Brutus wrote:Hmmm.. als ik in een tunnel rijd dan mag ie wel heel kort zijn wil ik de ruitenwissers aanhouden.. dus dan is het ontvangst ook niet snel weg en dus ook geen ergenis lijkt me..
Maar is de tunnel langer en daardoor de radio-ontvangst ook weg...dan zal ik de wisser niet eens aanhouden.. dus wederom ook geen ergenis lijkt me...
Vergeef me dat ik zo bijdehand ben.. Maar na 20 unive-formulieren en 4 IBG formulieren kan mijn dag niet meer stuk....
Dat doe ik dus normaal gesproken ook, korte tunnel gewoon lekker aan laten, lange tunnel gewoon uit.
Alleen sommige tunnels lijken soms tijdens een flinke regenbui gewoon vol met water te liggen, en dan doe ik dus wel de ruitenwisser aan.
Genieten Brutus dat is met open raampjes in een lange tunnel naar je eigen geluidje luisteren Zeker met die Sebring van jou ! Toch maar een beetje afzakken vanuit dat noorden dan h?!
Ik wou net zeggen tunnels zijn goed man. Zeker als ze een lekkere echo hebben. En dan maar gas geven met je raam open. Heerlijk
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sgurk wrote:Genieten Brutus dat is met open raampjes in een lange tunnel naar je eigen geluidje luisteren Zeker met die Sebring van jou ! Toch maar een beetje afzakken vanuit dat noorden dan h?!
Ik weet het... Heb twee weekenden de lange tunnels van Antwerpen aangedaan... Heb gewoon 4 euro toll betaald om nog een extra tunnel te kunnen pakken... Ja ja.. het is zeker genieten met die sebring...
zoals bliksem stoort op tv en radio, zo stoort elke vonk ook electronica.
als je dynamo of electromotor (ruitewisser/aanjager) wat minder wordt produceert deze vonkjes op de koolborstels/assen.
een ontstoorder tussen de accu / dynamo ontstoord deze interferentie.
je kan ze overal los kopen, let bij flinke ICE wel even op het maximum watts wat erdoorheen mag.
een ontstoorder is gewoon wat ferrietkraaltjes, wat condensatoren en wat elco`s, om de storende frequenties te filteren.
dit probleem is heel simpel je hebt je versterker tegen de achterbank geschroeft,...... DIT IS FOUT!!!!! op je achterbank staat massa en nu staat er dus ook massa op je versterker dit mag nooit!!!!!!!
er staat nu massa op iets waar geen massa op hoort te staan!!
alleen op de min aansluiting hoort massa te staan niet op de kast,....
oplossing je versterker op een stuk hout schroeven en die vervolgens tegen je achterbank aanschroeven,.................
en voila weg geluid,....
hoe erg je dit geluid hoort hangt ook af aan wat voor versterker je hebt de eene kan er wat beter tegen als de ander,..........
de ander eventueele oorzaken zijn al beschreven,........(plus langs signaal of speaker kabel ,... slechte massa)
voor de massa heb ik ook nog wel een tip zet je kabel met een dikke parker vast op een plaats waar 2 of meerdere delen samen komen bijv onder je achter bank
en voor de rest staan er dingen bij waar mijn oren van gaan flapperen dat zijn echt onzin dingen en zo'n filter is altijd laatste oplossing dit hoeft nml normaal gesproken niet,.........
misschien moet je is kijken als je je radio nog een keer aarde laat maken moet je gewoon een dikke aardedraad nemen en die op een schroefje van je radio zetten en dan aarde maken op je auto
Versterker tegen de achterbank is inderdaad niet optimaal... maar zal niet voor veel problemen zorgen omdat er lak op je bank zit..
Hier zit vervolgens je probleem. Wat je moet doen is het punt waar je je massa haalt voledig blank maken.
Een goed massa punt is: 1 van de bouten waarmee je achterbank bevestigd zit losdraaien... en dan de zwarte lak er met bijv een dremel volledig vanaf halen.... Nu heb je een mooi massa punt en dit lost de meeste fluitjes uit het audio systeem op.