Hoe controleer je of (een van) je fuseekogel(s) speling heeft? Ik weet nu waar ze (zouden moeten) zitten, en dat is voor mijn doen al heel wat, maar is zelf te controleren of ze speling hebben? En zo ja, hoe doe je dat dan?
Dit voor het geval de nieuwe velgen mijn inmiddels welbekende boenkje niet verhelpen... En gewoon omdat ik het graag wil weten.
En dan een echt Super sterke schroevendraaier (of iets ander) tussen je draagarm en je fusee duwen. En dan proberen de auto omhoog te tillen. Als je dan speling voelt zit het niet goed.
Is bij de ax bijna niet te voelen... bij mij zat echt een zware tok links en rechts... niks van speling te zien. Vervangen en weg was de tok... speling zit vaak in het fusee lichaam... en dat kun je bijna niet opmerken.
Spelling op de fusee is niet echt moeilijk. Haal je veerpoot los van je draagarm en check hoe los het asje zit. Als die uit zichzelf al een kant opvalt heeft ie spelling.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
bij de apk keuring pakken ze een flinke bandenlichter en zetten m er tussen...
volgens mij is het goedkoper om een sloop draagarm met goede fussee te scoren...
ik was bij de citroen dealer geweest en koste daar 53 euro ex
alleen de kogel dus moest dan ook nog gemonteerd!
voor 15 euro heb ik er dus maar een andere draagarm in gemonteerd
Boutje bij je fusee losdraaien en eventueel je stabi. Dan met behulp van een blok hout en een hamer je draagarm naar beneden slaan teneinde deze 2 te scheiden.
Op de terugweg zet ik altijd een krik onder mn fusee (Je auto heb je natuurlijk netjes op bokjes gezet he ) Dan kan je je fusee pen weer makkelijk in je veerpoot persen en je draagarm optillen zodat je stabi weer makkelijk past.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Hmmmm, zaterdag nieuw fusee kogeltje gehaald > 14,25 afgerekend vanavond ff mn draagarm los rammen en nieuwe erin persen.
Speling is juist makkelijk te merken > wiel van de grond af krikken, bandijzer of koevoetje tussen draagarm en fusee en jutteren maar. Dan is het gauw bekeken of je speling hebt.
Geen geouwehoer dus met bruggen, supersterke schroevendraaiers of veerpoten losschroeven
Ik heb ook last van een boenkje bij m,n rechtervoorwiel, de fuseekogel is al vervangen toen ik de auto kocht een half jaar geleden, maar boenkje bleef.
Wat blijkt: er zit speling op de schokbreker!?, heeft iemand dat al een eerder meegemaakt? en zou dat geen APK afkeur moeten opleveren?
Of zou achteraf de fuseekogel gewoon goed geweest zijn, en de speling na vervangen van de fuseekogel niet meer gecontroleerd hebben?
Kan goed de schokbreker zit in een buis opgesloten door een grote ring. Deze loopt regelmatig los.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Als je de auto een stukje opkrikt kan je tussen de windingen van je veer een rubber hoes zien zitten. Deze moet je even omhoog trekken. Dan zie je een grote goudkleurige ring. Deze heeft drie openingen van boven. Je kan met een doorslag de ring wat vaster tikken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Als je de auto een stukje opkrikt kan je tussen de windingen van je veer een rubber hoes zien zitten. Deze moet je even omhoog trekken. Dan zie je een grote goudkleurige ring. Deze heeft drie openingen van boven. Je kan met een doorslag de ring wat vaster tikken.
oke, check! Dat moet ik dus ook doen. Vandaag een stuurkogel vervangen, maar de speling bleef. Dat komt nog door de schokbreker.