Hier gaan we weer
2 punten:
punt 1.:
Vandaag dus bezig geweest met de ax, en zit vast (letterlijk en figuurlijk !)
Het probleem is als volgt: ik heb dus zoals bij de 205 en de how to van de saxo elke stap gevolgd en na zwoegen en zweten de torxboutjes los gekregen, ook al een paar dagen ervoor alles ingespoten met kruipolie en wd40 enz... Tot ik aan de stap kom met de grote dop, het metalen plaatje en de M8 bout ! Die torsiestaaf geeft geen kik, ik heb hem aangedraaid tot het niet meer ging, 3 M8 bouten vervangen omdat de kop gewoon aan het slijten was, een dop gebarsten door de kracht die ik erop gezet heb en nog niets ! Wie kan me nog tips en/of info geven om de staaf eruit te krijgen.
Punt 2.:
Ik heb nieuwe sportdempers en veerpoten gekocht.
Nu zijn die achterste (omp trouwens) instelbaar door 3 halve draaien naar rechts te draaien maar ik merk geen verschil, hoe kan ik weten of ze nu op het hardst staan, aan de handleiding die erbij zit geraak ik ook niet veel wijzer.
De voorste veerpoten zijn geleverd zonder die veerschotels (waar je spiraal in ligt), kan ik die van de standaard ax gti veerpoten herbruiken. Ik vraag dit ff omdat bij me 205 de koni's wel deze schotels erop hadden.
thanxaxaxax
Info en tips over verlaging en torsie gevraagd !
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
Bijna goed koni's voorin helemaal indrukken en dan rechtsom vaster linksom losser. Achter moet je die zwarte huls opschuiven dan zie je een knopje zitten op de kant waar de stang de demper ingaat. Die indrukken en je demper verdraaien. Werkt met een kliksysteem.
Voor kan je al het originele gebruiken. Geeft geen problemen.
Torsieveren heb ik nog niet vervangen de stabi wel. Mocht je hem er niet uit kunnen draaien.Pak een lange M8 bout en een hamer en kijk of je hem eruit kan meppen.Meestal schrikt ie door de schokken los.
Voor kan je al het originele gebruiken. Geeft geen problemen.
Torsieveren heb ik nog niet vervangen de stabi wel. Mocht je hem er niet uit kunnen draaien.Pak een lange M8 bout en een hamer en kijk of je hem eruit kan meppen.Meestal schrikt ie door de schokken los.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Re: Info en tips over verlaging en torsie gevraagd !
a-iks-gee-tee-ie wrote:Hier gaan we weer
2 punten:
punt 1.:
Vandaag dus bezig geweest met de AX, en zit vast (letterlijk en figuurlijk !)
Het probleem is als volgt: ik heb dus zoals bij de 205 en de how to van de saxo elke stap gevolgd en na zwoegen en zweten de torxboutjes los gekregen, ook al een paar dagen ervoor alles ingespoten met kruipolie en wd40 enz... Tot ik aan de stap kom met de grote dop, het metalen plaatje en de M8 bout ! Die torsiestaaf geeft geen kik, ik heb hem aangedraaid tot het niet meer ging, 3 M8 bouten vervangen omdat de kop gewoon aan het slijten was, een dop gebarsten door de kracht die ik erop gezet heb en nog niets ! Wie kan me nog tips en/of info geven om de staaf eruit te krijgen.
Punt 2.:
Ik heb nieuwe sportdempers en veerpoten gekocht.
Nu zijn die achterste (omp trouwens) instelbaar door 3 halve draaien naar rechts te draaien maar ik merk geen verschil, hoe kan ik weten of ze nu op het hardst staan, aan de handleiding die erbij zit geraak ik ook niet veel wijzer.
De voorste veerpoten zijn geleverd zonder die veerschotels (waar je spiraal in ligt), kan ik die van de standaard AX gti veerpoten herbruiken. Ik vraag dit ff omdat bij me 205 de koni's wel deze schotels erop hadden.
thanxaxaxax
Een maand lang inspuiten.
Om de torsiestaaf een bankschroef van een pijpfitter zetten (ronde binnenkant) en dan daar met de hamer op slaan tot hij "schrikt"
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg