Veel rijplezier met de GT en hou ons op de hoogte van je bezigheden MET FOTO'S
[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)
Moderator: webmasters
-
CitroënAXDriver
- AX Master

- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
GEFELICITEERD met je nieuwe aankoop
Veel rijplezier met de GT en hou ons op de hoogte van je bezigheden MET FOTO'S
Veel rijplezier met de GT en hou ons op de hoogte van je bezigheden MET FOTO'S
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kakanox wrote:....Handelen op z'n Kevins!
vorige week: Vollederen ZX-interieur aangeschaft bij iemand in Nijmegen voor 200 euro (gereserveerd, nog niet afgehaald).
afgelopen zondag: gelezen over een Kadettfreak die 180 uur gestoken heeft in het verkleinen van een vollederen Senator-interieur (van dat mooie gevouwen leer).GEEN zin in dus!
ZX-interieur dus te koop gezet... voor 350 euro (spot the difference)
gisteren: ZX-interieur verkocht voor 300 euro, ook al direct 100 euro aanbetaald gekregen.
vannacht: gemaild voor een Chic-interieur, waarvan ik wist dat het er nog lag (voor 100 euro)
vanochtend: Chic-interieur bevestigd gekregen, originele GT-interieur te koop gezet. Koper ZX-interieur gemaild dat hij het op kan halen in Nijmegen en daar ook direct die 200 euro afleggen
ik heb dus dadelijk een paar flapjes + een Chic-interieur winst...
Das idd lekker handelen
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
CitroënAXDriver
- AX Master

- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Joris wrote:Nu is jasmijn niet meer bij de club![]()
Maar jij hebt een mooie wagen erbij
Ach, we zullen Jasmijn echt nog wel eens vaker zien hoor
Leren interieur = VET CHIC hihi
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
IceByte
- AX Master Spammer

- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Zijn wel torx bouten, dus dat is wel ff kijken of je die ook hebt, aan de kant van de handrem moet je dat stuk plastic dr wel af slopen
Achterbank is simpel, zittin is een kwestie van trekken, rugleuning is wat lastiger, tenzij je al een gedeelde achterbank hebt, dan is het zo gedaan
Ik heb een heel interieur uitgebouwd en weer ingebouwd in een uur tijd (inclusief vloerbedekking), geeft al wel aan hoe simpel het is.
Achterbank is simpel, zittin is een kwestie van trekken, rugleuning is wat lastiger, tenzij je al een gedeelde achterbank hebt, dan is het zo gedaan
Ik heb een heel interieur uitgebouwd en weer ingebouwd in een uur tijd (inclusief vloerbedekking), geeft al wel aan hoe simpel het is.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Zo, hier even een iets uitgebreidere update over wat ik allemaal van plan ben met de zilvergrijze GT!
Ik heb 'm vandaag opgehaald, en hij rijdt gewoon super! Stuurt stukken beter dan een Plaisir met 155/80R13 bandjes (heb nu 185/55R14 geloof ik), en de hele auto zelf is ook duidelijk stijver. Hij is overigens wel duidelijk trager dan de Plaisir (met de snelle 1.4 erin uiteraard), alleen op de snelweg in 5 heeft ie wat meer trekkracht (komt ongetwijfeld door de lange overbrengingen van de Rallye-bak in de Plaisir). Heb vandaag de 180 km/h heel even aangetipt, daar zit ie best vlot aan, bij iets van 5200 r/min als ik het goed gezien heb. Er zit wel 190 km/h in denk ik. Ghehe, ik heb vandaag al ong. 180 km afgelegd...
...ik heb vandaag ook alvast de originele radio verwijderd, kreeg helaas mijn eigen radio niet los uit de Plaisir (miste die dingetjes die je erin moet prikken!), dus twijfel nu of ik moeite ga doen om nieuwe dingetjes te krijgen of dat ik gewoon een nieuwe tweedehandse headunit koop.
Het regende vandaag dus ik zag het niet echt zitten om te gaan lopen hannesen met stoelen enz. Ik hoop eigenlijk dat het morgenavond niet regent, dan gaat nl. het leren interieur erin (als het wel regent waarschijnlijk ook trouwens, want het stoffen interieur wordt waarschijnlijk vrijdag opgehaald). Mocht ik daarna nog tijd overhouden, dan ga ik even kijken naar waarom het blok trilt als ik achteruit rijd, ik gok het zelf voorlopig op een gaar rubber ergens (bijv. motorsteun ofzo), maar eigenlijk heb ik g??n idee...
Daarna ga ik alvast de bekabeling trekken voor m'n versterker, de bedoeling is dat die onder de achterbank gaat komen. Als het licht genoeg is ga ik meteen even ISO-connectors aan de kabeltjes uit het dashboard solderen, netjes krimpkous eromheen uiteraard, zodat ik niet w??r 3x opnieuw de radio naar voren hoef te halen omdat er iets niet klopt. Het geheel gaat er later weer uit, in de plaats ervan komt een computersysteem, maar dit hele systeem ga ik zo inbouwen dat ik de ISO-connectors intact kan laten, zodat het er heel snel uit kan, mocht dat nodig zijn.
Ook heb ik speakers besteld - de audio wordt voorlopig waarschijnlijk als volgt:
Links: Alpine SXE-1750S
Composet met dome-tweeter en 16,5cm mid. RMS vermogen 45W, piekvermogen 280W. Frequentiebereik 60 Hz - 20 kHz. Gevoeligheid 90 dB 1W/1m. De mids komen voor in de flessenhouders, komt een plastic+MDF kistje omheen met antraciet speakerdoek eroverheen. De tweeters monteer ik tegen de A-stijl. Deze speakers worden d.m.v. het bijgeleverde crossoverfilter aangesloten op het voorste kanaal van de versterker. Hier wordt een 80-110 Hz cutoff-filter gebruikt om te zorgen dat deze speakers geen echte bass te verwerken krijgen.
Rechts: Pioneer TS-A2011
8-inch (!) 3-weg fullrange-speaker met een uitzonderlijk volle bass en warme, maar niet te agressieve mid/hoog. Frequentiebereik 25 Hz - 30 kHz. Gevoeligheid 93 dB 1W/1m. RMS vermogen 90W, piekvermogen 350W. Deze speakers worden aangesloten op het achterste kanaal van de versterker en krijgen dus "de volle laag" te verwerken, mogelijk nog met wat extra bass.
De versterker die dit alles moet aansturen is de Infinity RA5004. Deze versterker levert 4x50W RMS. Ondanks dat dit kwalitatief een hele goede versterker is ben ik bang dat ie qua vermogen nogal wat tekort gaat schieten. De bedoeling is dan ook om deze te verkopen en een vierkanaals versterker aan te sluiten die meer vermogen leveren (liefst zo'n 4x100W RMS). Mogelijk komt er in de toekomst nog een aparte subwoofer bij (10-inch) met versterker, mocht de bass niet toereikend zijn.
Waar deze mooie dag even mee afgesloten moest worden is het wijzigen van m'n openingspost... Zie aldaar!
Ik heb 'm vandaag opgehaald, en hij rijdt gewoon super! Stuurt stukken beter dan een Plaisir met 155/80R13 bandjes (heb nu 185/55R14 geloof ik), en de hele auto zelf is ook duidelijk stijver. Hij is overigens wel duidelijk trager dan de Plaisir (met de snelle 1.4 erin uiteraard), alleen op de snelweg in 5 heeft ie wat meer trekkracht (komt ongetwijfeld door de lange overbrengingen van de Rallye-bak in de Plaisir). Heb vandaag de 180 km/h heel even aangetipt, daar zit ie best vlot aan, bij iets van 5200 r/min als ik het goed gezien heb. Er zit wel 190 km/h in denk ik. Ghehe, ik heb vandaag al ong. 180 km afgelegd...
...ik heb vandaag ook alvast de originele radio verwijderd, kreeg helaas mijn eigen radio niet los uit de Plaisir (miste die dingetjes die je erin moet prikken!), dus twijfel nu of ik moeite ga doen om nieuwe dingetjes te krijgen of dat ik gewoon een nieuwe tweedehandse headunit koop.
Het regende vandaag dus ik zag het niet echt zitten om te gaan lopen hannesen met stoelen enz. Ik hoop eigenlijk dat het morgenavond niet regent, dan gaat nl. het leren interieur erin (als het wel regent waarschijnlijk ook trouwens, want het stoffen interieur wordt waarschijnlijk vrijdag opgehaald). Mocht ik daarna nog tijd overhouden, dan ga ik even kijken naar waarom het blok trilt als ik achteruit rijd, ik gok het zelf voorlopig op een gaar rubber ergens (bijv. motorsteun ofzo), maar eigenlijk heb ik g??n idee...
Daarna ga ik alvast de bekabeling trekken voor m'n versterker, de bedoeling is dat die onder de achterbank gaat komen. Als het licht genoeg is ga ik meteen even ISO-connectors aan de kabeltjes uit het dashboard solderen, netjes krimpkous eromheen uiteraard, zodat ik niet w??r 3x opnieuw de radio naar voren hoef te halen omdat er iets niet klopt. Het geheel gaat er later weer uit, in de plaats ervan komt een computersysteem, maar dit hele systeem ga ik zo inbouwen dat ik de ISO-connectors intact kan laten, zodat het er heel snel uit kan, mocht dat nodig zijn.
Ook heb ik speakers besteld - de audio wordt voorlopig waarschijnlijk als volgt:
Links: Alpine SXE-1750S
Composet met dome-tweeter en 16,5cm mid. RMS vermogen 45W, piekvermogen 280W. Frequentiebereik 60 Hz - 20 kHz. Gevoeligheid 90 dB 1W/1m. De mids komen voor in de flessenhouders, komt een plastic+MDF kistje omheen met antraciet speakerdoek eroverheen. De tweeters monteer ik tegen de A-stijl. Deze speakers worden d.m.v. het bijgeleverde crossoverfilter aangesloten op het voorste kanaal van de versterker. Hier wordt een 80-110 Hz cutoff-filter gebruikt om te zorgen dat deze speakers geen echte bass te verwerken krijgen.
Rechts: Pioneer TS-A2011
8-inch (!) 3-weg fullrange-speaker met een uitzonderlijk volle bass en warme, maar niet te agressieve mid/hoog. Frequentiebereik 25 Hz - 30 kHz. Gevoeligheid 93 dB 1W/1m. RMS vermogen 90W, piekvermogen 350W. Deze speakers worden aangesloten op het achterste kanaal van de versterker en krijgen dus "de volle laag" te verwerken, mogelijk nog met wat extra bass.
De versterker die dit alles moet aansturen is de Infinity RA5004. Deze versterker levert 4x50W RMS. Ondanks dat dit kwalitatief een hele goede versterker is ben ik bang dat ie qua vermogen nogal wat tekort gaat schieten. De bedoeling is dan ook om deze te verkopen en een vierkanaals versterker aan te sluiten die meer vermogen leveren (liefst zo'n 4x100W RMS). Mogelijk komt er in de toekomst nog een aparte subwoofer bij (10-inch) met versterker, mocht de bass niet toereikend zijn.
Waar deze mooie dag even mee afgesloten moest worden is het wijzigen van m'n openingspost... Zie aldaar!
Last edited by kevin.broke on ThuMar31, 2005 3:33:42 AM, edited 3 times in total.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
IceByte wrote:Is het een radio met 4 gaatjes erin, zo ja, neem 4 redelijk passende psijkers, en ga daarmee kloten, is et dr zoeen waarbij je aan de zijkant dr iets tussen moet steken, probeer eens een slotplaatje van een pc (als je een vlakke kunt vinden)
hey man, thanx for the tip.. slotplaatje had ik al geprobeerd, is niet plat genoeg! Ik ga morgen in m'n pauze gewoon ff schooien bij de auto-audiozaak.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM


