Achterklep volledig vlak maken....hoe en waarmee?

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

AX_POWAH wrote:Hoe je t t beste kunt doen bij nieuw type:

* Een aluminium plaatje maken wat precies in de kentekenruimte valt, wat vastgepopt zit dmv een profiel zodat t nie kan bewegen,
* De loze ruimte erachter opvullen met pur zodat ie helemaal niet meer kan bewegen
* Aan de voorkant met polyester dichtmaken
* heel veel schuren en zo min mogelijk plamuren tot ongeveer 800 waterproof
* Niet met de hand schuren maar altijd met n blok dan kun je t glad krijgen maar er moet zoiezo veel tijd in want polyester moet uitwerken

Mijn resultaat zien jullie vanzelf

Geert

Ps en idd de plexiglas plaat was niet ideaal maar zeker een goede oplossing...niet de beste! De engelse doen t exact zo


geert heb je nog aanvullingen hier op ?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Onder het motto ....keep it simple....heb ik gewoon de uitsparing eruit geslepen......ik ga er een plaat tegenaan montagekitten......en het dikteverschil opvullen met plamuur.......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Je hebt veel kans dat dit gaat scheuren + dat de klep nu ontzettend is verzwakt!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: ThuFeb10, 2005 10:34:41 PM
Location: Hapert

Post by Figuur »

Ik snap niet wat er mis is met de originele achterklep. Ik vind het zo kaal en hoekig zonder nummerbord.
Ik zou gewoon iets anders verzinnen dan die klep vlak maken. Plexiglas plaat voor het nummerbord maken evenwijdig met de achterklep, lijkt me ook wel mooi. Of iets van traanplaat achter het nummerbord wat er rondom uitsteekt, als dat past.

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Helemaal eens met Figuur! Ik vind zo'n strakke achterklep helemaal niks, lijkt net een halve koektrommel ofzo! Maar goed smaken verschillen dus iedereen moet lekker doen wat hij/zij mooi vind :)

Lijkt me trouwens wel een heel karwei om de achterklep echt helemaal strak te maken!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

AX_POWAH wrote:Je hebt veel kans dat dit gaat scheuren + dat de klep nu ontzettend is verzwakt!


Door er een plaat achter te verlijmen met de beste montagekit die ik kan vinden zijn beide problemen uit de lucht 8) .....hoop ik......ik heb nl al geslepen :wink: :oops:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Anouschka wrote:Helemaal eens met Figuur! Ik vind zo'n strakke achterklep helemaal niks, lijkt net een halve koektrommel ofzo! Maar goed smaken verschillen dus iedereen moet lekker doen wat hij/zij mooi vind :)

Lijkt me trouwens wel een heel karwei om de achterklep echt helemaal strak te maken!


Juist omdat het moeilijk is, is het een ultieme uitdaging......en je krijgt weer iets apartere auto......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Ja ok das waar! Maar ik ben er niet echt weg van dus die uitdaging ga ik maar niet aan :wink:

User avatar
Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 334
Joined: MonNov15, 2004 8:42:53 PM
Location: Hattem

Post by Wolfje »

ZX_2L_16V wrote:zoveel mogelijk opvullen , plaatstaal erover, en netjes !!! afwerken...

kost je wat tijd , maar kan wel ...

kijk maar naar al die belgen..die lukt het toch ook....

en ons allen fast eddie

Image die is toch echt wel strak , vraag anders aan hem hoe die het gedaan heeft

Die is inderdaad wel strak van DICHTBIJ maar als je erachter rijd met je koplampen erop lijkt t net of er miljoenen kleine deukjes zitten.tis maar wat je mooi vind....
I don't like my AX,I love it!!!

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: ThuFeb10, 2005 10:34:41 PM
Location: Hapert

Post by Figuur »

Het is wel vet om iets apparts te hebben inderdaad. Maar die klep hebben er al best veel. Ach ik weet het niet wat nou precies het mooiste is. Maar voor die achterlichten zou het wel super zijn als dat rondjes waren, als je begrijpt wat ik bedoel. Hier staat al iets van op het forum over een gozer die dat bij zijn mazda heeft gedaan.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Door er een plaat achter te verlijmen met de beste montagekit die ik kan vinden zijn beide problemen uit de lucht .....hoop ik......ik heb nl al geslepen
Wij spreken elkaar als jij n winter hebt rondgereden met die klep!

@ figuur: er zijn er veel meer met een originele klep en ik vindt t wel super strak en niet iedereen kan t dus ik vindt t wel appart en gaaf!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

(A)X-men
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: ThuSep18, 2003 4:37:48 PM
Location: Torhout/belgi?

Post by (A)X-men »

inderdaad niet iedereen kan da maken! Ik had er ook 1 voor mijn ax der zaten toch al aardig wat werkuurtjes in die strakke klep en onder het motto thief und breid is een vlakke klep echt vet!

greetz

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

niet doen... wordt nooit 100% strak. Die AX van roy... heel leuk maar heb er vandaag nog eens naar gekeken.... het ziet er leuk uit maar het is mooi van ver, en ver van mooi. Het gat is te groot gaat altijd hobbelen. Mooi origineel is niet lelijk!




niet strak!!! ligt meer aan degene die het doet je kunt het echt wel strak krijgen en eerlijk gezegt denk ik dat de manier van geert daarvoor het beste is,....

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

je kunt btw ook een staalplaat pakken en dan +- een rand van een cm groter maken en dan vervolgens de plaat verlijmen en de rand om je achterklep heen zetten aan de achterkant afkitten,.. mooi strak maken klaar,...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Rock's wrote:
AX_POWAH wrote:Je hebt veel kans dat dit gaat scheuren + dat de klep nu ontzettend is verzwakt!


Door er een plaat achter te verlijmen met de beste montagekit die ik kan vinden zijn beide problemen uit de lucht 8) .....hoop ik......ik heb nl al geslepen :wink: :oops:


Ik heb die achterklep gezien en het idee uitgelegd gekregen en ik denk zeker dat het goed mogelijk is.

Post Reply