Blokkeren van de wielen. 185/55/14" Waarom lukt het nie
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Blokkeren van de wielen. 185/55/14" Waarom lukt het nie
Ben al sinds ik de AX gekocht heb. 3 jaar terug ofzo. Al niet helemaal tevreden over het remvermogen.
Nu heb ik er wel een gechipt ZX 1.4i blok in gelepeld. Maar alleen geen grotere remmen erop gezet.
Zitten wel betere schijven en blokken op. Brembo gegroefde schijven en EBC Greenstuff blokken.
Maar nog steeds vind ik het eigenlijk bagger. Het lukt me niet eens om te slippen op asfalt. Nu zaten er standaard 155 brede banden onder en nu 185. Dus logisch dat je minder snel slipt. Maar toch...
Hieft iemand hier ook de 1.1i remuitrusting met brede banden? En zo ja. Is het die persoon gelukt om te slippen?
De remmen achter zijn pas ook vervangen. Inclusief de remcilinders. Vraag me nu af of de hoofdremcilinder wel in orde is.
Nu heb ik er wel een gechipt ZX 1.4i blok in gelepeld. Maar alleen geen grotere remmen erop gezet.
Zitten wel betere schijven en blokken op. Brembo gegroefde schijven en EBC Greenstuff blokken.
Maar nog steeds vind ik het eigenlijk bagger. Het lukt me niet eens om te slippen op asfalt. Nu zaten er standaard 155 brede banden onder en nu 185. Dus logisch dat je minder snel slipt. Maar toch...
Hieft iemand hier ook de 1.1i remuitrusting met brede banden? En zo ja. Is het die persoon gelukt om te slippen?
De remmen achter zijn pas ook vervangen. Inclusief de remcilinders. Vraag me nu af of de hoofdremcilinder wel in orde is.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Lekker is dat dan. Vriend van me heeft een splinternieuwe Seat Ibiza Sport 2.0i. Voor Gev. schijven achter schijven.
Als je daar de rem aantipt lig je al door de voorruit. Zelfs bij 200+ remt ie nog als een dwaas.
Dat wil ik ook! Maar heb pas nieuwe 3 gaats AEZ Ecco velgen gekocht. Dus naar 4 gaats upgraden voor een Peugeot 205 reminstallatie heb ik weinig zin in.
En de schijven en blokken zijn nu splinternieuw.
De enige 3 gaats upgrade zou dus Peugeut 106 remmen zijn of AX 1.4i
Die schijven en blokken zijn maar een heel klein beetje groter. Verwacht ik eigenlijk ook geen wonderen van. Geventileerd zal de enige grote upgrade zijn. Maar dat heb je volgens mij niet 3 gaats.
Als je daar de rem aantipt lig je al door de voorruit. Zelfs bij 200+ remt ie nog als een dwaas.

Dat wil ik ook! Maar heb pas nieuwe 3 gaats AEZ Ecco velgen gekocht. Dus naar 4 gaats upgraden voor een Peugeot 205 reminstallatie heb ik weinig zin in.
En de schijven en blokken zijn nu splinternieuw.
De enige 3 gaats upgrade zou dus Peugeut 106 remmen zijn of AX 1.4i
Die schijven en blokken zijn maar een heel klein beetje groter. Verwacht ik eigenlijk ook geen wonderen van. Geventileerd zal de enige grote upgrade zijn. Maar dat heb je volgens mij niet 3 gaats.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
Zowel met de 1.1i First als met de 1.4i GT lukt het. Met de GT ook met 185 banden. Met de First heb ik nooit breder dan 165 gehad.
Wat je kan proberen is stalen remslangen. Staan o.a. op www.dutchpowertrading.nl volgens mij...
Wat je kan proberen is stalen remslangen. Staan o.a. op www.dutchpowertrading.nl volgens mij...
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
TTF wrote:idd bij mn oude GT hapte ie juist soms wel te erg dat ie onbewust wel eens slipte als ik stevig remde
Dat komt me heel bekend voor! Ik moet echt met belijd remmen anders heb ik onbewust blokkerende wielen

Had het een keer op de snelweg dat ik flink doorreed op de linkerbaan en er voor me neus ff iemand met 90 in ging halen (je kent het wel). Toen moest ik flink in de ankers en gleed ik echt richting die voorganger.... Maar mijn banden zijn ook ZWAAR bagger, dus dat scheelt. Hebben 7 jaar staan uitdrogen

Freude am Fahren.
Schijven van de 1.1i:
238X29X8.0 MASSIEF 3 GATEN
Blokken:
71.9X60.6X16.5 MET SLIJTINDIC
-------------------------
Schijven van de 1.4i en Diesel zijn NIET gelijk:
Diesel is:
247X33X10.0 MASSIEF 3 GATEN
Blokken:
105.0X55.0X18.0 MET SLIJTINDIC
---------------------------
de 1.4i grote schijven uitvoering is 256x29x10.0
---------------------------
De hoofdremcilinders zijn gelijk bij de 1.1i / 1.4i en 1.5D.
Er zit dus wel duidelijk wat verschil in de 1.1i en 1.4i remmen.
Een wat grotere dikkere schijf zal minder snel heet lopen.
Maar van wat ik aan afmeting verschillen zie lijkt het me nog steeds geen wonderen doen verrichten.
Kwaliteit van de banden speelt natuurlijk ook enorm mee. Heb je goeie banden zul je veel minder snel kunnen blokkeren.
Ik kan er toch maar met maximaal 2 personen inzitten. Maar als je met zijn 4en zit lijkt het me toch behoorlijk eng als je hard moet ankeren.
Maar goed. Aangezien veel meer dus niet kunnen blokkeren is er niets stuk. Ben ik in ieder geval dat wijzer!
238X29X8.0 MASSIEF 3 GATEN
Blokken:
71.9X60.6X16.5 MET SLIJTINDIC
-------------------------
Schijven van de 1.4i en Diesel zijn NIET gelijk:
Diesel is:
247X33X10.0 MASSIEF 3 GATEN
Blokken:
105.0X55.0X18.0 MET SLIJTINDIC
---------------------------
de 1.4i grote schijven uitvoering is 256x29x10.0
---------------------------
De hoofdremcilinders zijn gelijk bij de 1.1i / 1.4i en 1.5D.
Er zit dus wel duidelijk wat verschil in de 1.1i en 1.4i remmen.
Een wat grotere dikkere schijf zal minder snel heet lopen.
Maar van wat ik aan afmeting verschillen zie lijkt het me nog steeds geen wonderen doen verrichten.
Kwaliteit van de banden speelt natuurlijk ook enorm mee. Heb je goeie banden zul je veel minder snel kunnen blokkeren.
Ik kan er toch maar met maximaal 2 personen inzitten. Maar als je met zijn 4en zit lijkt het me toch behoorlijk eng als je hard moet ankeren.
Maar goed. Aangezien veel meer dus niet kunnen blokkeren is er niets stuk. Ben ik in ieder geval dat wijzer!

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
Dat gaat me toch wat te ver!
Een upgrade naar een 1.4i reminstallatie gaat nog wel.
Nieuwe klauwen, blokken en schijven. Had ik beter meteen kunnen doen.

Een upgrade naar een 1.4i reminstallatie gaat nog wel.
Nieuwe klauwen, blokken en schijven. Had ik beter meteen kunnen doen.

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Als je remvermogen te laag vind.... stop je trommels ens vol met nieuwe onderdelen.... remcylinders en nieuwe voeringen. Je zult denken:trommels? maar als je ze goed afsteld is het een WERELD van verschil.... meer verschil als je schijven vervangen door betere etc.... je achterkant blijft "duwen". Dus pep je trommels maar ens op.
kosten +/- 120 euro excl montage(als je dit niet zelf kunt)
kosten +/- 120 euro excl montage(als je dit niet zelf kunt)
Ax is back
De trommels zijn al vernieuwd. Zowel de remschoenen als de cylinders.
Maar als de rembekrachting niet zou werken door een gaatje. Dan zou je toch olie moeten verliezen. En dat doet ie niet. Het reservoir blijft vol zitten.
En je pedaal geeft wel flinke tegendruk. Die duw je echt niet dieper. Dan lijkt mij niet dat er ergens een gaatje zit. Blokkeren ging met die 155 brede banden wel. Met de 185 nu niet meer.
Denk dat het remsysteem het gewoon simpelweg niet aankan.
[/quote]
Maar als de rembekrachting niet zou werken door een gaatje. Dan zou je toch olie moeten verliezen. En dat doet ie niet. Het reservoir blijft vol zitten.
En je pedaal geeft wel flinke tegendruk. Die duw je echt niet dieper. Dan lijkt mij niet dat er ergens een gaatje zit. Blokkeren ging met die 155 brede banden wel. Met de 185 nu niet meer.
Denk dat het remsysteem het gewoon simpelweg niet aankan.
[/quote]
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Remslangen voor en achter zijn vorig jaar vervangen.
Misschien moet ik nog harder trappen. Maar dan krijg je het idee dat je het pedaal naar buiten gaat trappen. Lekkage in het systeem is vrijwel uitgesloten.
Misschien moet ik nog harder trappen. Maar dan krijg je het idee dat je het pedaal naar buiten gaat trappen. Lekkage in het systeem is vrijwel uitgesloten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
