Wie kan mij helpen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Low-D
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 54
Joined: MonFeb07, 2005 7:36:16 PM

Wie kan mij helpen

Post by Low-D »

Na het starten van onze ax rijd hij een stuk goed en dan begint hij te stotteren, en af te slaan weer starten en stotteren afslaan. In de achteruit rijd hij wel goed. Na een paar keer starten stotteren heeft hij er helemaal geen zin meer in en start hij ook niet meer heb het gevoel dat ik hem tijdens het rijden verzuip. Als hij een goede tijd heeft stil gestaan start hij weer en kan ik er een km of 5 mee rijden zonder probleem . Iemand een idee baal er erg van, ben niet zo geweldig thuis in de motor maar hoop dat ik het zelf kan fixen GreetzZz Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly


http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik ben denk ik net zo handig als jou als het om motoren gaat,....maar als ik dit lees lijkt het er idd ip dat hij verzuipt.

De lamba sensor...(zit in je spruitstuk) meet de motor temperatuur ... ik denk dat het m hierin zit...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Gizart
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: TueMar02, 2004 6:23:30 PM
Location: NoordNederland
Contact:

Post by Gizart »

Moet ik mijn lambda sensor meesturen met de koplampen? ( tis van een 1.1i) Geen idee of er verschil in zit.
Don't let sensible people talk you out of your dreams.
205 1.9 GTI³

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

volgens mij meet de temp sensor de temp ...in je radiator

de lambda sensor meet de hoeveelheid lucht in je uitlaat gas.
een
zouden allebij de bron van dit kwaad kunnen zijn
de lambda sensor begint pas als hij heet is(na 5 min?)
de ecu krijgt een signaal waarop hij rijk arm afregelt
de tempsensor zou een blijvend koud signaal door kunnen geven of een draad breuk geeft t zelfde resultaat. hoe warmer hij wordt hoe minder weerstand.
Als je de 2 pinnen aan de stekker doorverbind krijgt hij dus een heet signaal en zou je ax moeten starten als het hier aan ligt.
kapote lambda? trek de aansluitingen eraf als ie t wel blijft doen....

veel plezier


:lol:

Low-D
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 54
Joined: MonFeb07, 2005 7:36:16 PM

Post by Low-D »

Zou het mogelijk zijn dat doordat we met veel te weinig koelvloeistof gereden hebben de motor afsloeg en niet meer wou starten doordat ie overhit was greetzZz Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly


http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

bz10 wrote:volgens mij meet de temp sensor de temp ...in je radiator

de lambda sensor meet de hoeveelheid lucht in je uitlaat gas.
een
zouden allebij de bron van dit kwaad kunnen zijn
de lambda sensor begint pas als hij heet is(na 5 min?)
de ecu krijgt een signaal waarop hij rijk arm afregelt
de tempsensor zou een blijvend koud signaal door kunnen geven of een draad breuk geeft t zelfde resultaat. hoe warmer hij wordt hoe minder weerstand.
Als je de 2 pinnen aan de stekker doorverbind krijgt hij dus een heet signaal en zou je AX moeten starten als het hier aan ligt.
kapote lambda? trek de aansluitingen eraf als ie t wel blijft doen....

veel plezier


:lol:


De temperatuur meet hij (als het gaat om koelvloeistof) via de sensor in je thermostaathuis...

Die in je radiator is een sensor voor je fan!

Ik denk dat je het ook nog wel kan zoeken in de ontsteking... Ik heb soortgelijk probleem gehad...

Low-D
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 54
Joined: MonFeb07, 2005 7:36:16 PM

Post by Low-D »

nu start hij af en toe en stationair lopen wil hij wel maar als ik ermee wil rijden slaat hij zo ineens af ????????
Never drive faster than your guardian angel can fly


http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

XsaraVTR wrote:nu start hij af en toe en stationair lopen wil hij wel maar als ik ermee wil rijden slaat hij zo ineens af ????????


en er branden geen lampjes of zoiets?
Het is ineens afgelopen en je rijdt met de motor uit.. stroom weg etc?

Low-D
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 54
Joined: MonFeb07, 2005 7:36:16 PM

Post by Low-D »

nee stroom doet het gewoon optimaal maat lijkt wel of dat hij te veel/weinig benzine krijgt of lucht pakt weet het niet greetzZz Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly


http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

XsaraVTR wrote:Zou het mogelijk zijn dat doordat we met veel te weinig koelvloeistof gereden hebben de motor afsloeg en niet meer wou starten doordat ie overhit was greetzZz Lodie


als ie loopt, lopt ie dan nog wel mooi zonder tikken enzo? want als ie oververhit is geweest kun je flinke motorschade aan overhouden..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Low-D
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 54
Joined: MonFeb07, 2005 7:36:16 PM

Post by Low-D »

loopt perfect stationair geen rare geluiden dus dat kan het als het goed is niet zijn greetzZz Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly


http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/

Low-D
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 54
Joined: MonFeb07, 2005 7:36:16 PM

Post by Low-D »

heb er vandaag weer een stukje mee gereden maar bij het overschakelen naar de drie en bij 80 graden sloeg ie af snap er echt helemaal niets van greetzZz Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly


http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/

xantiarules
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueMay10, 2005 2:42:10 PM
Location: heemstede

Post by xantiarules »

Misschien is je brandstoffilter wat aan het verstoppen... 5 euri bij de brezan. Linker kant, onder de dorpel, net voor je achterwiel. LET OP, pijltje op de filter moet naar achteren wijzen!! (citroen logica?? ;-))
Succes

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

dit klinkt heel erg bekent.

als ik het goed begrijp stopt ie ermee zodra ie warm is en zodra hij weer iets afgekoelt is start ie weer?

als dit zo is dan ken ik het probleem.
heb ik met me BX ook gehad.

die AX het is een injectie toch?
zoja: dan denk ik dat je ontstekkingsmodule kapot is.
deze dingen zijn schreeuwend duur om te vervangen.
ik betaalde toen rond de 80 euro voor dat ding.
maar als ik jouw probleem zo lees zou ik als ik jouw was eerst daar gaan zoeken.
die dingen gaan best wel veel kapot.
zodra hij warm wordt werkt ie niet meer.

zodra ie is afgekoelt werkt ie weer een minuut of 5...

maar ik denk dat het dat is.

succes...
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

Post Reply