inbouw rallye blok

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

inbouw rallye blok

Post by q01z »

ok;

ik heb dus een rallye blok gekocht (+- hetzelfde als de sport) maar ik hoorde van Denny/PeterM dat dit niet zonder meer zou passen omdat de spruitstukken anders zouden zijn. De 205 heeft nu eenmaal meer ruimte dus kan er een grotere airbox op.. is heeeeel logisch allemaal! dus dat geloofk

foto's
205 blok nieuw;
Image
sportblok;
Image
Image

205 rallye blok ingebouwd; (fotos lastig te vinden.. hulp iemand?)
Image
originele airbox met ander filter;
Image

205rallye carbs;
Image


nou lijkt het mij vrij logisch dat de originele airbox niet past.. aangezien deze bijna 3x zo dik lijkt als hetgeen dat ze er bij een sport tussen hebben gepropt.

nu zat ik dus te denken om er dus een origineel Sport filter voor te zoeken.. maar waar vind je dat :roll: of met platte luchtfilters rijden, maar die passen denk ik niet? :?

na overleg op school met een leraardeskundige blijkt het in Nld ook mogelijk te zijn (mits niet in zandstorm) om zonder filters te rijden.. maar hoe doe ik dat dan met mn vacuumslangen??

Met andere woorden..

HELP! hoe los ik dit op??

ik had ook nog het idee om gewoon ter plekke mn carosserie in te slijpen zodat het wel past, maar ik weet dus nog niet hoeveel er dan ingeslepen moet worden.. en is voor de stijfheid natuurlijk redelijk funest :roll:
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: inbouw rallye blok

Post by Browny »

q01z wrote:nu zat ik dus te denken om er dus een origineel Sport filter voor te zoeken.. maar waar vind je dat :roll: of met platte luchtfilters rijden, maar die passen denk ik niet? :?

ik zou k&n ff mailen of die iets te koop hebben.

q01z wrote:na overleg op school met een leraardeskundige blijkt het in Nld ook mogelijk te zijn (mits niet in zandstorm) om zonder filters te rijden..

zou ik niet doen, er kan dan van alles zomaar in je blok komen, en zandkorreltjes ofzo zullen je blok er niet beter op maken, denk ik, maar ik ben ook geen automonteur.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

nu zat ik dus te denken om er dus een origineel Sport filter voor te zoeken.. maar waar vind je dat


Bij de dealer? Lijkt me wel dat die zoiets moeten hebben... Of bedoel je "waar vind je dat goedkoop?".

Oh, en voor ik het vergeet: :shock: cool dat rallye-blok! hoop dat ie het gaat doen!
Kijk uit, een Cactussssss

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

ik zou gewoon gaan inbouwen en kijken hoeveel ruimte je overhoudt, anders moet je iemand met een sport de maten van het spruitstuk op laten nemen. Weet je iig naar welke maat filters je moet zoeken om het zonder slijptol op te lossen.....geeft natuurlijk een heel stoer geluid een paar van die kelken....als je je blok regelmatig wil reviseren een goede keuze! :lol:

ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: TueDec14, 2004 7:57:58 PM
Location: Den haag

Post by ax_mania »

als ik jou was zalk gewoon
luchtfilters halen bij biesheuvel ofozw

anders ben je zo van je blok af aangezioen de zomer weer
voor de deur staat dus ook veel zand op straat

in de winter zou het idd niet uitmaken

trouwens giga mooi blok :P
Grtn
Sebas

-9 cm grondspeling :P
-eindelijk morrete's

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Q01z, ik heb de oplossing hoor! Ik had hetzelfde probleem met mijn vorige sport.

Zitten die kelken nog wel op de carberateurs? Zo ja, dan kun je bij www.biesheuvel.nl filters kopen die je over de kelken kunt schuiven. Heb je de kelken niet meer? Dan kun je daar plaatjes kopen waar je zelf de gaten in moet ponzen en zo zelf passende filters kunt maken. Je kunt daar ook weer kelken kopen natuurlijk. Die gasten hebben echt alles voor dubbele webers, dus denk dat je daar wel slaagt.

Voorbeeldjes:

Image
Image

Mocht je er een keer willen kijken, PB mij ff is vlak bij mijn woonplaats
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Ey Arne!


dat hou ik zeker ff in gedachte :) nice! had ze al wel bij Green gevonden maar die zijn zo tering duur!
Image

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

q01z wrote:Ey Arne!


dat hou ik zeker ff in gedachte :) nice! had ze al wel bij Green gevonden maar die zijn zo tering duur!


jah bij biesheuvel ook,
ik vind het een K*T winkel

maarjah

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

jeffrey van dal wrote:
q01z wrote:Ey Arne!


dat hou ik zeker ff in gedachte :) nice! had ze al wel bij Green gevonden maar die zijn zo tering duur!


jah bij biesheuvel ook,
ik vind het een K*T winkel

maarjah


Word er altijd perfect geholpen en vele bekende met mij. Heb mijn RVS-demper daar vandaan voor 50 euries :P
Freude am Fahren.

Post Reply