ontluchtingsnippel afgebroken

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

ontluchtingsnippel afgebroken

Post by Kakelbont »

AARHG! Die op de voorste remklauw van m'n diesel dus.

Vanavond ga ik aan de gang met uitboren, maar kan ik er daarna gewoon een boutje indraaien? Of moet dat perse een nippel zijn?

Ontluchtingsnippel gaat never nooit meer passen na uitboren volgens mij.

PS. het zit wel zwaar tegen met die diesel, alles zit zwaar vastgeroest. Zo ook een koperen remleiding moeten vervangen omdat deze gewoon afbrak bij loshalen. En een Torx bitje gebroken bij het losdraaien van de ankerplaat (achterrem) :evil:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

oe dat is balen!
Nee er kan niet gewoon een boutje in! je nippel loopt spits toe en dicht dan over de hele opp het gat dicht.
Een boutje is recht van onderen en doet dat dan alleen op de randjes omdat het gat trechter vormig is. Hard aandraaien -> bout breekt opnieuw !!

Ik zou proberen het er als nog uit te krijgen door een linksdraaiende frees o.i.d en anders een nieuwe klauw halen.

Ik heb t ook gehad en ik heb een nieuwe klauw gehaald, was me teveel werk voor ?7,50.

Peugeot nippels zijn iets groter dus je zou t iets op kunnen boren, opnieuw draad kunnen tappen (eerst nippel opmeten draad etc) en dan zou t moeten gaan maar ik zou gewoon n nieuwe klauw halen!

t zit vaak vast bij axjes, ben maar blij dat t allemaal vast zit :)
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Tis trouwens niet gelukt met dat uitboren. We hebben nog geprobeerd er een draad in te tappen en dan met een recht boutje maar dat is een ramp. En brak idd gewoon weer af zoals geert al zei. :evil:

Wordt toch een nieuwe klauw :( Volgens http://www.iddstechnique.nl/remonderdelen.htm kost een remklauw ergens tussen de 100 en 130 euro.
Waar haal jij een nieuwe klauw voor 7,50 ?!?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ooit van slopen gehoord :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Gewoon eentje van de sloop halen. Is minste werk, minste kosten, en minste frustratie.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

heb gisteren zo'n 5 slopers afgebeld. 3 van de 5 hadden wel een peug 106 diesel staan. Maandag maar eens kijken of dat past....
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

maxtack
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueApr17, 2007 11:10:37 AM

ontluchtingsnippel

Post by maxtack »

Zo, erg late reactie maar voor degenen die dit probleem ook nog eens tegenkomen en handig zoeken op het forum kan het handig zijn.

Had hetzelfde probleem, ontluchtingsnippel vrijwel op gelijk aan het oppervlak van de remklauw afgebroken, van alles geprobeerd maar wou niet.

Uiteindelijk meegenomen naar een kameraad met lasapparaat:
even in de bankschroef, puntje op de nippel lassen, daar weer een moer op lassen, passende sleutel erop en al met al binnen vijf minuten los....

Sietse
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonJan08, 2007 10:13:20 PM

Post by Sietse »

Ik zou het binnenkort ook gaan proberen van beide(!!) remklauwen het afgebroken nippeltje uit te boren. Mijn plan was uitboren, opnieuw tappen en een orgineel nippeltje erin terug plaatsen. Bij naderinzien denk ik dat ik maar twee klauwen probeer te bemachtigen met nippeltjes die wel los kunnen. Schelt veel werk en ergernis denk ik zo...
Iemand 2 GTi klauwen in de aanbieding...?

Post Reply