officieel moet je elk kwartaal een formulier invullen en aangeven hoeveel liter je verstookt hebt. Je krijgt dan een rekening met de verschuldigde accijnzen. Dikke vinger daarmee dus. In duitsland ken je het zo tanken.
Maar voorlopig ben ik nog niet aan de ombouw begonnen vanwege wat probleempjes met het brandstoffsysteem;
de strijd tegen de valse lucht
En vals dat die lucht is

Het kruipt overal tussendoor. Met als gevolg luchtbelletjes in de aanvoerleiding naar de pomp en een op hol slaande dieselmotor. (De regelateur merkt de lucht en 'denkt' dat er te weinig brandstof aangevoerd wordt, dus gooit de brandstofklep volledig open).
De valse lucht kwam blijkbaar langs een kapot ontluchtingsnippel bovenop het standaard branstofilter. Deze nippel vervangen door een boutje met wat loodgieterstape erom. Dat ging even prima, maar vanochtend (na ong 70km) begon de ellende weer. De diesel heeft volgens mij het loodgietertape opgelost. Vanavond effe proberen een rubber o-ringetje op te scharrelen en daarmee proberen af te dichten dus.
verder brak de vacuumpomp voor de rembekrachtiger gisteren finaal af
Lekte wat olie langs de pakking en ik deed er een dikkere pakking tussen. De bevestigingspunten op het pompje waren schijnbaar gescheurd en 1tje brak bij het aandraaien finaal af. kl*te. Maar gelukkig op de sloop eentje van een peug 106 diesel af kunnen halen. Dus dat is opgelost.
Maargoed, zulke dingetjes houd je van de straat
