Handjes wrote:Je hebt natuurlijk auto's en je hebt Citroën... Die Golf is best leuk inderdaad, maar er is maar 1 ?bermerk . Voor mij maakt Citroën bijzondere wagens die niet te vergelijken zijn met een plebs merkje als volkswagen of opel. Overigens maakt niet alleen Citroën leuke auto's... Het is dus geen anti-kwestie, het is gewoon een compleet andere league. Maar dat is een andere discussie. Deze Golf hier is wel enorm leuk customized. En de kleur is lekker anti-cool. Type I Golf is ook wel mooiste ontwerp (voor zover je van 'ontwerp' kunt spreken bij een Golf).
kijk jij bent een liefhebber van het merk citroen.. niks mis mee maar je hebt ook mensen die zijn zo weg van 1 merk en die doen niks anders dan andere merken afzeiken.. :violent1:
voor mij maakt het niet uit .. mijn volgende auto zou zo maar zo;n golfje kunnen zijn ... maar voorlopig blijft de gti wel ..
Ja hoor sommige hebben een beter wegligging. Sommige roesten minder, sommige zitten niet met kaugom in elkaar en zo heb je nog wel meer voorbeelden
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Ja hoor sommige hebben een beter wegligging. Sommige roesten minder, sommige zitten niet met kaugom in elkaar en zo heb je nog wel meer voorbeelden
Sommigen wel ja, maar een volkswagen hoort daar niet bij . Ik ken trouwens geen auto die zo klein is, zo goed geveerd is en toch zo'n goede wegligging heeft als de AX (en 106). Het gaat om die combinatie die een Citroën zo uniek maakt. Tuurlijk zijn er wel auto's die strakker rijden, maar daar krijg je een abonnement voor de chiropractor bij... Een AX heeft trouwens ook wel nadelen, maar het geheel is erg uitgekiend.
TTF wrote:je eigen auto rijd altijd het beste..
Daar heb jij misschien last van, maar ik niet . Ik rijd genoeg diverse merken om verschillen vast te stellen.
Ooit een doorsnee volkswagen een rijtestwedstrijd zien winnen in een magazine? Nou dan... Zelfs de nieuwe Golf kan niet op tegen het onderstel van de C4 en bijvoorbeeld de nieuwe Focus.
Overigens is een Golf GTi van een totaal andere klasse natuurlijk . Daar kan ook weinig tegenop. En een tank op de weg? Ja, Citroën kan ook wel snoeihard geveerde strak sturende wagens bouwen, maar ze kiezen er voor om JUIST die unieke combinatie met een goed comfort te handhaven. Duh, zo moeilijk is dat niet om een tank te bouwen...
Handjes wrote:Sommigen wel ja, maar een volkswagen hoort daar niet bij . Ik ken trouwens geen auto die zo klein is, zo goed geveerd is en toch zo'n goede wegligging heeft als de AX (en 106). Het gaat om die combinatie die een Citroën zo uniek maakt. Tuurlijk zijn er wel auto's die strakker rijden, maar daar krijg je een abonnement voor de chiropractor bij... Een AX heeft trouwens ook wel nadelen, maar het geheel is erg uitgekiend.
HAHAHA ik weet er een. Een daihatsu cuore. Dat ding ging net zo hard door de bocht als nou mn verlaagde ax alleen kon ik een stuk harder over hobbels.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Handjes wrote:Sommigen wel ja, maar een volkswagen hoort daar niet bij . Ik ken trouwens geen auto die zo klein is, zo goed geveerd is en toch zo'n goede wegligging heeft als de AX (en 106). Het gaat om die combinatie die een Citroën zo uniek maakt. Tuurlijk zijn er wel auto's die strakker rijden, maar daar krijg je een abonnement voor de chiropractor bij... Een AX heeft trouwens ook wel nadelen, maar het geheel is erg uitgekiend.
HAHAHA ik weet er een. Een daihatsu cuore. Dat ding ging net zo hard door de bocht als nou mn verlaagde AX alleen kon ik een stuk harder over hobbels.
Maar daar staat wel tegen over dat de motor van een AX 1000 keer zo betrouwbaar is als die van een Cuore...... (eigen ervaring)
Ik ben ook niet zo'n golf fan. Je ziet ze op elke hoek van de straat staan, het zijn vast hele goede wagens maar ik vind er geen reet aan.
Toch is zo'n golf 1 of een golf 1 cabrio wel mooi. Een kennis van me heeft een golf 2, flink wat geld ingestoken en dat is nu wel een prachtbak geworden. Nergens handvaten aan de auto. de deuren gaan open d.m.v. een simpele druk op de afstandsbediening, daarmee worden pompjes aangestuurt die de portieren een stukje openen. Al het luxe er in, en toch niet echt inbreekbaar, wat vaak het probleem is bij die golfjes 2.
Handjes wrote:Sommigen wel ja, maar een volkswagen hoort daar niet bij . Ik ken trouwens geen auto die zo klein is, zo goed geveerd is en toch zo'n goede wegligging heeft als de AX (en 106). Het gaat om die combinatie die een Citroën zo uniek maakt. Tuurlijk zijn er wel auto's die strakker rijden, maar daar krijg je een abonnement voor de chiropractor bij... Een AX heeft trouwens ook wel nadelen, maar het geheel is erg uitgekiend.
HAHAHA ik weet er een. Een daihatsu cuore. Dat ding ging net zo hard door de bocht als nou mn verlaagde AX alleen kon ik een stuk harder over hobbels.
Maar daar staat wel tegen over dat de motor van een AX 1000 keer zo betrouwbaar is als die van een Cuore...... (eigen ervaring)
Meen je dat mijnes die heeft een jaar met te weinig olie gereden
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Handjes wrote:Sommigen wel ja, maar een volkswagen hoort daar niet bij . Ik ken trouwens geen auto die zo klein is, zo goed geveerd is en toch zo'n goede wegligging heeft als de AX (en 106). Het gaat om die combinatie die een Citroën zo uniek maakt. Tuurlijk zijn er wel auto's die strakker rijden, maar daar krijg je een abonnement voor de chiropractor bij... Een AX heeft trouwens ook wel nadelen, maar het geheel is erg uitgekiend.
HAHAHA ik weet er een. Een daihatsu cuore. Dat ding ging net zo hard door de bocht als nou mn verlaagde AX alleen kon ik een stuk harder over hobbels.
Maar daar staat wel tegen over dat de motor van een AX 1000 keer zo betrouwbaar is als die van een Cuore...... (eigen ervaring)
Meen je dat mijnes die heeft een jaar met te weinig olie gereden
Ik geef toe mischien niet helemaal objectief te zijn in deze kwestie. maar een vriend van mij heeft een tijdje cuore gere .. euh .. duwd...
Sander wrote:HAHAHA ik weet er een. Een daihatsu cuore. Dat ding ging net zo hard door de bocht als nou mn verlaagde AX alleen kon ik een stuk harder over hobbels.
Geldt dat ook nog nu je die Fulda's erop hebt zitten?