Schade > total loss, en nu?!?
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Schade > total loss, en nu?!?
Afgelopen vrijdag besloot een of andere mafkees in de rij bij het stoplicht zijn auto in zijn achteruit te zetten en goed hard zijn trekhaak in mijn AX te rammen. Nu is het overduidelijk zijn schuld en dat gaf hij ook toe, maar de schade aan mijn auto is waarschijnlijk boven de dagwaarde, dus is de auto technisch total loss.
Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Het slaat mijnsinziens namelijk helemaal nergens op dat een auto met alleen een kapotte bumper, grille en morret-koplamp afgeschreven wordt.
Joost
Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Het slaat mijnsinziens namelijk helemaal nergens op dat een auto met alleen een kapotte bumper, grille en morret-koplamp afgeschreven wordt.
Joost
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
Heey Joost,
Ik heb een keer een ongeval gehad waarbij de tegenpartij wegreed. Dit met het gevolg dat een onafhankelijke schade-expert naar mijn auto kwam kijken.
Hieruit kwam vervolgens dat het de schade op 2200 euro taxeerde, ook kon ik de auto achterlaten voor nog eens 50 euro meer, en dan werd ie totalloss verklaard.
Met dit tweede ben ik natuurlijk niet accoord gegaan. Toen ik achter de verzekering van de tegenpartij kwam, kreeg ik dit bedrag gewoon uitgekeerd. Ik heb mijn ax vervolgens zelf laten reparen.
De schade was ongeveer hetzelfde: Voorbumper, grill, koplamp, radiator en de motorkap. Het zag er allemaal erger uit dan het was gelukkig, vandaar die 2200.
Conclusie: ik heb er een beetje geluk mee gehad.
Succes met het hele geval!!!
Ik heb een keer een ongeval gehad waarbij de tegenpartij wegreed. Dit met het gevolg dat een onafhankelijke schade-expert naar mijn auto kwam kijken.
Hieruit kwam vervolgens dat het de schade op 2200 euro taxeerde, ook kon ik de auto achterlaten voor nog eens 50 euro meer, en dan werd ie totalloss verklaard.
Met dit tweede ben ik natuurlijk niet accoord gegaan. Toen ik achter de verzekering van de tegenpartij kwam, kreeg ik dit bedrag gewoon uitgekeerd. Ik heb mijn ax vervolgens zelf laten reparen.
De schade was ongeveer hetzelfde: Voorbumper, grill, koplamp, radiator en de motorkap. Het zag er allemaal erger uit dan het was gelukkig, vandaar die 2200.
Conclusie: ik heb er een beetje geluk mee gehad.
Succes met het hele geval!!!
Grtz, Rik
door je eigen maatschappij laten taxeren op GEBRUIKSWAARDE,
en dan dit verhalen op de tegenpartij, ik heb het vorige maand ook weer gehad.(deurtje)
een rechtbijstandje van 30 euro`s is echt verplichte kost voor alle ax rijders ...
initieel was mijn volcane ook weer total loss
(centraal beheer tegenpartij), nu net deze week 1135 euro ontvangen,
check the difference
die 30 eurootjes doen hun werk wel.
en dan dit verhalen op de tegenpartij, ik heb het vorige maand ook weer gehad.(deurtje)
een rechtbijstandje van 30 euro`s is echt verplichte kost voor alle ax rijders ...
initieel was mijn volcane ook weer total loss
(centraal beheer tegenpartij), nu net deze week 1135 euro ontvangen,
check the difference

wat voor GTI heb je precies
jaartal en km stand
als het echt die onderdelen zijn ben je met zo;n 800 euro wel klaar
en een GTI total loss moet je toch over de 2000 eur gaan (mits nette staat)
tip laten keren (total loss laten verklaren alleen accepteren MET behoud van wrak!)
en dan voor het geld wat onderdelen regelen!
bumper nieuw ongespoten 135 eur gril 25 eur morette 350 per setje?
jaartal en km stand
als het echt die onderdelen zijn ben je met zo;n 800 euro wel klaar
en een GTI total loss moet je toch over de 2000 eur gaan (mits nette staat)
tip laten keren (total loss laten verklaren alleen accepteren MET behoud van wrak!)
en dan voor het geld wat onderdelen regelen!
bumper nieuw ongespoten 135 eur gril 25 eur morette 350 per setje?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Een auto is al total loss wanneer er meer dan 2/3 van de dagwaarde aan schade is. Een auto met een waarde van ?2.000,- is bij een schadebedrag vanaf ?1.334,- al economisch total loss verklaard.
Wanneer je auto technisch total loss verklaard wordt mag je er zelfs nooit de weg meer mee op.
Wanneer je auto technisch total loss verklaard wordt mag je er zelfs nooit de weg meer mee op.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Joost wrote:wat voor GTI heb je precies
Het is een bordeaux-rode AX GTI uit 1992 met 97600km op de teller en met meegespoten bumpers en morrettes:
(met dank aan Arne voor de foto)
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Joost wrote:niet total loss
OK dan, dat stelt me wel gerust. Alleen mijn oom, die Citro?n-dealer is, zei gelijk dat dat wel het geval is. Nou verdenk ik hem er ook wel een beetje van dat hij me een andere auto wil verkopen, maar toch...
Ach ja, je hebt ook wel een beetje gelijk

Hij rijdt gelukkig nog.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
Joost_AX_GTI wrote:Joost wrote:niet total loss
OK dan, dat stelt me wel gerust. Alleen mijn oom, die Citro?n-dealer is, zei gelijk dat dat wel het geval is. Nou verdenk ik hem er ook wel een beetje van dat hij me een andere auto wil verkopen, maar toch...
Ach ja, je hebt ook wel een beetje gelijk![]()
Hij rijdt gelukkig nog.
Ghehe, hij blijft een dealer he? Hij had laatst wel nog een mooie 1.1 staan, met 47dkm....

Saxo.VTS.16v wrote:Wanneer je auto technisch total loss verklaard wordt mag je er zelfs nooit de weg meer mee op.
Klopt niet helemaal... Als de auto technisch total loss is wordt deel 1 ingenomen door de politie. (is ook gebeurd na mijn koprol met de ax; zie mijn wie is wie). Je blijft altijd eigenaar van de auto en mag hem zelf opknappen als je wilt, alleen moet je dan wel eerst naar de RDW om het te laten keuren en je deel 1 terug te krijgen. Het bewijs van inname van je deel 1 is tevens de goedkeuring om rechtstreeks naar de rdw toe te rijden voor je keuring.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Dirk wrote:Als de auto technisch total loss is wordt deel 1 ingenomen door de politie.
Ik had begrepen dat dat alleen het geval was als de auto te zwaar beschadigd is om verder te rijden.
Donderdag komt de schade-expert, dus ik ben benieuwd.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
TTF wrote:nou plaat eens wat fotos van de schade dan ?
Zal ik proberen vanavond te doen.
Ik vond die offerte zelf vrij belachelijk overigens. Ze rekenen voor dat spuiten ? 1100 ex BTW en in totaal ? 450 ex BTW arbeidsloon ofzo.
Het volgende moet worden vervangen:
- Bumper (GTI) (mistlampen zijn nog heel)
- Grille
- Motorkap (had ik nog niet gezien, zit een vouw in)
Die koplamp ga ik morgen proberen zelf te herstellen. Er zit een barst in het kunststof en het linker glas ligt eruit, maar is nog heel.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.