Dat heb je dus weer in allemaal verschillende soorten en merken staan bij de Halfords. Mijn vraag, zijn er mensen die velgenreiniger gebruiken op dit forum? Helpt het echt? En welk merk is dan het beste?
ikke niet, meeste van die zooi bevat zoutzuur en moet binnen enkele minuten van de velgen af.
wat ik doe is proberen iedere vrijdag ze te wassen met sponje en autoshampoo
Ja ik was ze ook gewoon regelmatig met autoshampoo. Het leek me ook al erg agressief spul, 1 velg tegelijk behandelen, als het op je banden komt meteen verwijderen en de werking van je remmen controleren
Klinkt als: Velgenreiniger maakt meer kapot dan je lief is!
Ik stond er vandaag nog mee in m'n handen bij de Brezan. 8 euro de halve liter. Volgensmij zit er goudstof in, voor die prijs....
Toch maar autoshampoo gebruikt inderdaad.
Bij Bogamat hebben ze nog rielekst spul daarvoor Joost > das nog uit de goeie ouwe tijd volgens Bart (de ouwe eigenaar).
Een of ander eigenbrouwseltje is het, dat aangemengd moet worden met water > dat maakt werkelijk alles schoon. Kzal es vragen of het er nog is. Zo ja, geef ik je wel een monstertje van die meuk.
Gewoon dat spul kopen wat ze op tv altijd gebruiken om alles schoon te maken hoe heet het ook al weer zag der nogal rose uit, heb ik heel veel mee schoon gemaakt en werkte ergggg goed
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Als ze egt vies zijn(je krijgt het er niet meer met shampoo af), gebruik dan BRANDSPIRITUS.... is een heel erg sterke ontvetter... gaat alle zooi er vanaf. Als je klaar bent... gewoon wassen en daarna in de was zetten
Ik maak ze dus vrijwel elke week schoon, gewoon met autoshampoo. Maar er zitten nu een paar hardnekkige kleine plekjes op die amper weg willen. Na heel hard boenen wil het het er wel af. Vandaar dat ik dus bij de Halfords met velgenreiniger in mijn handen stond maar vond het ook erg duur. Daarom vroeg ik het hier eerst maar even. Al staan er ook wel weer leuke dingen op die fles, zo zou het vuilafstotend zijn waardoor je velgen minder snel vies worden. Geloof ik eigenlijk niet zo in maar goed...
Mja, ik gebruik altijd velgenreiniger van de aldi (is maar 1x/jaar) M'n pa heeft toen 25 busjes meegebracht Werkt perfect, ook voor alu velgen (vandaag nog gebruikt op de wagen van m'n ouders). Heb gehoord van iemand dat VANISH (juist ja dat wasmiddel) erg goed zou werken als velgenreiniger. Zal t eens uittesten binnenkort als k t niet vergeet
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
menmulder wrote:Gewoon dat spul kopen wat ze op tv altijd gebruiken om alles schoon te maken hoe heet het ook al weer zag der nogal rose uit, heb ik heel veel mee schoon gemaakt en werkte ergggg goed
Ik gebruik wel velgenreiniger en het werkt prima. Het komt echt niet zo spits hoor met die tijd. Je kunt het rustig een paar minuten laten zitten voordat je het afspuit. Het is toch niet voor niets velgenreiniger... anders stond er wel afbijt op
Ik gebruik ook velgenreiniger van Turttle. Werkt goed maar stinkt als de ziekte.
Maar met een sponsje en autoshampoo is ook wel te doen. Als je tenminste iedere week poetst, anders krijg ik het er in ieder geval niet meer helemaal vanaf.