drukgroep vervangen en nu....
Moderators: denny, vtspower, webmasters
drukgroep vervangen en nu....
Ik heb pasgeleden een rood gtje gekocht, hij schakelde niet goed dus heb ik de drukgroep vervangen....
Wat mij op viel was dat er een behoorlijk nieuwe drukgroep inzat, het lager liep niet echt beroerd maar was wel flink ingesleten op de veren.
Iemand een idee hoe dit kan?
verder peipt/ kraakt hij over de drempels maar is een soort van rubber kraak. Dus draagarmen aandraaien?
verder lijkt t of ie bij lage toerentallen op minder cylinders loopt, bij hogere toerentallen begint hij weer lekker te spinnen. Zou dit koppakking zijn?
(geen bellen wel n btje mayo in de radiator loopt niet warm)
met n plantenspuit getjekt op lekstoom bougies
ik ga binnenkort maar eens kompressie testen
heeft iemand andere ideen?
Wat mij op viel was dat er een behoorlijk nieuwe drukgroep inzat, het lager liep niet echt beroerd maar was wel flink ingesleten op de veren.
Iemand een idee hoe dit kan?
verder peipt/ kraakt hij over de drempels maar is een soort van rubber kraak. Dus draagarmen aandraaien?
verder lijkt t of ie bij lage toerentallen op minder cylinders loopt, bij hogere toerentallen begint hij weer lekker te spinnen. Zou dit koppakking zijn?
(geen bellen wel n btje mayo in de radiator loopt niet warm)
met n plantenspuit getjekt op lekstoom bougies
ik ga binnenkort maar eens kompressie testen
heeft iemand andere ideen?
Ik zie niet hoe een slechte mengverhouding 1 cilinder zou nekken.
zonder lambda sensor moeten ook al mijn cilinders het doen... zal warschijnlijk wel wat rijker blijven draaien maar zonder lamda rijd je sowieso al tot ie warm is..
wat ik kan bedenken zo gauw is
of slechte compressie op 1 cilinder (koppakking/ veren)
geen vonken op 1 cilinder
ik vind de koppakking de meest voor de hand liggende optie
dus compressie testen(tering eind naar eindhoven maja kan ik met korting wel weer de hele reut halen meteen ook maar luchtfilter oliefilter olie enzo verschonen
zonder lambda sensor moeten ook al mijn cilinders het doen... zal warschijnlijk wel wat rijker blijven draaien maar zonder lamda rijd je sowieso al tot ie warm is..
wat ik kan bedenken zo gauw is
of slechte compressie op 1 cilinder (koppakking/ veren)
geen vonken op 1 cilinder
ik vind de koppakking de meest voor de hand liggende optie
dus compressie testen(tering eind naar eindhoven maja kan ik met korting wel weer de hele reut halen meteen ook maar luchtfilter oliefilter olie enzo verschonen
He,
Lopen op drie cylinders heeft (bijna) altijd te maken met ontsteking.. als het je compressie zo zijn zou ie het op hoge toeren tallen ook moeten doen. Hoogstwaarschijnlijk 1 van je boegiekabels. Als je dan vanuit laag toeren tal volgas geeft vonkt ie., en dan slaat de vonk ergens anders heen. Je kunt kijken of er ergens op de kabel bij je bougie een wit stipje zit. Dit is echter alleen een indicator, zelfs als je niks kunt zien kunnen ze nog kapot zijn. Dus ff nieuwe bougie's en boegiekabels erop zetten, is het hoogstwaarschijnlijk weg.
Die kraak bij de drempels die je hebt is waarschijnlijk het rubber tussen je stabbie stang en het klemmetje op je draagarm.. haal het klemmetje ens los(moeren 1 voor 1 stapje losdraaien ivm met breken klemmetje) trek dan de rubber eraf en smeer je stang in met wat vet, rubber erop en hopeijk probleem verholpen.
Lopen op drie cylinders heeft (bijna) altijd te maken met ontsteking.. als het je compressie zo zijn zou ie het op hoge toeren tallen ook moeten doen. Hoogstwaarschijnlijk 1 van je boegiekabels. Als je dan vanuit laag toeren tal volgas geeft vonkt ie., en dan slaat de vonk ergens anders heen. Je kunt kijken of er ergens op de kabel bij je bougie een wit stipje zit. Dit is echter alleen een indicator, zelfs als je niks kunt zien kunnen ze nog kapot zijn. Dus ff nieuwe bougie's en boegiekabels erop zetten, is het hoogstwaarschijnlijk weg.
Die kraak bij de drempels die je hebt is waarschijnlijk het rubber tussen je stabbie stang en het klemmetje op je draagarm.. haal het klemmetje ens los(moeren 1 voor 1 stapje losdraaien ivm met breken klemmetje) trek dan de rubber eraf en smeer je stang in met wat vet, rubber erop en hopeijk probleem verholpen.
Ax is back
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
vonk testen heb ikt och anders egleerd;
stop een lange geaarde schroevendraaier in de bougie kabel en zorg dat deze ongeveer 1cm van bijv. je motortakel punt afhangt/ligt. dan starten.. je zou dan een overspringende vonk moeten hebben.
Test zo alles.
als je verdelerkap goed is kan het ook gewoon zijn dat je bobine/module niet goed meer is waardoor het signaal gewoon niet sterk genoeg is
stop een lange geaarde schroevendraaier in de bougie kabel en zorg dat deze ongeveer 1cm van bijv. je motortakel punt afhangt/ligt. dan starten.. je zou dan een overspringende vonk moeten hebben.
Test zo alles.
als je verdelerkap goed is kan het ook gewoon zijn dat je bobine/module niet goed meer is waardoor het signaal gewoon niet sterk genoeg is
ja hoor het was een bougiekabel!
ik heb ze er gewoon een voor een uitgetrokken met draaiende motor,
bij drie ging ie erg belabberd draaien maar een merkte je geen verschil...
dit scheelt al een hoop met optrekken!
nu de topsnelheid!
tot 160 trekt ie best goed door maar daarna heb je echt geduld nodig...
dus toch maar een compressie testje denk ik.
ik heb ze er gewoon een voor een uitgetrokken met draaiende motor,
bij drie ging ie erg belabberd draaien maar een merkte je geen verschil...
dit scheelt al een hoop met optrekken!
nu de topsnelheid!
tot 160 trekt ie best goed door maar daarna heb je echt geduld nodig...
dus toch maar een compressie testje denk ik.