier met de GT en hou ons op de hoogte van je bezigheden MET FOTO'S :P
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

ik heb even geen digitale camera.. maar ik doe m'n best!

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Nu is jasmijn niet meer bij de club :roll:
Maar jij hebt een mooie wagen erbij :P
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

jep.. wordt nog veel mooier.. direct al een leren interieur erin, zodra ik 'm heb!

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

kakanox wrote:jep.. wordt nog veel mooier.. direct al een leren interieur erin, zodra ik 'm heb!

Kinky :?: :lol:
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

kakanox wrote:....Handelen op z'n Kevins!

vorige week: Vollederen ZX-interieur aangeschaft bij iemand in Nijmegen voor 200 euro (gereserveerd, nog niet afgehaald).
afgelopen zondag: gelezen over een Kadettfreak die 180 uur gestoken heeft in het verkleinen van een vollederen Senator-interieur (van dat mooie gevouwen leer).GEEN zin in dus!
ZX-interieur dus te koop gezet... voor 350 euro (spot the difference ;))
gisteren: ZX-interieur verkocht voor 300 euro, ook al direct 100 euro aanbetaald gekregen.
vannacht: gemaild voor een Chic-interieur, waarvan ik wist dat het er nog lag (voor 100 euro)
vanochtend: Chic-interieur bevestigd gekregen, originele GT-interieur te koop gezet. Koper ZX-interieur gemaild dat hij het op kan halen in Nijmegen en daar ook direct die 200 euro afleggen :D

ik heb dus dadelijk een paar flapjes + een Chic-interieur winst... ;)

Das idd lekker handelen :wink:

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Jep, en zometeen ga ik 'm even ophalen! :D

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master

Post by CitroënAXDriver »

Joris wrote:Nu is jasmijn niet meer bij de club :roll:
Maar jij hebt een mooie wagen erbij :P

Ach, we zullen Jasmijn echt nog wel eens vaker zien hoor :lol:
Leren interieur = VET CHIC hihi
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

kakanox wrote:Jep, en zometeen ga ik 'm even ophalen! :D

Dief! :P :P :wink:

Haha, maar goed dat interieurtje zal um mooi staan hoor!

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Anouschka wrote:
kakanox wrote:Jep, en zometeen ga ik 'm even ophalen! :D

Dief! :P :P :wink:

Haha, maar goed dat interieurtje zal um mooi staan hoor!

Dief? Kga 'm zometeen even betalen hoor ;) Zal 'm idd mooi staan, twijfel er niet aan!! :-)

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Haha je weet best wat ik bedoel :wink: Mij helemaal een ritje naar het pittoreske Brabant ontnemen whahahaha :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Anouschka wrote:Haha je weet best wat ik bedoel :wink: Mij helemaal een ritje naar het pittoreske Brabant ontnemen whahahaha :D

je bent welkom hoor! ik woon nog een eindje verder brabant in :D

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Nog verder? :shock:

Ik was allang blij dat er navigatie in dat karretje van mijn ouders zat! Is dat trouwens moeilijk zo'n interieurtje overzetten?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

stoelen overzetten is echt heeeel simpel anousch,

zitten per stuk met 4 schroeven/bouten vast.. en dan kan je ze eruit zitten en terug zetten

bank is nog makkelijker ;)
Image

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Weet je hoe dat klinkt? Alsof ik dat zelf moet kunnen! :jump:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Zijn wel torx bouten, dus dat is wel ff kijken of je die ook hebt, aan de kant van de handrem moet je dat stuk plastic dr wel af slopen

Achterbank is simpel, zittin is een kwestie van trekken, rugleuning is wat lastiger, tenzij je al een gedeelde achterbank hebt, dan is het zo gedaan

Ik heb een heel interieur uitgebouwd en weer ingebouwd in een uur tijd (inclusief vloerbedekking), geeft al wel aan hoe simpel het is.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Zo, hier even een iets uitgebreidere update over wat ik allemaal van plan ben met de zilvergrijze GT!

Ik heb 'm vandaag opgehaald, en hij rijdt gewoon super! Stuurt stukken beter dan een Plaisir met 155/80R13 bandjes (heb nu 185/55R14 geloof ik), en de hele auto zelf is ook duidelijk stijver. Hij is overigens wel duidelijk trager dan de Plaisir (met de snelle 1.4 erin uiteraard), alleen op de snelweg in 5 heeft ie wat meer trekkracht (komt ongetwijfeld door de lange overbrengingen van de Rallye-bak in de Plaisir). Heb vandaag de 180 km/h heel even aangetipt, daar zit ie best vlot aan, bij iets van 5200 r/min als ik het goed gezien heb. Er zit wel 190 km/h in denk ik. Ghehe, ik heb vandaag al ong. 180 km afgelegd... ;)

...ik heb vandaag ook alvast de originele radio verwijderd, kreeg helaas mijn eigen radio niet los uit de Plaisir (miste die dingetjes die je erin moet prikken!), dus twijfel nu of ik moeite ga doen om nieuwe dingetjes te krijgen of dat ik gewoon een nieuwe tweedehandse headunit koop.
Het regende vandaag dus ik zag het niet echt zitten om te gaan lopen hannesen met stoelen enz. Ik hoop eigenlijk dat het morgenavond niet regent, dan gaat nl. het leren interieur erin (als het wel regent waarschijnlijk ook trouwens, want het stoffen interieur wordt waarschijnlijk vrijdag opgehaald). Mocht ik daarna nog tijd overhouden, dan ga ik even kijken naar waarom het blok trilt als ik achteruit rijd, ik gok het zelf voorlopig op een gaar rubber ergens (bijv. motorsteun ofzo), maar eigenlijk heb ik g??n idee...
Daarna ga ik alvast de bekabeling trekken voor m'n versterker, de bedoeling is dat die onder de achterbank gaat komen. Als het licht genoeg is ga ik meteen even ISO-connectors aan de kabeltjes uit het dashboard solderen, netjes krimpkous eromheen uiteraard, zodat ik niet w??r 3x opnieuw de radio naar voren hoef te halen omdat er iets niet klopt. Het geheel gaat er later weer uit, in de plaats ervan komt een computersysteem, maar dit hele systeem ga ik zo inbouwen dat ik de ISO-connectors intact kan laten, zodat het er heel snel uit kan, mocht dat nodig zijn.
Ook heb ik speakers besteld - de audio wordt voorlopig waarschijnlijk als volgt:

Image Image
Links: Alpine SXE-1750S
Composet met dome-tweeter en 16,5cm mid. RMS vermogen 45W, piekvermogen 280W. Frequentiebereik 60 Hz - 20 kHz. Gevoeligheid 90 dB 1W/1m. De mids komen voor in de flessenhouders, komt een plastic+MDF kistje omheen met antraciet speakerdoek eroverheen. De tweeters monteer ik tegen de A-stijl. Deze speakers worden d.m.v. het bijgeleverde crossoverfilter aangesloten op het voorste kanaal van de versterker. Hier wordt een 80-110 Hz cutoff-filter gebruikt om te zorgen dat deze speakers geen echte bass te verwerken krijgen.

Rechts: Pioneer TS-A2011
8-inch (!) 3-weg fullrange-speaker met een uitzonderlijk volle bass en warme, maar niet te agressieve mid/hoog. Frequentiebereik 25 Hz - 30 kHz. Gevoeligheid 93 dB 1W/1m. RMS vermogen 90W, piekvermogen 350W. Deze speakers worden aangesloten op het achterste kanaal van de versterker en krijgen dus "de volle laag" te verwerken, mogelijk nog met wat extra bass.

De versterker die dit alles moet aansturen is de Infinity RA5004. Deze versterker levert 4x50W RMS. Ondanks dat dit kwalitatief een hele goede versterker is ben ik bang dat ie qua vermogen nogal wat tekort gaat schieten. De bedoeling is dan ook om deze te verkopen en een vierkanaals versterker aan te sluiten die meer vermogen leveren (liefst zo'n 4x100W RMS). Mogelijk komt er in de toekomst nog een aparte subwoofer bij (10-inch) met versterker, mocht de bass niet toereikend zijn.

Waar deze mooie dag even mee afgesloten moest worden is het wijzigen van m'n openingspost... Zie aldaar!
Last edited by kevin.broke on ThuMar31, 2005 3:33:42 AM, edited 3 times in total.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Is het een radio met 4 gaatjes erin, zo ja, neem 4 redelijk passende psijkers, en ga daarmee kloten, is et dr zoeen waarbij je aan de zijkant dr iets tussen moet steken, probeer eens een slotplaatje van een pc (als je een vlakke kunt vinden)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

IceByte wrote:Is het een radio met 4 gaatjes erin, zo ja, neem 4 redelijk passende psijkers, en ga daarmee kloten, is et dr zoeen waarbij je aan de zijkant dr iets tussen moet steken, probeer eens een slotplaatje van een pc (als je een vlakke kunt vinden)

hey man, thanx for the tip.. slotplaatje had ik al geprobeerd, is niet plat genoeg! Ik ga morgen in m'n pauze gewoon ff schooien bij de auto-audiozaak.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

goh, ik ga best hard hier trouwens zie ik... >>>

Totaal berichten: 581
[1.03% van het totaal / 10.02 berichten per dag]

q01z maar eens even inhalen denk ik :P

Post Reply